Wat eerst regelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door oepsiedoepsie, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oepsiedoepsie

2 dec 2011
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals jullie laatst konden lezen gaat het niet goed tussen mij en me man. We hebben vanalles geprobeerd de laatste weken. Maar het gaat gewoon echt niet. Nu hebben we dus besloten om toch echt te gaan scheiden. Maar nu vraag ik mij af wat moet ik eerst regelen? De scheiding of een huis en uitkering/bijstand? Ik krijg namelijk pas een uitkering/bijstand als ik bij me man uit huis ben. Maar ik kan nergens heen, en me aanstaande exman ook niet. Hoe moet ik uit huis als ik geen geld heb voor een ander huis. Nu wil ik straks dus contact opnemen met de woningbouw, om te zien of ze wat voor me kunnen doen. Urgentie krijg ik wel dat is me al toegezegd maar ik heb nog geen geld voor een huis. Volgens de gemeente enz moeten ze me eerst een huis aanbieden, en dan op dat adres kan ik dan per direct een uitkering aanvragen. Zij denken er heel makkelijk over maar wie zegt dat de woningbouw dat wil? Ik vraag me af wat er nu eerst moet gebeuren, de scheiding, dan de uitkering en dan huis? Of kan het allemaal tegelijk? Ik hoef niet alla minuut hier uit huis weg van hem, maar ik denk dat het wel beter is als het zo snel mogelijk gebeurd. Dan kan ieders verder met zijn leven en de kinderen ook.....

Deel Deze Pagina