wat moet ik doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door mama2011, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

heb al eens eerder wat gevraagd hierover.
    ik wil mijn zoontje graag vers geven ik bied dit nu al zn 4 weken aan,
    maar hij vertikt het om te eten niks gaat er in.
    potjes voeding gaan erin als koek hij heeft het dan zo op.
    maar vers ho maar. wat nou als ik gewoon potjes geef en dan over een paar maanden weer vers ga proberen zou dit zin hebben of moet ik gewoon door gaan met vers? ik pureer het echt heel fijn en glad:(
    vers fruit eet hij wel. dus het ligt volgens mij ook niet aan de structuur. want fruit is al wat grover.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier is het juist andersom. Ze eten wel stukjes, maar geen vloeibare dingen. Wat je kunt doen is iedere keer een beetje vers door t potje gooien, zo went ie langzaamaan aan de smaak. Succes.

3. misa

misa Niet meer actief

Ja misschien stukjes of geprakt aanbieden, ipv pureren?

4. mama2011

nou dames,

heb het vanavond goed geprakt beetje halvarine erbij en wat kookvocht. had 2 aardappels en 3 wortels en bijna alles op heb hem zelfs nog een worteltje in de hand gegeven maar hapte erg grote stukken eraf en vond het een beetje eng hij kokhalzde daardoor heel erg! dus maar mee gestopt hihi

5. adi

adi Niet meer actief

2 aardappels en 3 wortels is echt een enorme hoeveelheid voor 5 maanden hoor! Ik denk voor die leeftijd meer aan 1 wortel per portie of zo.

Op deze leeftijd is de hoeveelheid bijvoeding echt totaal niet belangrijk. Ik zou gewoon vers blijven aanbieden, spelen met smaken en structuren en de baby laten ontdekken. De volume is pas over een aantal maanden nodig.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik zou het blijven aanbieden. In het begin is alles vreemd voor ze en moeten ze aan elke smaak en structuur wennen. Bij onze kinderen was het in het begin ook een drama hoor, maar gewoon kleine beetjes aanbieden. Het komt vanzelf. M'n oudste lustte al snel geen potjes meer maar de tweede eet nu zowel vers als potjes. Succes!! Even volhouden, komt vast goed!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is idd wel een forse portie voor zo'n ukkie!

Dat kokhalsen bij het eten van stukjes is normaal. Dat reflex zit bij kleine kindjes nog aardig voorin de mond en gaat met de tijd steeds verder naar achter. Dankzij dit reflex verslikken ze zich niet.
    Het is op zichzelf dus geen reden om te stoppen met het geven van stukjes, alleen als ze er echt van gaan overgeven is het misschien wat minder (da's niet echt een positieve eet-ervaring).

8. mama2011

hij gaf zelf aan dat hij verder wou eten want ik stopte ermee en hij begon te mopperen en toen pakte ik het lepeltje en hij deed zijn mond al open dus het ging gewoon heel goed. en die stukjes blijf ik ook aan bieden hoor vind het juist el goed, maar hij had gister een enorm stuk in zijn mondje. hij krijgt ook een fruithap en dan nog een stuk in de hand doet hij nog niet heel veel mee maar wel in de mond en sabbelen.

Deel Deze Pagina