Middag fles niet meer willen en hapjes gaan slecht!!

Discussie in 'Voeding' gestart door Bully, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi!!

Graag jullie advies over het volgende:

Ons dochtertje Bo is nu 8 mnd...
    Dt is haar voedings schema:

07:00 papfles 210/7
    09:15 fruithap +sap uit tuitbeker (fruit zelfgemaakt in mixer)
    12:00 1 boterham + fles 150/5
    15:00 yoghurt + soepstengeltje + lauwe thee of water uit tuitbeker
    17:30 avond hap (zelf gemaakt met babycooker)
    20:00 (rijstebloem) papfles 180/6

De eerste pap fles gaat super! Vrijwel altijd leeg tot laatste druppel..
    Yoghurt vind ze heerlijk. De boterham gaat ook altijd helemaal op!:)

Nu gaat alles de laatste week een stuk minder!!:)

De fles tijdens de boterham wil ze echt niet meer! Duidelijke weigering...
    Ook de fruithap gaat niet lekker meer.. Terwijl ze altijd alles lekker vond!
    Ook de avondhap gaat niet super meer en de laatste pap fles voor de nacht weigert ze de laatste tijd steeds vaker. Dus leggen we haarnu vaker rond 19:00 al in bed omdat ze dan gewoon te moe is om wakker te blijven voor de laatste fles! Dan komt ze meestalrond 22:00 voor de fles. Die drinkt ze voortaan niet helemaal meer leeg...;)

Haar hapjes zijn nog helemaal gepureerd.

Iemand ervaringen hier mee?? Of handige tips?

Fles tijdens de boterham eraf halen en ander drinken aanbieden?
    En de hapjes nog blijven pureren?

Alvast bedankt!!!!

2. Linana

Linana Niet meer actief

Gewoon je erbij neerleggen dat ze nu minder eet.
    Is ze nu bezig met andere dingen? Zoals kruipen of misscien zelfs staan/lopen langs de tafel/bank?
    Onze kleine at eerst super goed, echt gewoon volgens het boekje, maar sinds hij begon te kruipen als een speer en vervolgens begon te lopen langs de tafel ging het eten minder.

De interesse ligt dan ergens anders. Als ze goed groeit en gewoon een blije baby is hoef je je er echt niet druk om te maken.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Oh en een tip: fruithap wou mijn kleine ook niet meer rond die leeftijd tenzij er stukjes in zaten OF van die knijpfruit zakjes.
    In het begin ff helpen, maar zodra hij eenmaal door had hoe het moest ging zo'n fruitzakje wel leeg ;) (toch weer 100 gram fruit)
    AH heeft ze van eigen merk, zonder toegevoegde suikers etc. Ook organix/olvarit hebben ze, maar duurder terwijl het gewoon hetzelfde is....

En als mijn kleine een fles krijgt + boterham eet hij de boterham ook niet meer. Eerst brood, dan een paar slokjes water/thee. Dan gaat het vaak wel heel goed en drinkt hij de fles helemaal niet in de middag. Hij is nu wel bijna 11 maanden, maar ik herken echt alles wat je schrijft van rond die leeftijd.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Gewoon accepteren. Hier ook diverse periodes gehad dat mijn dochter amper at. Terwijl ze nu eet/ drinkt als een bootwerker.
    we hebben echter ook een periode gehad dat helemaal geen brood wilde, fruit zeer matig en alleen yogurt goed at.
    Komt vanzelf weer goed. Die kleintjes geven zelf aan wat ze nodig hebben.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2013
    Zie voorgangers, als ze het verder goed doet prima...

De middagfles bij het broodje kan je overigens wel vervangen door sap of thee ja en met 8 maanden pureerde ik niks meer, je zou kunnen prakken of stukjes fruit en groente aanbieden en om 19 uur de laatste fles geven, misschien slaapt ze dan door.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

Deel Deze Pagina