hallo, ik weet niet of ik bij het goede onderwerp zit, maar stel toch hier onze vraag. wij zijn vorig jaar juni ouders geworden van een prachtige dochter. ze is door de pil hewen gekomen. nu willen we binnenkort voor een tweede gaan, alleen willen we nu zelf beslissen wanneer. alles is mijj wederhelft een beetje bang, dat eht weer mis zal gaan, nu hebben we ook al zo'n 5 maanden geen seks, omdat hij gewoon erg bang is. na de bevalling van onze dochter heb ik het psiraaltje laten zetten, alleen beviel dit niet, dus die heb ik er na 8 maanden uit laten halen, heb toen eenmalig de prikpil genomen, maar dat wil ik pas doen als mijn gezin compleet is. na de prikpil ben ik met een pilstrip begonnen. heb nu 1 pilstrip gehad, en ben er nu mee gestopt, om eerst maar eens een ongesteldheid op te wekken. slik dus nu sinds 2 weken geen pil meer, en ben nog niet ongesteld. nou hebben we gisteren voor het eerst seks gehad, en vond het geweldig, alleen is mijn man bang, dat ik straks weer zwanger zou zijn. maar je kan toch alleen maar zwanger worden 10-14 dagen na je ongesteldheid? of heb ik dit mis. we gebruiken niks want dan vinden we niks, ik weet wel, dan ben je dubbel beschermd. maar goed. wie kan mij er een antwoord op geven.
Als je een regelmatige cyclus hebt kan je weten wanneer je ongeveer vruchtbaar bent en daar rekening mee houden, maar zolang jij nog niet weet wat je cyclus is is het dus niet echt "veilig" om onbeschermd te vrijen. Ik geef je man dus wel een beetje gelijk! Misschien is het voor jou een idee met de Persona te gaan werken, die geeft aan wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet (www.persona.nl)
idd zolang je niet weet hoe je cyclus in elkaar zit weet je niet wanneer je vruchtbare dagen zijn. En al weet je het, dan nog is dat geen betrouwbare anticonceptie.. Je hebt altijd kans op een zaadje dat heel lang blijft leven of een eitje dat toch juist eerder of later springt Verder snap ik je verhaal niet heel goed.. Je wilt wel een kindje, maar nu nog niet? Ik zou gewoon even voor 1 anticonceptie kiezen en daar even bij blijven, dat is mi beter voor je lijf. Ennuh, als je 1 maand de pil slikt is hij volgens mij ook niet betrouwbaar! Succes en ik denk dat je ff met manlief moet gaat "tunen" (op 1 lijn gaan zitten) Bepraat het eens goed, dan weten jullie beiden waar jullie aan toe zijn! succes
Als manlief nog geen kindje wilt nu lijkt het mij beter dat je nog ff wacht met stoppen vananticonceptie, en dus of aan de pil gaat of condoom of ee andere anticonceptie. En wel raar dat je vriend niet durft te vrijen wanneer je aan de anticonceptie bent, maar wel durft te vrijen al je bent gestopt met alles.
Hoi Hoi, Ik heb 2 zwangerschappen door de pil heen gehad. De eerste is helaas uitgekomen op een miskraam en de 2e is onze zoon Daan. We hebben altijd gedacht van nou gebeurt het weer na de eerste keer we hebben een huisje enz dus het zal dan zo moeten zijn en het is altijd welkom na 3 jaar was ik weer zwanger van onze zoon Daan wij helemaal in de wolken we hadden het over kinderen enzo dus hij was natuurlijk van harte welkom. Juist omdat het in princiepe zo makkelijk gaat hebben we zoiets we willen het zelf beslissen en de spanning mee maken dus zijn we druk bezig voor een 2e heb u 1 miskraam gehad en we zijn nu aan het wachten om morgen bij de huisasrt en de gyn een test te doen. Toen daan nog erg jong was hebben we plus de pil later spiraal plus condoom gevreeen en als het ook nog kon voor het zingen de kerk uit. Met de pil ben ik daarna ook nog zwanger geworden Daan was 10 weken dit is ook geeindigd met een miskraam. Daarom was het hier echt ales o te voorkomen dat het niet zou geeuren Bij de gyn is aan gegeven dat als ik weer een keizersnede krijg ik gelijk gesterilizeerd word. Ik zou zeggen als jullie graag een 2e willen waarom elkaar kwellen en er lekker voor gaan en dan snel bij 1 van de 2 het mes erin. Liefs Fleur
wij willen wel een tweede, maar beginnen er pas aan, aan het begin van het nieuwe jaar, ik ben nu gestopt met de pil, omdat we het gewoon proberen, en we zien wel. was ook niet mijn bedoeling om het over te laten komen, dat we niet willen. we hebben er goed over gesproken en zijn er allebei klaar voor, we zien wel hoe het gaat. het ging mij er in principe om wanneer ik weer ongesteld zou worden, en vruchtbaar zou zijn. want heb geen idee van mijn eigen cycles. stel ik wordt nu zwanger, zijn we erg blij.