Ik snap wel dat mensen nu zo tegen veel buitenlanders aankijken. Vind het asociaal hoe veel zich gedragen hier en al dat gescheld wat ik alleen maar merendeels van veel lees. De groep die dit doet overheerst zo erg dat de kleine groep die het niet doet gewoon niet meer opvalt. Heel zonde maar wel waar. En dan daarna gaan veel in een slachtofferrol kruipen omdat mensen het zat zijn.. Nee hoor ik snap de Nederlandse bevolking wel ook al ben ik zelf ook buitenlands.. Ik weet wie het voor ons verpesten helaas
Aza: je kan je ergeren aan dat soort uitspraken maar christenen hebben het helemaal niet zo goed in islamitische landen hoor. Daar worden ze vermoord v.w. hun geloof. Ik ben trouwens niet gelovig en veroordeel hiermee ook de islam niet. En de 2e Wereldoorlog was geen geloofskwestie. Het ging over armoede, geen uitzicht hebben in de toekomst en afgunst naar anderen toe. (O.a Frankrijk) En eigenlijk ligt de aanleiding daarvan al bij de eerste Wereldoorlog.
Ik probeer boven discriminatie te staan; ik moet zeggen dat dat soms verdomd moeilijk is. Het is oneerlijk en onbeschoft. Het maakte me boos en verdrietig. Ik ben hier geboren en getogen. Zelfs mijn schoonmoeder wil niets met mijn dochtertje te maken hebben. Wát heeft zij nou misdaan? Mijn pa heeft trouwen de UvA afgerond en mijn moede had altijd een eigen bv. Ze hebben nooit hun handje opgehouden, en toch ziet mijn schoonmoeder als buitenlandse armoelijers. Ach, ik ben sinds vandaag een alleenstaande moeder omdat mijn ex vierkant achter haar staat.
klopt ik weet dat het gebeurt. En er zijn ook meer dan genoeg Christenen die het prima naar hun zin hebben daar in een islamitisch land! Maar ik kan me ergeren omdat dan alle moslims hiervan dan maar de schuld krijgen. Terwijl dit in de islam verboden is. Je mag niet onschuldige mensen vermoorden. Dus misschien dat ik me daarom zo sta te verdedigen. Omdat iedereen voor mn gevoel alle moslims maar over 1 kam scheren. De 2e wereld oorlog was grotendeels een rassen kwestie. Ook armoede, maar ook werd alleen het Arische ras geaccepteerd. Sanne, ik heb het stuk gelezen en ondanks dat ik het echt wel een gedeelte met je eens ben ( het feit dat in veel islamitische landen minder godsdienstvrijheid is) wil niet zeggen dat alle mensen die geen moslim zijn daar worden afgeslacht. In die landen zijn wetten. en daar hoor je je aan te houden. In dit land zijn er ook wetten en hier horen we er ook aan te houden. Maar goed, ik snap je punt. ik zelf ben bekeerd tot de islam. Ik heb inmiddels al een aantal keren mogen ervaren hoe het is om als moslim te leven in Nederland. En hier in Nederland als moslim heb je niet alle vrijheid. Ik ben vaak genoeg afgewezen in een sollicitatie vanwege mijn hoofddoek. Ik heb totaal niet de vrijheid om me te kleden hoe ik wil want mensen schelden mij uit, kijken me vies aan etc. Ik heb voldoende te klagen, want dit is niet hoe de Nlse wet voorschrijft om te leven met elkaar. En vaak genoeg schrik ik van sommige reacties van mensen. Misschien omdat ik weet hoe er met je om wordt gegaan als je er wel "normaal/nederlands" uit ziet. Ik hoop dat je dit ook begrijpt. En sorry, ik vind geloofsdiscussie best een kwetsbaar onderwerp. Laten we het verder hebben over de "buitenlanders" en niet meer over het geloof.
Ik zeg ook niet dat ze afgeslacht worden. Het ging me er meer om dat ik vind dat er hier genoeg kan/mag in tegenstelling tot andere Arabische landen. Dat jij te maken hebt met schelden, afwijzing enz vindt ik echt triest voor je. Maar je wordt in ieder geval nog niet in de cel gezet, zoals in Marokko gebeurt. Ik snap best dat je te klagen hebt, want het is niet leuk, maar de mensen die zo op jou reageren doen dit om een persoonlijke reden. Dat heeft niets te maken met vrijheid. In Marokko wordt je in de gevangenis gezet omdat je iets doet wat strafbaar is. En dat is nogal een groot verschil toch? Maar goed, ik wil er verder geen geloofsdiscussie van maken, want dat mag eigenlijk helemaal niet hier. Mijn excuses bij deze dus.
Klopt, mijn fout. Ik bedoelde eigenlijk dus in de cel gestopt te worden. En ja, het is idd een groot verschil. ook mijn excuses!
Ik vind die uitspraak belachelijk. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd praat over "buitenlanders" terwijl ik weet dat ze Nederlanders zijn. Waarom ik dat doe geen idee eigenlijk Als iemand mij een foto laat zien van een donkere man en zegt kijk eens wat een lekkerding zeg ik ook automatisch ik val niet op buitenlanders En daar bedoel ik eigenlijk helemaal niks lulligs mee. Ik heb zelf een Indische vader ook al zie je het niet echt aan me. Ik word er vaak toch mee geconfronteerd dmv pindarotsje of loempia vreter ( vooral in de zomer als mn kleurtje op komt zetten ) Maar in de zomer word ik vaak uit gemaakt voor Turk. Dan krijg ik vragen als "hé waar is je doek?" of gaan ze in het Turks tegen me praten Maarrrrrr ik heb geen hekel aan buitenlandse mensen. Ik heb wel een hekel aan mensen die zich niet gedragen etc.
om nog maar te zwijgen van sommige politica...... Ts helaas is dit de tijdsgeest.... iedereen moet maar kunnen zeggen wat hij denkt, recht o vrijheid van meningsuiting..... maar waar is het fatsoen en respect gebleven, Mensen lopen als een kip zonder kop achter een zekere politieke leider aan, die een dictatoriale macht heeft in zijn eigen partij. Deze partij kent maar 1 lid, zodat hij er niet uitgezet kan worden. Mede partijleden mogen geen zelfinititiatief tonen. alles moet in met toestemming van deze man, alles moet gemailt of ge smst worden. ontstaan er vriendschappen in de top van deze partij dan worden deze leden zo op de kieslijst geplaatst dat ze gescheiden worden, want vrienschap is een bedreiging voor de macht van deze meneer. het is ook de enige partij waar een man de kieslijst opstelt.... en zon partij heeft 25 zetels als er nu verkiezingen zouden zijn.... schokkend, schaam me bijna om nederlander te zijn. deze meneer was vanavond nog weer in het nieuws, dan doet hij zielig... al 10 jaar geen vrijheid meer, etc. Hij draait de rollen weer heerlijk om... zelf gooit hij steeds de knuppel in het hoenderhok, provoceert, kwetst en zaait haat en is dan verbaast dat hij pers en politiek over zich heen krijgt, ij speelt een gevaarlijk spelletje en weet heel goed wat hij elke keer doet.....
Nou geloof me het is niets wat jij hebt meegemaakt hoor. Tegenwoordig worden 8 jarige Marokkaanse voetballertjes door het tegenteam gejoeld met 'minder minder' zonder dat de ouders van de ettertjes ingrijpen. Tja van wie hebben ze het.
Ik wil niet ontkennen dat er meer criminaliteit is bij sommige groepen, maar dit zijn Nederlandse Marokkanen en Antillianen, de criminaliteit ontstaat in dit land, er is dus hier iets mis, en dus onze verantwoording om daar wat aan te doen. Ts mijn antwoord is dus dat dit soort gedachten wat jij tegen kwam gevoed worden door bepaalde politieke stromingen... die springen in op de angst en andere gevoelens die in een samenleving wonen. daardoor raken mensen een bepaalde drempel kwijt, het is oke om je zo te voelen, en je moet gewoon eerlijk kunnen zeggen wat je denkt..... maar enige nuance zit er niet in, zelf vind ik het zeer dom overkomen overigens, maar goed dat is ook weer niet respectvol.....
Je hebt de Nederlandse media van de afgelopen dagen duidelijk niet gevolgd. Er gebeuren vreselijke dingen hier. Google maar eens 'verkiezingstoespraak Wilders'
Vreselijke opmerking ts Ik was denk ik niet zo kalm gebleven. Verder, beetje offtopic. Ik ben een halfbloedje. Ik heb een Nederlandse moeder en een donkere vader. Mijn ouders zeiden altijd: jij hebt het beste van 2 werelden! Laatst was er ook een topic dat iemand liever zijn kinderen in een klas heeft met meerendeels blanken kindjes. Mijn dochters vader is donker, komt uit Curacao (Ik val wel op een lekker kleurtje ) en zij heeft dus ook een kleurtje. Men wilt mijn dochter dan niet bij hun blanke kindjes in de klas hebben? Maar wat als ik een Nederlandse vriend had gehad? Dan was mijn dochter wel zo goed als blank geweest en had ze misschien zelfs blond haar gehad. Dan werd ze wel als een Nederlander gezien. Weetje, blank, donker, groen en whatever.. Het is maar buitenkant! We gaan nog steeds allemaal dood
Nee klopt, heb het natuurlijk niet op tv en wist niet dat er iets gaande was.. Zal zo even zoeken.. Maar het Wilders heb ik al zo'n voorgevoel..
Ik vind het een lastig onderwerp. Ik heb geen hekel aan "buitenlanders" maar kan nou ook niet zeggen dat ik heel positief over ze denk. In mijn werk heb ik veel met Marokkaanse mensen te maken en ik kan je zeggen dat dit negatieve beeld dagelijks gevoed wordt. Leven van een uitkering en hier trots op zijn, hele dagen rondhangen op de straat, geen NL praten, én te pas en te onpas schermen met discriminatie, piep jonge kinderen die op straat hangen en ouders die er niet naar omkijken, grote bek enzovoorts, criminaliteit. Dit is niet hoe ik in het leven sta! Ik val ook niet op "buitenlanders" maar een hekel hebben aan? Niet per definitie. Wilders is een apart figuur en met zijn laatste uitspraak is hij te ver gegaan. Wel vind ik dat Wilders punten aan durft te snijden die overige politici niet durven te benoemen maar waar burgers wel mee zitten.
De angst voor de islam.....toen ik aangaf dat we naar Saudi Arabie gingen verhuizen waren de opmerkingen en nare veroordelingen niet van de lucht. Uiteraard is geen enkele veroordeling, waarschuwing of wat dan ook uitgekomen. Ik hoop dat mijn kinderen door hun ervaringen als third culture kids minder bekrompen kijken naar "buitenlanders" dan de gemiddelde Nederlander. Ze zijn zelf voor de helft buitenlands ( half NL, half Russisch) en ondanks hun Nederlandse paspoort hebben ze nog nooit in Nederland gewoond. Ze kennen Nederland alleen van vakanties.
Je haalt nu al 2 dingen door elkaar.. je eerste zin; ik heb een hekel aan buitelanders. Vervolgens zeg je dat de vrouw zei ik hou niet van buitenlanders.. Ik pak de zin van de vrouw anders op. Misschien bedoelde ze dat ze niet haar typ zyn of dergelijke.. vind het best apart dat jij gaat vragen of ze van andere afkomst js. Genoeg kinderen hier in de buurt die donker haar en donkere ogen hebben. Hekel aan buitenlanders; ik heb er geen hekel aan, maar wel aan de 'criminelen' maar daar heeft denk ik iedereen een hekel aan.. Niemand wilt een crimineel in de buurt toch? Jammer dat er over wilders gesproken word want het topic zal nu wel gesloten worden. Maar wat ik me echt afvraag (gaan aanval) waarom een buitenlander die in ned geboren is, zich geen nederlander voelt? En zich aangesproken voelt door buitenlander...
Vind het helemaal niet apart om iemands afkomst te vragen. Laatst nog op het cb vroeg de stagiere wat de afkomst van mijn dochter was. Niks mis mee
honeyy, mijn man voelt zich buitenlander omdat mensen hem zo zien. In Turkije voelt hij zich Nederlander. Mijn dochter voelt zich echt Nederlandse maar er zijn zat mensen die dan vragen wat haar afkomst is. Dochter snapt het zelf niet eens.