verantwoorde tussendoortjes

Discussie in 'Voeding' gestart door petrabr, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    #1 petrabr, 17 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
    Mijn dochter is nu net 1 jaar en krijgt weleens rozijntjes of een dreumeskoekje.
    Wat geven jullie als tussendoortje en hoe vaak?

2. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Fruit is hier inmiddels ook een tussendoortje, die wel elke dag op het programma staat.

Naast rozijntjes hier ook wel eens van die kleine ontbijtkoekjes of knappeltjes van Zonnatura....of rijstwafeltjes....

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Demi krijgt buiten rozijntjes; rijstewafels, ontbijtkoekje met rozijnen en appel, meloen, komkommer.
    Hoe vaak ligt aan wat ze krijgt en of ze veel trek heeft.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    eierkoekje, mini krentenbolletje, fruit, rozijntjes, liga, nijntje koekje.
    In principe krijgt ze smorgnes fruit tussendoor en smiddags wat anders van bovenstaande, soms ook fruit nog een keer; druiven knabbelen is lekker EN leuk ;)

5. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ik geef ons zoontje als tussendoortje: rozijntjes, ontbijtkoekje, rijstewafeltje, liga, fruitreepje of fruit.
    Meestal krijgt hij 2 a 3 keer per dag een tussendoortje.
    Meestal 's morgens vlak voor hij gaat slapen en 's middags ook vlak voor hij gaat slapen. En soms, hangt er vanaf hoe laat hij wakker wordt, later in de middag nog wat kleins als een paar rozijntjes. Om niet zijn eetlust te bederven ;)

6. Ik doe af en toe eens een tussendoortje, meestal alleen als we ergens naar toe gaan, dan heeft ze wat te doen in de kinderwagen of als we op het zwembad zijn ofzo. Maar thuis eigenlijk nooit. Als tussendoortje geeft ik haar een soepstengel, een liga of een fruitreepje.

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik doe gelijk een hoop goede ideeen op!

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Een reepje/plakje komkommer of paprika..

Rozijntjes, rijstewafel, crackerje of stuk beschuit.

Zakje knijpfruit is met dit warme weer favourite..

'smorgens fruit en s'middags een tussendoortje.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    rijstewafel, rozijntjes, ontbijtkoek en fruit.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier 's ochtends fruit als tussendoortje en 's middags dan ook nog een tussendoortje. Soms is dat ook fruit (meestal dan druifjes), maar soms ook wat anders, zoals: iets van groente (tomaatjes, komkommer, paprika, worteltjes), rijstwafel, soepstengel, rozijntjes (van zonnatura), crackertje, ontbijtkoek, met warm weer een diksap-ijsje, etc.

Milan krijgt eigenlijk nooit een liga of een ander koekje ofzo, omdat hij net zo blij is met bijv. een rijstwafel. Hij kan nog lang genoeg snoepen ;).

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Fruit elke dag, 's ochtends voor ze weer naar bed gaat. Soepstengels en crackers zijn hier favoriet. Verder nog niks geen koekjes en zo. Zo lang ze nog tevreden is met soepstengels maak ik haar niet wijzer dan ze is:)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

crackers, ontbijtkoek, baby of dreumeskoekje (soms), liga (heel zelden), fruit, rauwkost, soepstengel, rozijntjes, fruitstukjes (HEMA), rijstwafels, knijpfruit (zonnatura), yoghurt en heeeeeel, heel soms een stukje van mama's cake of koekje (nu eet mama dat bijna nooit maar als ik het eet dan mag hij ook een heel klein stukje)

Deel Deze Pagina