De echt heftige reacties gebeuren veelal door dezelfde personen. Tenminste dat valt mij op. En idd, iedereen die een andere mening heeft wordt dan gelijk aangevallen omdat ze al zo heftig in het topic staan enzo. Een duidelijke mening is goed. Heb ik ook. Wel reageer ik vooral in topics wat mij intresseerd of waar ik wat vanaf weet. De overige topics reageer ik al niet eens meer, want er komen alleen maar heftige discussies van. Ik heb wel het idee dat er de laatste weken meer tegen gedaan wordt. Helemaal top moderators! Discussies zijn heeeeeeel leuk. Maar ook je eigen mening kan je brengen op een respectvolle manier. Vind ik. Of in ieder geval je best doen . Als het voor iedereen gezellig is op het forum is het ook altijd fijn om overal te kunnen reageren.
Je kunt de mensen die niet respectvol kunnen doen, of blijven volharden in eigen mening, ook gewoon negeren. Ik heb in die jaren best een paar keer een conflict gehad, maar als ik me onjuist bejegend voelde (wat een uitdrukking pfff!) dan deed ik even een pb naar een modje en heb die persoon verder straal genegeerd!
Ik reageer al eigenlijk niet meer, als ik het niet met de ts eens ben. Krijg je weer zo'n bak stront over je heen, heb ik geen zin aan. Dus dan hou ik me maar weer in, en reageer niet. En dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer, dat ik het gevoel heb dat het zo moet.
over het algemeen vind ik eigenlijk niet dat er iets veranderd is sinds 2007... Er waren altijd moeilijke discussies bij tijd en wijle en die zijn er nu nog.. Wel heb ik geleerd om soms maar niets te zeggen.. jammer maar dat is nu eenmaal zo. Sommige onderwerpen liggen erg gevoelig bij mij enanderen en die onderwerpen ga ik sinds kort hier dan maar uit de weg.. Over het algemeen kan ik heel goed mijn mening geven op een rustige respectvolle manier ook wanneer ik het niet met de TS eens ben.. ik merk ook eigenlijk nooit dat ik dat niet doe.. (geen bakken stront ofzo )... ligt er idd aan HOE je dingen schrijft.. en dat is meteen ook t probleem vaak... omdat we alleen kunnen "schrijven" kunnen emoties en woorden verkeerd worden opgevat. geen intonaties van stemmen of gezichtsuitdrukking of lichaamstaal maakt het soms dat eenander jouw tekst totaal anders interpreteerd dan dat jij het bedoeld.. zo krijg je verkeerde reactie en dan is het actie /reactie principe los.. Dat zal altijd lastig blijven...
Op zich ben ik het met je eens, maar scheldwoorden blijven scheldwoorden, al zing je ze en staat er een orkest je te begeleiden. Je zegt nog steeds hetzelfde.
wat ik wel vind is als er een topic word geopend en er word een mening gevraagd en je zegt netjes dat je t er niet mee eens bent dat krijg je alsnog de hele waterval hormonen over je heen op elk slakje word een hele pot gelegd alles word uitgekouwd terwijl dat nergens voor nodig is. dan word dus de eerlijke mening niet gewaardeerd. t lijkt wel dat je alleen ''leuk'' bent als je naar ieders mondje praat,nou sorry ik haat t als ik niet eerlijk mijn mening mag zeggen ik ben nou eenmaal recht voor zn raap ik kan heeeeel lief reageren maar staat t me niet aan dan zeg ik t ook. ik hou niet van slijmerij en dan kan er wel gezegd worden ja als je t er niet mee eens ben dan reageer je maar niet in dat topic dan is t toch geen forum meer?? we zijn verdorie allemaal volwassen vrouwen t lijkt af en toe wel een stel kleuters we kunnen t toch wel gezellig houden of is dat teveel gevraagt
Nou echt een verschil, 2 topics geplaatst met een vraag en die worden gewoon binnen een minuut verwijderd!! Mag je dan helemaal niks meer vragen???????
Aan Josien haar reactie te zien wel Maargoed, dit topic gaat niet over de verwijdering van Missym haar topic.
Oh, dus Josien dr smiley icoontje betekent Ja? Zo goed ken ik haar niet om dat in te kunnen vullen hoor. Maar jij waarschijnlijk wel
Nou... de 'precies' betekende eigenlijk meer 'ja' . Precies... wij sturen altijd een PB (oh jee... ik moet natuurlijk in enkelvoud spreken) als we iets verwijderen. Dus nu ook. Ik zit hier nog geen 5 jaar, maar zolang als ik hier ben, doe ik dat dus ook al. Zo... ook weer opgehelderd . On topic nu dus maar.
Ben van mening dat het best pittig mag hoor (ben zelf ook redelijk voorzien van een beetje peper). Maar je kan altijd respectvol blijven, al breng je het ietwat gepeperd