Ik krijg vaak te horen dat ik weinig eet. En als ik dit soort reacties zie begin ik dat zelf ook te geloven. Ik zou dus 1 van die vier broodjes eten met zo licht mogelijk beleg omdat het brood al wat zwaar lijkt. Dan zit ik voor mijn gevoel al vol. Vandaar dus waarschijnlijk de vreetkicks in de avond, dan krijg ik trek in chips en zoete dingen. (Waar ik dan ook veel te vaak aan toe geef). Het is natuurlijk veel gezonder om overdag wat meer te eten als dat die vreetkicks 'savonds kan voorkomen. *einde hardop-nadenk bericht*
Zoute stokjes zodat ik niet van mijn stokje ga (lage bloeddruk, manlief is nieuwe zak drop aan het halen)
maar dit op de foto is ook niet echt heul gezond te noemen hoor ( wel lekker ) magerder beleg is voor iedereen beter. je kan dan beter om s avonds honger te voorkomen wat meer gezondere tussendoortjes nemen zoals een bakje kwark of yoghurt, fruit of een gekookt eitje
Ik at normaal ook altijd 1 hard broodje of 2 normale boterhammen, maar ik moet nu 3000+ calorieen per dag eten ivm behoorlijk ondergewicht. En je lichaam went er dan gauw genoeg aan dat je smiddags meer eet. Ik kaande eerst vrijwel elke avond een zak chips leeg of ik gooide de frituur aan, maar nu niet meer omdat ik mijn eetpatroon nu al behoorlijk heb aangepast door en stevig te ontbijten en stevig te lunchen. En het kan nog een stuk beter als hoe ik het doe hoor. Maar had hier heel veel zin in hahaha. Op dit moment drink ik een smoothie; - 1 banaan - handje rood fruit - handje mangoblokjes - 1 jonagold appel - aangevuld met een klein kopje volle yoghurt en verder volle melk.
Geniet ervan! Dat van die zak chips komt me helaas heel bekend voor. Alleen ik heb geen ondergewicht. Ik zit qua gewicht gewoon goed maar gezond is mijn eetpatroon niet. Het liefst eet ik alleen in de avond. Ontbijten heb ik mezelf echt moeten aanleren en dat doe ik nog steeds gewoon omdat het 'moet'. Lunch sla ik vaak over en eet dan pas weer wat met het avondeten. En na 19:00/20:00 krijg ik trek in ongezonde dingen en hier geef ik meestal dan ook aan toe. Ik ga toch maar weer proberen om overdag wat meer te eten. Misschien is het dan makkelijker om het snacken in de avond af te leren. Succes bij het bereiken van jouw doel!
Nu als avondeten 😍: Turkse ovenschotel met aardappel, gehakt, tomaten & pepers. Pilav (Turkse rijst). Salade. Tjatziki.
Net op: kippensoep met bleekselderij, wortel, ketjap en mienestjes. Had nog een kipfileetje en daar had ik gehakt van gemaakt. Erg lekker!