wat eet baby van 6 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door bieke81, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijkt mij dat die tijd tussen 17:00 uur tot 22:30 uur zo lang is... Jille krijgt hier om 15:00 uur een fles van 180/6, probeer nu groente tussendoor en dan om 19:30 uur weer een fes van 210/7 met 3 scheppen rijstebloem, dan slaapt hij de hele nacht door tot ongeveer 07:30 uur. Dus misschien wat meer melk in de laatste fles?

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Das een goeie...ik denk dat ik nog een flesje daar tussenin prop. Even afwachten wat ze zelf doet. Als ze die uurtjes slaap echt nodig heeft, dan doe ik wat meer in de laatste fles inderdaad.

Thanks!

3. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    en ze wennen snel aan groente en fruit hoor! hier tenminste, dus al snel een half potje tot een potje dan hoeft daar geen fles meer achteraan hoor!

4. melloncollie

Yeah het is inderdaad om zeker te weten dat ze voldoende binnenkrijgt. Op den duur zal ik die flesjes wel vervangen. Ze krijgt nu 2 daagjes al wortel en nu net 3 hapjes banaan geprobeerd. Dus over een paar dagen zal ze deze dingen wel herkennen qua smaak. En hopelijk ook snel leren van een lepetjes te eten, begrijpelijk snapt ze dat nu nog niet.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Met 6 maanden? Nou toen begon ik met bijvoeden en gingen er net 2 theelepels gepureerd fruit in. Als ik zie wat kindertjes hier al wegwerken op die leeftijd. Zijn jullie al met 4 maanden begonnen dan?

6. melloncollie

Uhm ik begin dus ook nu net pas....het schema hierboven is een indicatie. Ik wil gewoon weten of dat genoeg is voor een kind van 6 maanden.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb echt geen schema, het enige wat op een vast tijdstip is is haar laatste fles.

Layla krijgt gewoon 4 flessen van 200ml, 's ochtends een klein stukje brood om te oefenen, een fruit en ze eet warm als wij 's avonds eten , heel af en toe een koekje, rijstewafel of een vers fruitsapje.
    Maar daar zitten geen vaste tijden aan verbonden.

Soms is ze zo druk bezig met spelen dat ik haar niet ga storen.

Ze slaapt op zich wel met regelmaat, ze wordt vaak rond 10.00 wakker, slaapt dan rond 13.00, 16.30 en 21.00 weer...
    maar dat kan ook gerust een uur afwijken.

Het CB verklaarde me voor gek toen ik over water, papjes en andere voedingsmiddelen die ze eigenlijk niet nodig hebben.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bedoelde ook niet jouw schema. ;)

Maar in principe is alleen melk ook nog genoeg, dus alles wat er in gaat tot de 12 maanden naast de melk, is meegenomen. En ik zou fruit en groente niet tegelijk introduceren, maar na elkaar. Anders gaan ze van volledige zuigenlingenvoeding naar meteen 2 vaste voedingsmomenten op een dag. Kan voor de gevoelige buikjes wat heftig zijn ineens.

Ik heb allergische genen en zoontje ook, dus ben voorzichtige tewerk gegaan. Ik gaf 's ochtends om 10.00 uur fruit, 3 dagen achter elkaar hetzelfde en dan een rustdagje. Zo kon ik zien hoe hij erop reageerde. Na 4 soorten fruit, ben ik hetzelfde gaan doen met groente (om 10.00 uur ook, in plaats van het fruit). Ging dat goed met 4 soorten, toen ben ik die naar het eind van de middag gaan verplaatsen en kreeg hij om 10.00 uur fruit en om 17.30 uur groente.

9. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier een meisje dat heel weinig drinkt (4 keer 150 cc (gaan vaak niet leeg en soms eens 180 cc) dus op advies al met 4 maanden begonnen met groente en fruit, ook 3 dagen het zelfde en eerst met groente en daarna met fruit erbij (krijgt ze nu een weekje) en ze at gewoon al bijna meteen een half potje op hoor! zelfs wel een heel maar dan drinkt ze helemaal niet meer!
    hier ook geen allergieen in de fam. dan begin je wel wat makkelijker, en ze moet gewoon genoeg vocht binnen krijgen!
    wij zitten een beetje te wachten tot ze 6 maanden is en wat meer bijvoeding kan gaan eten en misschien dan over naar 3 flessen, hopelijk drinkt ze dan wat beter!

10. melloncollie

ik wilde ook ff checken of ze wortel misschien ranzig vond....maar idem reactie bij banaan haha. dus het zal wel goedkomen. bij banaan moet je overigens aan nog niet eens 1 theelepel denken nu hoor. ze poept goed en heeft geen tekenen van krampjes/allergische reactie tot nu toe.

ik heb zelf geen allergieen maar mijn vriend voor cavia's/katten/stof/hooikoorts.

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier ook een meisje van bijna 6 maanden, haar schema:

8uur flesje 240
    12uur flesje 200
    13uur fruithapje (5 hapjes is de max meer wil ze niet)
    16uur flesje 240
    18uur groentehapje (100gram is de max meer wil ze niet)
    19.30 flesje 120cc

12. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    En hier mijn schema dan ook maar ;)

07.30 fles 210/7 (nog nr. 1, maar gaat volgende week naar nr 2 180/6) + rijstebloem vanaf morgen (maar weet eigenlijk niet of ik dat wel nodig vind, want zou het ook zonder pap denk ik wel redden tot 12.00) Weet iemand of dit nodig is?

12.00 fles 210/7 + beetje oefenen met ienieminiestukje brood

15.30 150 gram fruit

17.30 200 gram groente gemengd met aardappel

18.30 fles 210/7

Weet iemand of dit veel is? En zou er nog ergens een extra drinkmoment met water moeten worden ingelast? Want nu drink ze ongeveer 600 cc...

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hihi ik heb iets tegen pap maar dat wist je al ;) ik geef het alleen savonds 180/6 3eetlepels nutrix (of goedenachtpapje van nutricia)

wat je wel zou kunnen doen is een echt papbordje smorgens maken (dus van lepel eten) dat is iets van 180/6 en 6/7 scheppen nutrix/bambix

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Nou, vanochtend dus 2 scheppen nutrix door de fles, en toen moest ze de fles van 5 uur later dus niet meer... Heeft in totaal maar 450 cc gedronken vandaag en 200 gr fuit en 200 gr groente. Vraag me af of dat al de bedoeling is. Geloof dat ik maar weer cb ga bellen vandaag ;)

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Is er ook iemand die borstvoeding geeft? Ik ben net begonnen met bijvoeden, en vroeg me af of iemand een schema heeft met borstvoeding. Nu is het:

06.30 uur bv
    10.30 uur bv
    12.30 uur fruithap (4 maanden potje, gaat wel helemaal op)
    15.00 uur bv
    18.30 uur bv
    22.30 uur bv

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lindada,
    Hier was het met 6 maanden volledige borstvoeding op verzoek, daarbij kregen ze elke dag rond de middag/in de middag tussen een borstvoeding door een paar hapjes groente of fruit.

Hier dus geen schema, maar gewoon op verzoek en ik zorgde gewoon dat ik de groenten al gekookt had zodat die altijd gegeten kon worden (dus niet eerst hoeven koken) ;)!

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar's schema:

7:00-8:00 > fles 180/6
    11:00-12:00 > fles 180/6
    15:00-16:00 > fles 180/6
    17:00-18:00 > 125 gram groente
    19:00-20:00 > fles 210/7

Op de dag dat hij naar het KDV gaat krijgt hij alles wat vroeger. Wij zijn ook pas met 6 maanden begonnen met bijvoeden (o.a. door KMA) en zijn tussendoor weer even gestopt omdat Aimar erg last van zijn darmen kreeg. Nu houden we sinds 3 dagen een eetdagboek bij op advies van de dokter. Worteltjes zijn favoriet! Ik hoop dat het nu goed blijft gaan en dat ik over 1,5 week voorzichtig met fruit kan gaan beginnen.

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Eva: hoe merkte je eigenlijk dat Aimar last van de darmpjes kreeg? Ik heb nu een fles door fruit vervangen (die van 15.00 uur), tweeënhalf uur later groente en dan nog laatste fles om 19.00, en ze blijft de nacht goed doorslapen. Ze is alleen de laatste drie dagen heel pieperig. Ze slaapt maar kort overdag, een uurtje en wordt dan kreunpiepend (tja, niet echt jengelend, ook niet huilen) wakker. En vervolgens is ze ook weer na een half uur aan het piepen. Dan leg ik haar op bed en slaapt ze weer maar 'n uurtje. Ze is verder wel goedlachs de hele dag. Nu is ze sinds dat ze sinds 19.30 op bed ligt ook alweer drie keer wakker geworden met dat kreunachtige gepiep. Ik snap er niks van. Kan qua weken geen sprongetje zijn, dus vroeg me af; zou het zijn dat ze de voeding nog niet aankan? Lijkt me niet dat ze honger heeft iig, want ze piept ook soms kwartier na de fles... Tandjes heeft ze ook nog niet... Ik word er echt niet goed van. Sinds drie dagen zit ze ook van alles te doen behalve eten als ze eten krijgt in de wipstoel. Slab in de mond stoppen, proberen om te rollen in de stoel, en mond gewoon dicht houden, terwijl ze eerst twee potjes 4+maanden opat achter elkaar...
    Als jij het weet mag je het zeggen ;)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi,

als je opvolgmelk gaat geven kan je kijken of ze met kleinere flessen af kan en tussendoor ook dingen als water, sap of thee gaan geven. 500 ml zuivel is het minimum volgens mijn CB. De rijstebloem in de ochtend heb je niet nodig, denk ik en misschien is pap een optie (mag met 6 maanden: bambix)

20. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Zwaantje: ik zit nu ook met opvolgmelk op 210/7 in de ochtend en de middag. Ik heb het idee eerlijk gezegd dat ze vooral drinkt omdat ze dorst heeft en niet omdat ze honger heeft. Als ik haar een uur voordat ze de fles krijgt water aanbiedt, dan drinkt ze 50 cc en laat ze meer van de fles staan. Of komt dit gewoon omdat het water haar een vol gevoel geeft?

Deel Deze Pagina