Hallo, ik ben helemaal nieuw in de verwarrende wereld van zwanger worden. Ik leg graag mijn situatie uit. 17 september heb ik mijn Mirena-spiraal laten verwijderen, daarbij aangevend dat wij een kinderwens hadden. De gynaecoloog vertelde mij dat ze kon zien dat ik over ongeveer 10 dagen mijn eisprong zou hebben. Mezelf kennende focus ik hier volledig op.. Nou ben ik tijdens de 1,5 jaar dat ik het spiraaltje had nooit ongesteld geworden (met uitzondering van de periode toen hij net geplaatst was) tot voor kort. Ik ben ongeveer 31 augustus ongesteld geworden. Desondanks geeft de gynaecoloog dus aan dat er zo rond de 27e een eisprong zal zijn. Op 19 september had ik helderrood bloedverlies, dat zo'n 2 dagen aanhield. Gister toch een ovulatietest gedaan, welke ik dagelijks zal herhalen tot ongeveer de 30e, mits ik geen LH piek treft voor die tijd. Mijn brandende vraag: ben ik nu voor niks aan het testen of kan het echt zijn dat mijn eisprong de 27e plaats vindt? In het verleden heb ik altijd een onregelmatige cyclus gehad, dus daar kan ik geen houvast aan hebben.. Alvast bedankt voor de eventuele reacties! Liefs, Foppie
Als je op de 19e een bloeding hebt gehad na het verwijderen van het spiraal op de 17e dan is de 19e je eerste cyclusdag. Een eisprong vind dan gemiddeld 14 dagen later plaats in jouw geval dus rond 3 oktober. En dat is als je geluk hebt want veel vrouwen moeten nog onthormone waardoor de cyclus van slag is. Je zit dan nu op cyclusdag 3 en dat is wel erg vroeg om te beginnen met ovu testen. Ik zou pas rond de 28e gaan beginnen met testen. Waarom zei de gyn dat je rond 27 sept een eisprong gaat krijgen? Was er al een eitje aan het groeien ofzo? Hebben ze een echo gemaakt de 17e??
Ja er is een echo gemaakt en toen gaf ze aan dat ze kon zien dat er een eitje aan het ontwikkelen was. Ze vertelde toen dat ik met ongeveer tien dagen een eisprong zou hebben.. De bloeding van de 19e duurde alleen maar ongeveer 2 dagen, dat is toch niet echt een begin van een cyclus te noemen dacht ik? Is die bloeding te verwaarlozen en kan ik afgaan op wat de gyn zei over die eisprong.. Juist omdat ik nu niks van mijn eigen cyclus weet wil ik er een zo goed mogelijk beeld van krijgen, maar het vrouwelijke lichaam kan wel wat verwarrend zijn...