huisbezoek consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tulip, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

#1 tulip, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2010
    Hebben jullie wel eens een huisbezoek van het consultatiebureau gehad, hier komen ze vanmiddag. Heb al een vragenlijst in moeten vullen enz. Maar komen ze dan kijken hoe je kindje thuis is ofzo???

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ja vlak na de geboorte daarna niet meer. Zie ook niet in wat ze thuis zouden moeten komen doen eerlijk gezegd

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik hoor ook altijd dat het consultatiebureau iets vrijwilligs is, dus zou ook niet weten wat ze thuis komen doen... Hebben ze dat niet gezegd dan?

4. tulip

tulip Niet meer actief

met 18 maanden schijnt het hier normaal te zijn (brabant) maar hoorde ook al dat het in sommige delen van het land niet gebeurt. Ik heb een vragenlijst gekregen over hoe het allemaal gaat, dus ik neem aan een normale afspraak, maar dan thuis???

5. tulip

tulip Niet meer actief

o zie net dat ik morgenmiddag schreef, maar vanmiddag dus.:)

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het gehad toen lars geboren werd. en verder nog niks vernomen, tot nog toe elke keer daar geweest. ik heb wel 1 keer zelf erop aan gestuurd dat ze langskwamen ik help via het consultatiebureau een meisje wat als 11 jarig kind in haar eentje gevlucht is uit een bepaald land nadat voor haar ogen haar ouders vermoord werden. en hier door misleiding zwanger is geworden op 16 jarige leeftijd. ze krijgt mijn spullen die lars niet meer nodig heeft. het was een propvolle auto aan spullen dus dat ging niet lopend met de wandelwagen ;)

ben benieuwd wat ze komen doen bij je.

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ben ik ook eens benieuwd hoe het gaat vanmiddag. Ik zou het persoonlijk erg vreemd vinden als het consultatiebureau even bij ons thuis zou willen komen kijken. Er is geen aanleiding om dit te doen, onze meid doet het prima en bij ons thuis loopt ook alles lekker. Maar goed misschien is dit de werkwijze van jullie consultatiebureau dat kan natuurlijk.

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enige keer dat ik een vragenlijst heb moeten invullen was bij de 11 maanden controle en dat op het consultatiebureau.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik woon ook in Brabant, maar hier zijn ze alleen maar thuis geweest toen mijn zoontje net geboren was, maar ik heb het wel eens vaker gehoord dat ze langs komen.

Vragenlijst is normaal, heb er 1 gehad met 18 maanden en 2 jaar, ze kijken er alleen niet naar, Haha

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb het weleens gehoord idd! Maar zelf nog nooit gehad dat ze wilde komen of een afspraak daarvoor wilde maken. En moet ook zeggen dat ik die troelas ook absoluut niet in mn huis wil ;)!

Maar voor zover ik het weleens gehoord heb is het even praten over je kind enzo en verder niet veel bijzonders.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bij mijn schoonzusje zijn ze ook geweest en ze waren enorm zeikerig aan het doen en kwamen met hele rare opvoedkundige adviesen. Ze wilden daarna graag nog een keer komen. Ze deden het voorkomen alsof ze een onhandelbaar kind hebben wat dus absoluut niet zo is.

Hier in het noorden komen ze gelukkig niet op huisbezoek, en zou het ook niet willen.

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind een huisbezoek alleen maar goed als ze dat zouden doen.
    Ze zien dan toch het kindje in eigen omgeving.

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook (limburg) met 18mnd komen ze thuis omdat er dan geen consult is. In sommige plaatsen is er met 18mnd wel een consult.

Ik hoef die mensen niet in huis, dus heb gebeld. Was geen probleem en dus doorgeschoven naar het 2jaar consult.

consultatiebureau is inderdaad een niet verplicht iets. Daarheen gaan prima, maar in huis hoef ik ze niet (ligt er denk ik ook aan de dat consultatiebureau mensen van hier verre van leuk zijn)

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Waar in Limburg? Ik woon ook in Limburg. Mijn dochter heeft die leeftijd ook nog niet dus misschien doen ze het bij ons ook wel. En ondanks dat ze bij ons consultatiebureau heel aardig zijn hoef ik ze niet thuis. Ik heb niks te verbergen maar ik hoef ook niet iedereen over de vloer.

15. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier ook net na de bevalling een huisbezoek gehad volgens mij.

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    heel erg zuidelijk. Ik moet naar het consultatiebureau in mechelen omdat in het eigen dorpje niks meer is van consultatiebureau

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    hier doen ze dat ook met 1,5 jaar. Ze willen dan je kindje even een beetje observeren in zijn/haar vertrouwde omgeving. Had er geen probleem mee. Wij waren lekker aan het kletsen (de wv en ik) en meisje liep rond te dwarrelen

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0

Ik ook in de buurt van Valkenburg dus ben benieuwd hoe het bij ons gaat

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gebeurd het ook niet, maar ik vind het ook niet zo slecht. Veel mensen 'mopperen' vaak, omdat er op het consultatiebureau dingen gezegd worden die dan niet echt in verhouding staan, tot hoe het gedrag van het kindje normaal is (qua praten bijvoorbeeld). Nu kunnen ze dat dus wél zien. Met eigen speelgoed, in de eigen vertrouwde omgeving.
    Ik vind het dus eigenlijk wel een goed iets :)

20. firegirl

firegirl Niet meer actief

Zijn ze al geweest?

Deel Deze Pagina