wat eten en drinken jullie kindjes van 1 jaar op een dag. Ik heb het idee dat hij niet genoeg heeft omdat hij ''s nachts ineens wakker wordt en eten wil. Hij is kieskeurig in wat hij wel en niet wil en zijn dag lijkt alleen maar over eten en drinken te gaan * hij krijgt nu 210/7 papfles * fruit (maar eet bijne geen fruit alleen banaan, als hij geen fruit wil krijg hij ook niets vervangens) 100 cc drinken * 1 boterham en 120/4 wil geen 2de maar niet omdat hij geen honger heeft maar omdat hij die niet zo graag heeft. * tussendoor (soepstengel of cracker soms koekje) en 100 cc drinken * avondeten en toetje, hij eet graag warm eten en eet er ook veel van... Daarbij als hij eten en drinken ziet moet hij ook (denkt hij), als zijn zus later op is (wat vaak voor komt) neemt hij haar al het eten af . Kortom zijn leven draaitom eten eten. Nog meer goede eters? drinken kan hij als de beste, hoeveel mogen ze drinken per dag? water weigerd hij krijgt nu zzeeeeeer slappe ranja
Ik geef nu: Bambix met gewone melk (bakje vol, weet niet precies hoeveel) Fruit en rijstwafel of soepstengel, verdunde appelsap 1 of 1.5 boterham met melk (nu uit tuitbeker, maar dat vindt hij niks) Koekje (soms), rijstwafel of soepstengel, verdunde appelsap Avondeten, yoghurt Fles melk, 150cc Volgens mij wel vergelijkbaar, ik geef hem voor vocht dus verdunde (2 of 3 keer) appelsap (Flevosap, dat is nog troebel). Hij drinkt daarvan ongeveer 150-200 cc.
Valt toch wel mee wat ie eet?!? Hier beginnen we met een broodje en een beker gewone melk, dan wat fruit, tussen de middag 1/1,5 broodje met thee/sap, als snack een rijstwafel of een cracker of een ontbijtkoekje of een fruitje of rozijntjes met thee/sap, avondeten met een toetje erachteraan en voor het slapen gaan een flesje warme gewone melk... Doe ook wel eens fruit icm griekse yoghurt. Sinds een week ofzo drinkt ie meer dan anders, normaal kon ie de hele dag met 1 tuitbeker sap/thee en nu drinkt ie er zo twee op een dag.
O:1 boterham met een beker met( van die plastieke ikea kinder bekers) T: twee stuks fruit met beker water of thee L:1 boterham met beker melk T:cracotte,soepstengel,rijstewafel of rijzentjes met beker water of thee D: groenten aardappels vlees(over algemeen kan ook pasta of soep zijn) schaaltje yoghurt na
Ik begin met een boterham en ontbijkoek 1 stuk fruit. 2 boterhammen Soepstengel, kaakkie, rijstwafel of koekje Aardappels groente en beker melk toetje Savonds nog wel is een kaakkie Naar bed met fles Drinken is gewoon de hele dag door. Z'n beker staat op tafel.
mijn dochtertje van bijna 13 oud oud eet: 7.15: 2 boterhammen+ 150 cc groeimelk 10.00: 2 stuks fruit+ sap 150 cc 12.00: 2 boterhammen+150 cc melk. 14.15: fruit+koekje. 16.00 koekje +150 cc drinken. 17.30 450 gram avond eten +vla. 19.15 flesje melk 120 cc. Ze eet vrij veel,en krijgt aan melk nog zo'n 450 cc maar dit is afgesproken met het eetteam in het zh. Ze is erg lang en mager, 87,5 cm en 10,3 kilo.
Hier at ze met 1 jaar: - boterham (1 of 2) met beker melk óf pap - 1 stuk fruit - boterham (1 of 2) met beker thee - soepstengel/rijstwafel/fruit oid - avondeten met de pot mee + soms toetje (volle kwark of griekse yoghurt) - flesje melk Tussendoor dronk ze water uit een rietjesbeker of tuitbeker.
Hier ook net 1 en eet: Ontbijt: bordje pap en halve cracotte/peperkoekje of 1a2 boterhammen. Pap met thee, brood met bekertje melk. Ochtend: 2stuks fruit Middageten: 1,5/2 boterhammen en beker thee of melk. Middag: koekje/rijstewafel oid en beker verdunde Diksap. Avond: met de pot mee en heel soms potje als wij iets 'slechts' eten, met yoghurt als toetje. Net voor het slapen gaan nog 90cc lauwe koe melk.
En dat blijven eten dat herken ik wel hoor! Onze zoon hoeft alleen maar iets over eten op te pikken en hij gaat zitten smakken. Als ik iets pak wilt hij ook. Ook als we buiten de deur eten wilt hij net zo lang mee eten als dat wij eten. Nu is hij gelukkig tevreden met een stukje stokbrood/tomaat etc als we dat doen. Maar als ik hem 10x eten zou geven zou het evengoed op gaan. Ik ga er niet in mee, kijk een keertje wat extra als we buiten de deur eten of met een feestje prima maar als hij net na z'n koekje de keuken in komt gekropen en dat happe gaat brabbelen heeft meneertje toch echt nog even pech.. Maar goed ik heb liever dat hij te goed eet als andersom..
Ontbijt: 1 boterham en 120 cc koemelk (meestal laat ze een bodempje staan) Ochtend: fruit met water of thee Lunch: 1 boterham en 120 cc koemelk soms nog een halve rijstwafel Middag: soepstengel of rijstwafel of mandarijntje met water, thee of slap dikspap Avond: Warme hap en beetje yoghurt Voor het slapen: 2 schepjes opvolgmelk met 120 cc water (gaan we nu afbouwen)
Sinds deze week: 9.00 bambix met 150 ml half volle melk 12.30 1,5 brood met 120 ml half volle melk 16.00 1 stuk fruit met 150 ml diksap 19.00 avond eten + 10 happen yoghurt 21.00 soms 100 ml melk In de ochtend niks omdat hij 9 van de 10 keer slaapt. En 1 stuk fruit omdat ik er niet meer in krijg. Als ik bijv een peer in stukjes snij mag ik blij zijn als hij het laatste stukje opeet. Meestal blijven de laatste twee/drie liggen. En hij geeft duidelijk aan als hij genoeg heeft gehad, je krijgt er dan niks meer in. Hij is 1 jaar en 1 week. Volgens mij eet jou kindje dus keurig netjes en drinkt hij voldoende.
Mijn dochter eet dit: 7.30 1 boterham met rietjesbeker melk 10.00 1 stuk fruit, ze lust alleen banaan op dit moment, dus ik wissel af met banaan en potjes fruit en beker diksap 12.00 1 a 1,5 boterham rietjesbeker melk en verdund fruithapje 15.00/15.30 koekje beker diksap 16.30 warm eten en toetje 18.30 papfles dromerig avondpapje. Die ben ik aan het afbouwen.
Het schema hier: Ontbijt: pap van opvolgmelk of 1 boterham Tussendoor: fruit Lunch: 2 boterhammen, na een uurtje fles 180/6 Tussendoor: fruit Avondeten: met de pot mee, soms toetje van yoghurt of fruit Voor het slapen gaan: fles 150/5 waarvan hij meestal maar twee slokken drinkt, maar soms de hele fles. We geven geen gewone melk omdat we dat zelf niet drinken, en dus is zo'n pot met poeder voor ons goedkoper en makkelijker. Overal hoor ik dat een kind van deze leeftijd geen fles meer hoeft, maar hij vindt het nog zo lekker en het is echt een rustmomentje voor het slapengaan. Buiten de fles drinkt m'n kind niks, ik bied het wel aan maar hij hoeft het niet. Hij heeft genoeg natte luiers, dus ik maak me er niet druk om.
O: pap van bambix 210 cc of boterham met beker opvolgmelk T: koekje oid met sap L: 1,5 boterham met 150 cc opvolgmelk T: probeer iedere dag fruit maar dat weigerd hij consequent met sap D: groente aardappels vlees en nog wat sap
Mijn dochter krijgt nu: O: 1boterhAm met sap T:half potje fruit L: 2boterhammen met sap T:fruit /koekje A:met de pot mee,toetje Bv
Ontbijt: 120+4 fv (ivm koemelkallergie nog dieetvoeding tot 2 jaar) met 1 boterham Tussen: fruit en thee/diksap Lunch: 90+3 fv en 2 boterhammen Tussen: vaak nog een keer fruit of biscuitje en rozijntjes en diksap Avond: warm eten met soms appelmoesje zonder toegevoegde suiker Voor slapen: 90+3 fv Ze drinkt bar weinig dus de 3x fv houden we er in en ze bijft het heerlijk vinden.
bij ons eten ze gewoon met de pot mee.... - broodje met wat melk/thee erbij - fruit/ ontbijtkoek/ kinderkoekje tussen door - 2broodjes met melk/ thee - tussendoortje - avond eten, hij eet alles gewoon mee met ons, en vla/ toetje na tussen door heb ik altijd een beker diksap staan en voor het slapen om 19uur krijgt ie nog een fles 120cc nutrilon goedenacht, hij is hier dol op, hihi!
Jarne kreeg toen evenveel als nu en dat is: 7u30: 2 sneden bruin brood met smeerkaas + 220cc groeimelk met 3 scheppen vanillepap en 3.5 scheppen nutriton. 10u: een cracotte (soort cracker) 12u: aardappelen, vlees en groentjes zoveel hij wil (en dat is vaak heel veel ) 15u30: 3 stukken fruit (meestal 2 bananen met nog een stuk fruit) + 1 koek 18u: 1 koek 19u30: 330cc groeimelk met 4 scheppen good night pap en 4.5 scheppen nutriton. De volgorde van het schema is iets anders als jullie dit doen, maar in Belgiƫ volgen wij deze schema's. Maar ik wil er gewoon mee aantonen dat jarne ook veel at/eet en zijn dag stond/staat ook in het teken van eten. Gewoon je kindje volgen.
Hier was het met die leeftijd: Ontbijt of 2 broodjes of 3 crackers met smeerkaas of etc met hele fles thee Fruit hele banaan met fles sap Lunch broodje met ei en sap Melk 180 cc Tussendoor cracker, rijstewafel, koek met sap Yoghurt, chips, vla etc weer na tussendoortje Avondeten met de pot mee heel bord, danoontje en sap Slapen fles melk 180 COC