Zwanger en shakes

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by LovePoison, Apr 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovePoison

LovePoison Actief lid

Jun 12, 2011
    352
    74
    28
    Female
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Hoi dames,

Hier even een vraagje.. voordat ik zwanger was was ik al 2 maanden bezig met shakes van dieet pro, sochtends en smiddags shakes en savonds normaal eten.
    Ik ga maandag sowieso de verloskundige bellen met dezelfde vraag, maar vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft?
    Mag je als je zwanger ben shakes drinken? En dan gewoon normaal er bij eten.. het is niet mijn bedoeling om nu af te vallen te gaan vallen maar wel om een beetje op gewicht te blijven.

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Dietist hier ;)
    Ik zou je niet aanraden om shakes te gebruiken om op stabiel gewicht te blijven. Dat kun je ook met gezond eten en dat is volwaardiger dan shakes. Wat is je motivatie om daar shakes bij te willen blijven gebruiken?
    In principe zou je, als je op stabiel gewocht blijft met die shakes geen man overboord hebben, maar ik zou het je niet aanraden in ieder geval...

3. LovePoison

LovePoison Actief lid

Jun 12, 2011
    352
    74
    28
    Female
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Heee bedankt voor je reactie.. ik ben ook wel gelijk gestopt ermee.. maar merk dat ik met normaal eten bv brood niet vol genoeg zit haha heb dan nog steeds 'honger' en eet dan weer teveel. Met een shake heb ik dit niet.. vind het erg lekker en zit er lekker vol van. Vandaar dat ik dacht om er weer mee door te gaan omdat ik bang ben om weer zoveel gewicht aan te komen. (1e zwangerschap 30 kilo, 2e 5 kilo)

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Dan zou ik eerder kijken naar je eetpatroon zonder die shakes.
    Shakes bevatten vaak veel eiwitten, brood veel koolhydraten. Wat ik je zou aanraden is om meer kcalloze producten en meer eiwitten te gebruiken.
    Kcalloze producten dan denk ik voornamelijk aan groente en (in mindere mate) fruit. Een dagpatroon kan er dan zo uit zien (maar ik heb geen idee welke dingen je goed vallen en welke niet natuurlijk ;) )

O: griekse yoghurt of kwark met rood fruit (aardbeien, blauwe bessen, eventueel uit de vriezer) en een lepel havermout of de goedkoopste simpelste muesli die je kan vinden, vaak onderste schap in de super) geen muesli of cruesli met bergen suikers)
    T: wat rauwkost, zelf vind ik een halve komkommer met een grote EL pindakaas heel lekker (echt?! Ja, echt haha. Meeste mensen die het proberen vinden het lekker)
    L: een salade met veel rauwkost, easy on the dressing. Voeg een eiwitbron toe, bijvoorbeeld ei, vis, vlees, noten, vleesvervanger enz.
    T fruit
    A: veel groente, niet teveel aardappelen en een klein stukje vlees/vis/vleesvervanger. Als je geen AGV eet zorg dan dat groentes de hoofdrol spelen en niet teveel zetmeel (rijst, aardappelen, miehoen, oid)
    T: klein tussendoorje, mag best wel wat lekkers zijn. Daarna niet genoeg? Dan over op rauwkost om te knagen. Voor het slapen gaan eventueel nog wat kwark.

Je kan de kwark in de ochtend eventueel ook in de blender gooien met het fruit en de havermout om zo zelf een soort shake te maken.
    Weeg jezelf regelmatig en stel bij waar nodig door meer of minder tr gaan eten.

5. LovePoison

LovePoison Actief lid

Jun 12, 2011
    352
    74
    28
    Female
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Heel erg bedankt hier kan ik wel wat mee! Oh my komkommer en pindakaas? Echt nog nooit eerder gehoord.. maar ik vind het allebei lekker dus zal het eens proberen haha!
    Bedankt!

Share This Page