Wat een zorgen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door corina1989, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sterkte hoor, en heel knap dat je zo voor jezelf bent opgekomen. Ze is nu in goede handen, en hopelijk weten ze snel wat er precies aan de hand is, en kan ze precies goed geholpen worden!

2. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor de lieve reacties!

M.aaike is inmiddels weer thuis :). Ze is van maandagavond t/m vanochtend is het ZH geweest.

En we weten nu gelukkig meer. Medisch lijkt er niks aan de hand te zijn. Dit geeft mij al veel rust :).
    Het blijkt dat M.aaike een enorm gevoelig meisje is. Ze kan niet tegen teveel prikkels en heeft veel rust en regelmaat nodig. Ook kreeg M.aaike thuis teveel (?) voeding. Ze kreeg van ons 5 (soms 6) x 150/5, maar dit was volgens de KA teveel. De energie die ze bij de voeding binnen krijgt, kon ze niet kwijt.

In het ZH hebben ze een ritme van slapen - wakker worden/huilen - fles - boertje/spelen - slapen. En M.aaike werd hier gelijk een stuk rustiger van. Ook krijgt ze nu 6 x 120cc voeding.

Vind het nu erg spannend hoe het thuis zal gaan, maar tot nu toe gaat het super!! M.aaike om 12.45 fles gehad. Daarna om 13.20 naar bed en ze slaapt nog :) . Ben weer een super trotse mama :D.

Ook mijn vriend en ik hebben 3 nachten even heerlijk bijgeslapen. Dit was voor mij ook echt nodig. Nu hopen dat het goed blijft gaan.

We blijven wel onder controle van het ZH. Volgende week een telefonische afspraak met een vpk. De week erna heb ik een VIP (Video Interactie Programma). Dan gaan ze kijken of ze nog tips hebben voor ons, wat betreft de omgang/interactie met M.aaike.
    En over 4 weken naar de KA. Dit ook omdat M.aaike een erg scheef achterhoofd blijkt te hebben door een voorkeurshouding. Blij dat we hier ook optijd bij zijn.

Dus word vervolgd. Maar blij dat jullie mee hebben geholpen om de stap te maken naar de KA! Doet me erg goed.

3. boeddha23

boeddha23 Lid

4 okt 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Corina,

Je kan ons verhaal wel hebben verwoord. Inmiddels wordt onze kanjer over 2 weken 1 jaar...
    Noah lag ook met ruim 6 weken in het zh, omdat hij alleen maar bleef huilen, onrustig was en wij alles eraan deden om hem stil te krijgen. Uiteindelijk is ook hij 5 dagen opgenomen geweest, en wij kregen hetzelfde advies als jullie nu... Ik heb het idee dat hij ge-reset is in het ziekenhuis. Noah heeft ook veel structuur en regelmaat nodig. Ook ik vond het spannend om naar huis te gaan na de opname, maar we hebben nooit meer een onrustige en overprikkelde noah gehad.
    Als je tips of wilt praten, dan mag je mij een pb sturen.
    Want ondanks dat het met je meisje weer goed gaat, is het een hele impact op jou!

Liefs, linda

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hai Corina,

Nou wat fijn dat jullie zo goed geholpen zijn in het ZH! En nog fijner natuurlijk dat er medisch niets aan de hand lijkt met jullie dochter. :)
    Veel succes nu met de adviezen, komt vast goed!

5. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Boeddha23, heb je pb gestuurd :) . Fijn om ervaringen te delen!

SportySteenbok, bedankt :) .

Gisteravond was zwaar. Nog veel huilen. Gelukkig kwam mijn vriend thuis. Hij kan daar makkelijker mee omgaan als ik.
    Vannacht heeft onze meid het héél goed gedaan. Geslapen van 23.30 tot 5.45 :D. En ook nu slaapt ze heerlijk tussen de voedingen door. Misschien dat ze 's avonds toch haar 'huiluurtje' heeft. Maar dat is niet erg.

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wat ontzettend fijn meid!

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Het huilen 's avonds is op deze leeftijd heel normaal. De meeste babies doen dit tussen ongeveer 19.00 en 22.00 uur. Rond de 6 a 8 weken is het op zijn ergst, dan wordt het langzaam beter. Meestal is het rond de 3 a 4 maanden beter/over, dan gaan veel babies ook eerder slapen, na de fles van 19.30 uur. Ik zou haar 's avonds lekker bij me houden. Languit op de bank met de kleine op je buik, eventueel elk half uur afwisselen met je partner, en veel knuffelen.

Fijn dat het na de opname beter gaat!

Deel Deze Pagina