Ik ben helemaal verbaasd om te lezen dat jullie naar het CB moeten met jullie mini-kindjes... Op de GO poli krijg je controles bij o.a. fysio en logopedist. Moeten jullie daar met je kleintjes nog apart naartoe dan? Ik was helemaal niet blij met ons ziekenhuis (pre-eclampsie pas onderkend toen ik al spontaan aan het bevallen was met 33+6 wk, ondanks diverse klachten en symptomen). Maar als ik dit lees is onze kinderafdeling dan wel weer erg ok!
Ik vind je reactie nogal heftig.....ook omdat je schrijft dat hij 'hoogstwaarschijnlijk' zijn handen niet heeft gewassen. Je weet dus helemaal niet zeker of dat wel of niet zo is. Over de onpersoonlijke behandeling kan ik je frustratie wel voorstellen, maar dan zou ik kijken hoe het de volgende keer gaat. Heb je dan nog steeds hetzelfde gevoel over de benadering van de arts, dan zou ik daarover een brief schrijven. Maar een brief schrijven over iets wat je niet zeker weet en een arts die verkouden is....lijkt me een beetje onzinnig.
dank je. hij is inderdaad door het oog van de naald gekropen, 2 keer op het randje van de dood. en moet ook nog deze week geopereerd worden en als hij dan verkouden is dan gaat die belangrijke operatie niet door. Eerst kwam de wijkverpleegkundige een paar keer bij ons thuis, maar toen voor de eerste keer niet. ze had me ervan overtuigd dat het geen kwaad kon om naar CB te gaan. terwijl ze wist hoe alles was gegaan, en ook dat onze huisarts adviseerde om al het verkouden en snotterige bezoek te weren tot hoog zomer Verder gaan wij naar de kinderpoli in ons eigen ziekenhuis en naar de kinderpoli in het academisch ziekenhuis. drukdrukdruk.. volgende keer mag ik als eerste, maar dan is hij al geopereerd en dan is ie ook weer 4 weken ouder. Is wel een groot verschil.
Dat vind ik ook ZO'N groot irritatiepunt. Als ik een keer zeg dat mijn CB iets geadviseerd heeft, durven mensen gerust te zeggen 'ja maar het CB moet je niet geloven hoor! Die weten niet wat ze zeggen!'. Je ZOU ze toch wat?! Ik heb een prima CB die prima adviezen geeft. Hou toch op.
@ OnkKleintje: Poeh, dat is zeker druk! Toen Mischa er nog maar net was, en ik met mijn nog zieke lijf heen en weer moest naar het ziekenhuis om bij hem te zijn kreeg ik meerdere keren van mensen de opmerking dat ik dan zeker wel lekker uitgerust was intussen, zo zonder slapeloze nachten........... Was lief bedoeld maar toch... Hoe oud is jouw kindje? @ MerleQ: Dat valt mij inderdaad ook wel op ja, dat iedereen bij voorbaat roept dat je niet naar de adviezen van het CB moet luisteren. Zoveel mensen zoveel meningen en je komt overal mensen tegen waarmee je het niet eens bent, of wel. Ik heb van onze JGZ verpleegkundige hele bruikbare tips gekregen en af en toe een steuntje in de rug dat ik op de goede weg ben. De kunst is om bij alle adviezen (van wie ook) zelf af te wegen wat voor jou bruikbaar is...
Ik vind je reacttie iets wat onverdreven eerlijk gezegt. De man is verjouden, tja dat gebeurt (bij ons op de KDV is iedereen continue verkouden) Mocht je kleinte besmet worden bouwt hij daar alleen maar weerstand van op. En je concludeerd dat de man zijn handen niet heeft gewassen maar weet het niet zeker. Dan kun je er niet over vallen vind ik. Ook hier een mama die dik tevreden os over het CB hoor. En het is nog altijd jou keus wat je wel of niet doet met de adviezen die je krijgt.
Misschien is die arts een pervente roker en is dat rochelen en kuchen een gevolg daarvan? Of als ie inderdaad ziek/verkouden is dan vind ik het persoonlijk niet netjes van hem om dat "ongegeneerd" te doen. Die brief vind ik in die optie dus wel een goed idee. Onlangs ging ik naar de dienst voor opvanggezinnen en die vrouw daar riep mijn dochter en ik apart in een kamer om het een en het ander te bespreken, zij had een koortsblaas en was behoorlijk verkouden, ze had bijna geen stem meer. Dat vind ik dus echt niet kunnen!