Afgelopen week moesten we weer naar de kinderarts. Ons meisje is altijd lang geweest, logisch want papa en mama zijn ook niet klein. (2.02m en 1.78m) Ze zit nu bijna op de +2.5 lijn. Ze is 3.5 en is 109cm lang. Ze is nu in 3 maanden tijd weer 2cm gegroeid. (Ze weegt 16.5 kilo en gaat nu maar schoenmaat 29) Zodra ze boven de +2.5 lijn uitkomt wil ze het hebben over medicijnen om vervroegd in de pubertijd te komen. Dat zijn we dus niet van plan!!! Zijn er hier mama's die dit herkennen?? Waarbij er ook gesproken is over medicijnen?
Om vervroegd erin te komen? Hoezo 😳 Ik ben er zelf niet bekend mee. Ik ken wel een meisje waarbij het hele handeltje ook wat aan de snelle kant was zeg maar. ( borsten, okselhaar ect )Zij kreeg geloof ik injecties om de boel wat te vertragen..
Dat zouden ze dan doen om te zorgen dat ze eerder stopt met groeien! Ik heb al gelijk aangegeven dat we dit niet willen! Vind het helemaal geen fijn idee!
Blijkbaar wel. Krijg het op het CB ook elke keer te horen! Wordt er niet goed van! Kan er weinig aan doen he!
Bedoelen ze niet om de boel te vertragen? Maar apart dat ze zo reageren, jullie zijn beide groot. Groeit ze wel in een mooie curve of heeft ze echt pieken? Uk is nu 99 cm en moet nog 3 worden. Papa is ook groot maar ik ben juist weer klein.
Een jaar na de puberteit ongeveer stopt de groei, dus als een kind daar eerder in komt zal het ook eerder stoppen met groeien
Nee idd, net als te klein...maar van te klein, vooral bij een jongen snap ik dat daar evt groeihormonen ingezet worden. Maar wat ze nu tegen jou zeggen dat klinkt niet logisch voor mij. En mocht ze nu heeeeel extreem lang zijn (richting reus ofzo) dan snap ik dat daar qua gezondheidsproblemen wat geremd moet worden. Maar mijn zoon is een half jaar jonger...is aan de kleine kant (niet heel erg) is 9 cm korter, scheelt 2 schoenmaten en 2 kilo. Zo mega vind ik haar helemaal niet.
Ik vind het bij de dochter van ts ook wel wat voorbarig, meisje is pas 3,5 en eerder in de puberteit laten komen doe je echt niet eerder dan met 9 jaar lijkt me, dus nog heel wat jaren te gaan Maar als een meisje 'dreigt' groter te worden dan 2 meter kan ik me wel voorstellen dat ze dat te lang vinden. Heb er in zoverre ervaring mee met mijn nichtje van nu 13, zij was ook jong al heel lang, volgens berekeningen zou ze op de 2 meter komen. Maar haar ouders wilden geen medicijnen geven, vooral omdat ze niet weten wat het met de vruchtbaarheid kan doen. Ze is met bijna 11 jaar vanzelf in de puberteit gekomen, is daarna nog wat gegroeid en is nu zo'n 1.85 en staat nu geloof ik wel stil.
Hier zou je het eventueel kunnen berekenen: https://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.asp Blijft een gok natuurlijk
hier 3.5 en 106.. en schoenmaat 28. en 18.5 kilo plus 1 lijn.. Denk dat het plus 2.5 is omdat Dr gewicht wel lager is ofzo? ik was met 3.5 zelf 112cm en 17.5 kilo zie ik net in mn boekje. ik was enorm lang altijd en wat denk je ik ben nu 1.69.. ik was met 13 jaar ook 1.69 nu dus nog steeds.
Wij gaan er ook zeker niks mee doen. Al helemaal niet zo jong! Ze is lang en dun ja. Maar verder gaat t prima! Ze wordt alleen erg vaak overschat, door haar lengte. Maar ja.. dat is dan maar zo.
Moeilijk om nu in te schatten hoe groot je dochter uiteindelijk zal worden. Snap ook wel dat je niet direct aan medicijnen wil beginnen. De puberteit duurt ook nog een tijd. En zo extreem groot vind ik het ook niet klinken eigenlijk. Maar aan de andere kant zat ik vroeger bij een meisje in de klas en zij was rond de 1.95. Echt ellende was dat voor haar. Zowel met kleding als gebogen lopen etc. Maar wat ik al zeg.. lastig om nu in te schatten. Ik zou zoiets hebben van: zien we tegen die tijd, dus bijna puberteit, wel.
Ik vind het allemaal erg voorbarig, ze is idd lang, maar ze is nog maar 3,5. Nog genoeg tijd om het even af te wachten. Ik ken wel iemand die medicatie heeft gehad omdat ze met een jaar of 12 ook al echt heel lang was, maar zij had klachten (pijn aan enkels en knieen vooral). Ze is nu net geen 2m, dus wel echt lang voor een vrouw, maar zonder medicatie was ze nog langer geworden en had ze waarschijnlijk veel pijnklachten gehad, nu niet. Maar nogmaals; met 3,5 vind ik dat een heeel voorbarig gesprek!
Onze dochter was met 3,5 ook erg lang en nu nog steeds (nu bijna 8). Van cb moesten we ook naar huisarts. Huisarts vond het geen probleem en later bij kinderarts terecht gekomen voor iets anders. Die zei ook lange dame maar tegenwoordig grijpen we echt niet zomaar in! Dus die kinderarts zei iets heel anders dan die van jullie. Mocht je lengte precies willen weten moet ik even zoeken (hier geen hele lange ouders 1.73 en1.80) dus curve klopte niet met onze lengtes
WTF? dat CB heeft ook altijd wat te zeuren zeg... Weetje wat ik zou zeggen tegen die lui? "ik geef elke dag een klap met een moker op haar hoofd, mss dat ze dan kleiner word". Sjonge jonge... Mijn man en ik zijn 1.80 en 1.85, onze dochter is 3,5 en ruim 1m. Heel veel familie is lang, dus ja, dan is onze dochter ook geen onderdeurtje. Zij zit wel goed op de lijn volgens "de boekjes", maar al was dat niet zo, wat doe je er aan??