Wat eet/drinkt jou baby van 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door rojin, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo hij slaapt veel! Heb je lekker tijd voor jezelf. Ik ben echt heel de dag druk met mijn kleine meid, als ze dan een half uurtje slaapt, ben ik druk in huis :)
    Maar ook wel gezellig hoor!

En sinds gister voel ik tandjes doorkomen. Twee onder en 1 of 2 boven. Echt lief;)
    Gelukkig heeft ze niet super veel last ervan!

Als yoghurt goed gegeten word zou ik dat geven. Goedkoper en volgens mij ook gezonder!

2. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trouwens, voor degene waar brood nog niet goed gegeten word heb ik een tip.

Mijn dochter vind (Turkse of Griekse) yoghurt mét brood heerlijk!
    Als yoghurt goed gaat, misschien eens proberen met stukjes brood? ;)

Hier ging brood "kaal" wel altijd goed, dus weet niet of het bij kindjes lukt die brood niet zo lekker vinden.....

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier 5 tandjes al.
    Ze slaapt overdag veel en savonds weinig en laat.
    Gister heeft ze van 10-12 geslapen en 18-22 toen 01-0630.
    Terwijl ze eerst bijna niks sliep overdag em de avonden beter. Bijna klokje rond alleen nachtvoeding ofzo.
    Dus ff proberen haar ritme weer goed te krijgen. Ze kan dr zelf overdag erg goed vermaken heb er bijna geen omkijken naar als ze wakker is. Alleen dr eet momenten.

4. sjak

sjak Niet meer actief

:DHier nog geheel tandenloos:D
    Ja, het kruipen lijkt me ook zoooo schattig!
    Nine kan echt nog niet langer dan drie uur wakker blijven! Geeft niets, want ze slaapt ook in haar wagen, dus we hoeven er niet altijd rekening mee te houden.
    Wel als het (net als met de kerst) een paar dagen heel anders is, dan blijf ik een of twee dagen thuis en dan slaapt ze nog meer! :$

5. minon

minon Niet meer actief

Hier ook geen kruipen en ook geen tandjes. Wel vliegen, achteruit buikschuiven over de tegels en op de buik om dr as draaien.
    Yoghurt gaat hier helaas niet vanwege reflux dus af en toe wat droog brood. Wat ze wel lekker vind is als wij soep eten een stukje wit afbakbrood in de soep dopen en dan slurkt ze het naar binnen. Maar ja wit brood is niet zo gezond en soep al helemaal niet (zout)

6. sjak

sjak Niet meer actief

Wat geven jullie met rijst? Heb vanavond extra rijst gekookt, ook voor baby en de hond, maat wat geef ik erbij? Wilde de kerrie saus morgen door de blender doen, maar weet niet of dat al mag met die kruiden?
    Vanavond heeft ze snijboontjes gegeten, en zoals alles wat nieuw is werkt ze dat met veel kokhalsgeluiden naar buiten.... Tot hap vijf en dan gaat het toch smaken, haha.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik doe er groentes doorheen en kipfilet
    Wel een bende die rijst af en toe haha.
    Volgens mij mogen ze die kruides al wel zolang het maar geen pittig voedsel is.

Ik maak wel eens kerrie coco's maar daar doe ik madame jeanette doorheen. Dat krijgt ze dus echt niet haha.

8. minon

minon Niet meer actief

Ik die er wortel en kip door. Tomaat en bruine bonen kan ook.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.971
    113
    Even een yoghurtvraagje;
    baby's mogen toch eigenlijk geen 'gewone' zuivel voordat ze 1 jaar zijn? yoghurt is toch ook zuivel? Mogen ze dat dan wel? En dan alleen de magere yoghurt of mogen ze bijv. ook vanilleyoghurt, vruchtenyoghurt of vla?

10. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bruine bonen uit blik?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb net gegoogled vanaf 7 maand mogen ze VOLLE yoghurt is goed net zoals margarine op brood voor de vetten.
    Ga dus morgen yoghurt in huis halen :)

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik geef haar Griekse yoghurt, dat mag vanaf zes maanden. Waarom precies dit is weet ik niet, maar heeft te maken met zure zuivel en verknipte eiwitten (ofzo ;))
    Bruine bonen geef ik ook al met appel, maar kan ook zeker met rijst dank je! En tomaat? Alleen tomaat met rijst?
    Ik geef bruine bonen uit pot, mast dat maakt toch niet zoveel uit?

Dank jullie damen

13. minon

minon Niet meer actief

Bruine bonen uit een potje van hak zonder zout. Is het enigste merk hier wat zoutloze potjes heeft. Doe dan bruine bonen en tomaat en rijst. Soort chili con carne idee ;). Bruine bonen met appel en aardappel inderdaad.
    De potjes kun je ook vergelijken hoeveel zout erin zitten. Bij doperwten is dat bijvoorbeeld 0,4mg per 100 gram en er zit 60gram in een klein potje. Hier maak ik samen met wortel en aardappel en biefstuktartaartje weer drie porties van. Zal ze niks van krijgen van 0.15 gram per portie toch??

14. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wist niet dat groente uit blik mocht. Bruine bonen met appel (4maanden potje) vond ze heerlijk. Ga ik morgen gelijk bruine bonen maken :D

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik geef alles nog uit potjes, mannetje is behoorlijk kieskeurig, wel duurder maar heb geen zin in gedoe.
    Wanneer zijn schema tegelijk met ons avondeten komt te vallen wordt het natuurlijk wel met de pot mee eten.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik maak alles zelf, maar daar heb ik de tijd ook voor hoor;)
    Ben een thuismama, die het ook nog eens leuk vind om te koken. Als ik gewoon gewerkt had, dan had ik vast ook vaker potjes gebruikt.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Volgens mij is zout eten niet verschrikkelijk erg zolang het minimaal is en niet dagelijks. In brood zit ook zout je kan het gewoon niet vermijden.

18. minon

minon Niet meer actief

Wat is het verschil in vers of uit pot? Je kookt/stoomt of verwarmt het toch? Die bruine bonen van HAK zijn gewoon zoutloos (zit een blauw randje boven en onder het etiket waar je ze aan kunt herkennen) zijn verder gewoon zelfde bonen als uit een pak mijns inziens alleen hoef je niet meer veel tijd in te steken in wellen enzo. In het boek van opperdepop worden ook bonen uit een potje gebruikt.
    In brood en soepstengels enzo zit inderdaad ook zout.
    Ik werk wel maar op mn vrije dag maak ik iedere week een voorraadje met wat op dat moment in de aanbieding is bij de supermarkt. Dit vries ik dan in en haal iedere dag een portie fruit en groente uit.

19. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed om te weten dat er potjes zijn met minder zout.
    Zijn er ook sauzen wat babys mogen hebben, kant en klaar?
    Ik doe nu vaak gewoon een verse tomaat en maak hier een sausje mee, maar variatie is leuker!

Vanaf welke leeftijd kan ik eigenlijk rozijnen aanbieden?

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Die potten van HAK zonder zout staan vaak in het 'Zonnatura'-vak in de supermarkt (snappen jullie welke ik bedoel?)...
    Verder is het écht nog niet goed om potgroenten (de gewone) te geven aan kindjes onder 1 jaar. Daarna ook nog niet eigenlijk, want er zit echt veel zout aan toegevoegd!
    Er zit inderdaad ook al veel zout in brood, daarom is het toch verstandig de potten mét zout te mijden ook al lijkt het maar erg weinig...
    Hetzelfde geldt voor kant en klare pakjes/ sauzen, bevatten veel zout en zeker voor zo'n kleine kindjes. Gewoon niet doen en eigenlijk ook nergens voor nodig toch?

Deel Deze Pagina