Wat een uitspraak....

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Ja hoor, op fb kan iedereen er wat van, inclusief de nlse mensen. Jammer dat je de andere kant niet ziet of vind je dar wel begrijpelijk maar als het van ' buitenlander s afkomt is het erger?

Ik vind dat zo een dooddoener, dus omdat er een groep onopgevoede ongemanierde jochies zijn verpesten ze het voor de rest en dat vind jij begrijpelijk? Nee, ik vind dat niet meer kunnen. Ik ben een individu en mensen moeten zich dat eens realiseren. Ik weiger nog te begrijpe dat mensen me anders behandelen om wat anderen uitspoken in een andere stad.

ik denk ook niet anders over alle nederlandse mensen nadat ik in contact kom met ' white trash'. Ik zie niet in waarom het andersom wel zo normaal is.

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik snap vagans en ik snap jouw reactie. Maar misschien raar om te zeggen, als er kerken worden gesloopt (om er een appartementencomplex op te zetten) want het kan wel in 1 gebouw met andere geloven/religies, vind ik het persoonlijk een beetje krom, als er 100m verder wel een moskee gebouwd mag worden. Want die kunnen ineens niet in hetzelfde gebouw? Die mogen wel rekening houden met de richting van het gebouw en alles wat erbij verder traditioneel bij hoort. Hoe zou er gereageerd worden als dat in een islamitisch land gedaan wordt? De moskee afbreken en kerk een stukje verderop opbouwen?

Overigens dat ik het krom vind betekent niet dat over 'buitenlanders' een ander oordeel heb, net als over anders gelovige. Ik vind het allemaal prima, ik zet alleen mijn vraagtekens bij sommige keuzes binnen de complete maatschappij, en in bovenstaande geval ben ik van mening dat er door de islamitische mensen gekozen is om te laten zien dat ze anders zijn. Ik heb zl opzettelijk op een openbare basisschool gezet zodat hij open minded bleef. Heb overigens veel 'buitenlandse' vrienden. En zet dat juist tussen aanhalingstekens omdat het in mijn ogen geen buitenlanders zijn. Ik ben katholiek opgevoed, en er zijn in mijn leven echt nog wel dingen daarvan blijven hangen, maar naar de kerk gaan is voor mij afgelopen sinds ze de kerk hebben afgebroken. Heb bij het andere gebouw niet datzelfde gevoel.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Evientje, er zijn in NL toch echt veel meer kerken dan moskeeën.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat vind jij niet meer kunnen, ik eigenlijk ook niet maar ik snap wel waarom mensen dat nu denken, dat bedoel ik dus te zeggen. Als dit merendeels om jou heen gebeurt dan gaan mensen alleen nog maar deze kant zien en niet de kant met wel de nette buitenlanders.

Heel oneerlijk maar helaas wel waar anders zou er niet zoveel op die ene meneer gestemd worden

En nogmaals ik heb ook geen Nederlands uiterlijk en Nederlandse ouders. Iedereen ziet mij en mijn gezin ook voor Marokkanen aan dus ik snap hoe rot het is om als 'slechte buitenlander' behandeld te worden. Maak een gezellig praatje met die mensen en wat grapjes en je zal zien dat ze veel vriendelijker worden dan wanneer je in een slachtofferrol kruipt of wat ook veel doen, gaan lopen schelden op social media. Daar kom je toch niet verder mee

5. Islah

Islah Niet meer actief

#105 Islah, 23 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2014
    Dit is een christelijke organisatie, dus sowieso niet neutraal. Zij zijn er vaak sowieso al van overtuigd dat je als christen in moslimlanden per definitie je geloof niet kan uiten. Geloof me, in veel Islamitische landen is het echt goed mogelijk voor christenen en joden om hun geloof te praktiseren. In het land waar mijn man vandaan komt zijn nagenoeg geen christenen, wel joden... En die wonen (net zoals in veel andere landen) gewoon allemaal bij elkaar, hebben hun eigen synagogen en scholen e.d dus ik zou niet weten wat daar zo onderdrukkend aan is.
    In Egypte was het een tijd juist een beetje andersom, in de tijd van Mubarak werden vaak meisjes ontvoerd (door eigen familie) die van het christendom tot de islam overstapten. Gelukkig maar dat dat soort dingen nu veel m/inder voorkomen.

En de SGP wil ook een stop op bouw van moskeeën en geen gebedsoproep (die je in slechts een paar steden kan horen, enkel op de vrijdag) meer. Dat kan je dan dus vergelijken met de zaken waarvan je Marokko en andere Islamitische landen nu van beschuldigt.

6. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hekel aan asociale mensen dus dat kan in elke kleur voorkomen.
    Maar hierbij moet ik wel zeggen dat sommige gekleurde mensen toch echt voor Nederlanders begrippen best asociaal zijn en dat heb ik het over kleine dingen denk aan :

Vrouwen op leeftijd die hun jurk omhoog trekken en in de lift gaan zitten zeiken ( Somalische vrouwen) dit is echt geen grapje dit is meerdere malen op camera vastgelegd door verschillende vrouwen.

Rochelen van vijf hoog met een geluid waar ik echt kots misselijk van word en echt dikke rochels naar beneden tuffen ( marokaanse vrouwen op leeftijd)

En dat de jeugd vooral de jongens en vaak marokaans och och.. zo respectloos tegen over vrouwen van hun eigen leeftijd maar voor hun moeder scheiten ze in hun broek.

Nu dit gezegd te hebben moet ik ook zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die wel rekening houden met andere ik heb vaak een heel lief Marokkaans vrouwtje in de winkel echt een schatje doet super haar best om duidelijk te zijn ( heel slecht Nederlands ) maar probeerd het altijd wel! En heel vriendelijk.

Moraal over alles valt iets te zeggen hun gebruiken zijn die van mij niet ik ben opgevoed met andere normen en waarden maar ik haat er niemand door.
    Wat die vrouw bij jou deed was gewoon niet netjes en ook heel erg asociaal!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Omdat er dus een groepje Somalische vrouwen in de lift plast, doen ze dat allemaal? Omdat een Marokkaanse vrouw naar beneden 'tuft', doen ze dat allemaal? Omdat mijn achterbuurman elke dag een joint rookt doet dus elke Nederlandse man dat? Hoe kortzichtig is dat;)

8. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ergens gezegd dat ze dit allemaal doen?
    Misschien moet je eerst je bril eens opzetten.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Wat erg studente. Ik heb ook heel vervelende dingen meegemaakt, je word sowieso altijd als landverrader gezien (als ze al weten dat je Nederlands bent) of gaan je complimentjes geven dat je "voor iemand zoals jij zo goed Nederlands kan". Ik ben ook een keer heel erg uitgescholden door een leraar. Die heeft toen wel uit angst zijn baan te verliezen excuses gemaakt. Maar uiteindelijk heb ik het op die school niet volgehouden omdat ik altijd maar werd aangestaard en uitgescholden.
    En inderdaad ik heb een gereformeerde tante die niks meer met mij te maken wil hebben. Jammer dan voor haar, ga ook niet zeuren en m'n best doen zodat ze me toch wil zien ofzo.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zodra je een ding zegt dan gaan mensen meteen op deze manier in de verdediging. Je hebt inderdaad nergens gezegd dat ze allemaal zo zijn maar mensen willen dat graag lezen om je ergens op aan te vallen..

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat is niet echt leuk nee. Ik heb een hekel aan discriminatie maar heb wel altijd PVV gestemd. Van mij hoeven echt niet alle 'buitenlanders' het land uit maar Nederland zit gewoon vol. Heb het dan wel over de asielzoeker centra's die bomvol zitten, niet over de mensen die hier al tientallen jaren wonen.. En dan nog niet te spreken over bepaalde steden waar ik niet sávonds over straat durf door het pssst , hey meisjes , fiets die gejat wordt enzovoort.

*duikt weg voor commentaar ;) *

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, maar je zegt er toch duidelijk een nationaliteit bij. Als het je niet uit had gemaakt had je dat wel gelaten toch?

13. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als iemand het nodig vind om hondenstront niet op te ruimen en ik stap daar in vind ik diegene ook asociaal! Of het nu Nederlander Turk Marokkaan of Indiër is ik vind het asociaal en ik stoor me eraan.
    Dus als een groep Somalische vrouwen in de lift pist vind ik dit asociaal was dit een groep Nederlanders geweest dan was mijn mening precies hetzelfde.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja.. daar kick ik op ;)

15. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt maar dat betekend niet dat ik het over een hele bevolkingsgroep heb dus je opmerking slaat nergens op.

Ik heb in het begin van mijn post gezet dat ik een hekel heb aan asociale mensen niet asociale Turken of asociale Nederlanders of asociale Marokkanen.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Waarom vermeld je er dan bij dat het Somaliërs waren? Ik heb ook een hekel aan asociaal gedrag, kan me niet schelen wie het doet. Die informatie lijkt me dan overbodig.

17. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij bedoelt smnee meer: wat is dan je punt? Wij kennen allemaal wel wat rot Marokkanen, rot Somaliers, rot Belgen, rot Nederlanders en rot Afrikanen. Wat is dan je punt van jouw nare ervaringen opsommen? Dat iedereen van die afkomst zo is?

18. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat het informatie is die er toe doet in mijn post omdat ik bepaalde situaties schets.

VOORBEELDEN dus.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Juist! Ik ben nog niet helemaal wakker, jij verwoord het net wat beter.

20. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry maar lezen jullie serieus wel?

Deel Deze Pagina