Wat een zak!

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik zou het als ik jou was voorschieten.

Dan iedereen een e-mail sturen in de trand van: We hebben een 20 persoonshuis geboekt vor ... euro per persoon. Helaas gaan we maar met z'n 19en en worden de kosten dus ... euro per persoon. We verrekenen dit geld met de "pot" in de vakantie.

Als jullie aankomen zijn een pot maken voor de boodschappen met een grote inleg (50 euro p.p ofzo) en dan haal jij het voorgeschoten bedrag uit.

Probleem van het geld opgelost (en niet iedereen hoeft nog 10 euro over te maken want dat is weer zo'n gedoe).

Veel plezier op vankantie!

2. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Lastig zeg! Maar omdat jij hoodboeker bent ben jij wel verantwoordelijk voor de betaling e.d. volgens de ANVR.
    Wat nog niet wil zeggen dat jij het dan maar moet betalen.
    Ik hoop dat er nog iemand anders mee kan en idd anders verdelen, want dan zijn de kosten niet heel veel!

Wij gaan met onze vriendengroep ook altijd een weekend weg en dat regel ik ook altijd, maar bij oms betaald iedereen gelijk altijd alles. Is het maar geewoon klaar, kan je er ook geen gezeik meer over krijgen.

Succes!

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    #63 kwebbeltje, 11 jan 2011
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
    Ts..je blijft zeggen beloofd is beloofd. Ik denk dan toch dat je het een jaar geleden anders aan had moeten pakken.
    Of iedereen direct alles moeten laten betalen zodat er achteraf geen gezeur plaats kan vinden, of een soort van contract maken met daarop alles zwart/wit.

Ik weet dat je daar nu niets meer aan hebt. Ik kan me ook niet voorstellen dat als jij in zijn schoenen zou staan dat je wel zou betalen.

Mail je vriendin met welk oplossings-voorstel zij komt en anders even een mailtje naar de rest en het probleem is opgelost.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind mijn reactie helemaal niet bot.. ik lees nergens dat je vriendin een oplossing heeft aangedragen voor iets waar zij mede veroorzaker van is.. sorry hoor..

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je hebt gelijk.

Ik ga wel iets bots doen:(

T.s ik vindje nu te ver gaan door draven. Er zijn genoeg oplossingen aan gedragen.

Maar een ding is belangrijk hij gaat niet mee hij betaald niet punt.

Ga naar je vriendin en zeg wat je te zeggen hebt. Heb je dat al gedaan? Het er met haar over gehad?

Werkt dat niet stuur dan idd een mail naar de rest het is z.n klein bedrag wat verdeeld zou moeten worden het is haast dit probleem niet waard!

En ga dan verder met voorbereiden van de vakantie. Dit gezeik kost je dadelijk meer dan je lief is is dat het je waard.

Relaties gaan uit afspraken worden afgezegt tja zo is het leven.

Kortom laat dit je vakantie niet verder verpesten want dat gaat het straks wel worden als je geen actie onderneemt.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat een lul zeg.
    dat hij niet meegaat kan ik begrijpen, maar een ander voor de kosten op laten draaien vind ik dus echt niet kunnen.
    Goed dat je vriendin er vanaf is, maar goed...
    ik zou het bij de vriendin neerleggen, het was haar vriend.
    maar leuk is anders.
    Ik zou de volgende keer iedereen laten betalen vooraf.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja lijkt mij een probleem voor je vriendin, is haar ex en zij wilden dit samen gaan doen. en anders laat je het haar oplossen met alle anderen die meegaan?

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mee eens.

9. Ja ik kan nog even niet verder met de hier voorgestelde oplossingen, omdat ik nog in afwachting ben van wat de nieuwe vriend van mijn moeder doet..

En ja ik heb al iets soortgelijks meegemaakt, kostte mij ook 130euro en door ruzie met iemand kon/wilde ik niet mee. En heb gewoon betaald hoor. Maar goed..

En de volgende keer ga ik het zeker anders doen, een soort contract met handtekening opstellen voor iedereen, maar daar denk je dan niet bij na op dat moment als alles gewoon goed is op dat moment.
    Met familie, vrienden en met hem ging ik ook altijd al goed om, zelfs voordat hij wat met haar had.
    Dus dan verwacht je wel dat iedereen alles na komt.

En waarom het niet in 1x is betaald, omdat bij Belvilla een aantal dagen na boeking gelijk een gedeelte betaald moest worden en bij sommige gezinnen ging het om een bedrag van 650e wat anders in 1x betaald moest worden dus sommige moesten nog even sparen..
    En het ging toen op goed vertrouwen dat iedereen zich aan zijn woord houdt!

Die vriendin heb ik nog gesproken, dat zij verder maar moet proberen te regelen.. en ze heeft hem al een paar x gesmst en gebeld, maar hij negeert alle contact met haar..

Dus even afwachten nog.

10. Ja als mijn moeder haar vriend niet mee gaat zal ze het zelf op moeten lossen..
    Maar mocht dat allemaal niet gaan en lukken zal ik het zelf vragen aan de mensen die mee gaan omdat het mijn familie is en het meerendeel is schoonfamilie van mij..

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik sta echt versteld van het feit dat er zoveel mensen zijn die aangeven ook niet te zullen betalen!
    Die jongen heeft met zijn eigen verstand afgesproken mee te gaan op vakantie (heeft eigenlijk dus een vakantie geboekt) en dan weet je dat je daarmee ook de verantwoordelijkheid hebt om te betalen(ongeacht of je dat nou beloofd hebt of niet).
    Ja het is heel zuur als je dan niet mee gaat omdat je relatie uit is maar dat doet niets af aan het feit dat je gewoon moet betalen voor datgene wat je afgesproken hebt.
    Daarbij kiest hij er zelf voor om niet mee te gaan (hoe begrijpelijk ook) want hij zou ook gewoon wel mee kunnen gaan ondanks dat de relatie uit is en waar kunnen hebben voor zijn geld.

12. Ik ook hoor..
    Ik heb ook al 3 maanden geleden vastgelegd dat ik mee ga met het familie weekend van mijn vriend zijn kant.
    150pp.. Is in april, maar mocht de relatie ineens over zijn, zou ik het behoorlijk asociaal vinden om mijn vriend dam voor de kosten op te laten draaien. Was ook nogal verbaasd over sommige reacties hoor!

Deel Deze Pagina