mijn zoontje spuugt redelijk veel, met de melk gaat het goed door de nutriton maar met andere dranken spuugt hij wel, ik heb diksap gekocht voor vanaf 4 maanden, hij drinkt dit goed, ik bied hem niet veel aan, gewoon om te wennen maar het komt er wel meestal weer uit. nu weet ik dat je dat kan aandikken met een beetje nutriton maar hoelang kan ik dan zo een drankje bewaren? de diksap kan ik verdund 24u bewaren in de koelkast staat op de verpakking, zolang bewaar ik het natuurlijk niet maar ik vraag me af of dat in combinatie met nutriton ook enkele uren goed blijft? hij heeft wel geen pijn als hij spuugt, het komt gewoon weer naar boven, hij spuugt het uit en dan lacht hij naar mij want hij vind het heerlijk om een doekje op zijn mondje te krijgen (rare baby ) zouden jullie nutriton met andere dranken aanraden als hij geen pijn met spugen heeft of kan ik het beter zonder nutriton geven? alvast bedankt
Ik heb heel lang met de zelfde vraag gelopen hihi. Mijn dochter spuugde altijd al.haar melk uit en verslikt zich gauw ook niet huilen bij t spugen ofzo. Nou geef ik water thee en diksap heb geprobeerd met nutriton maar dat word een erg vies zootje en wilt ze ook.niet drinken. Ze drinkt nu uit een tuit beker en ik laat haar steeds kleine beetjes drinken...tot nu toe werkt dit goed en spuugt ze niet. Miss ook kleine slokjes per keer aanbieden ? Dat t spugen zo beperkt word.. Weet eigenlijk geen antwoord op de vraag hoelang je dat kan bewaren. .
Nee precies ons meisje was er ook echt niet blij mee als we dat erdoor deden. In het begin gaven we der steeds kleine slokjes aan maar nu doet ze het zelf en ze spuugt of verslikt zich nog zelden..
Ik heb gewoon nog geen andere dranken gegeven in die periode. Hier duurde het spugen ook wat langer (maagklepje werkt dan nog niet goed wat meestal rond de 3-4 maanden moet gaan werken) en tot die tijd vooral melk gedronken. Dat is in principe ook voldoende aan vocht. Waarom zou je je kleintje nu al wennen aan diksap? Gewoon water en thee en die zoete dranken komen wel een keer toch? En als je water of thee geeft dan in kleine hoeveelheden. Gewoon af en toe een slokje want dan blijft het wel vaak binnen.
Ik geef haar diksap, thee en water omdat ze nog maar twee flessen melk drinkt dus extra vocht is hier wel nodig.
Ik heb ook met dezelfde vraag rondgelopen, maar dan omdat mijn dochter verborgen reflux heeft. Het gaat sinds de bijvoeding echt een stuk beter! Met 4 maanden heb ik op eigen initiatief medicatie afgebouwd, steeds weer 0,1 ml minder en nu is het noppes! Melk is ze verzot op, als ze er naar toe kon lopen, deed ze t ze trappelt nl met de benen als ze de fles ziet Ik ben nu met thee begonnen en het zijn kleine slokjes per keer om te wennen. Ik heb gelezen/gehoord dat ze zo'n 15x moeten proeven voordat ze iets daadwerkelijk gaan drinken/eten. Ik ga dus trouw elke dag slokjes aanbieden. Wie weet Mijn nichtje krijgt niets anders dan roosvicee en yokidrink persoonlijk niet mijn keus maar ze is er wel verzot op.
Woow alleen roosvicee ? Das toch niet best voor de tandjes ? Ze mag hier vab mij heus diksap af en toe omdat ze ook goed water en thee drinkt. En idd heb t zelfde als jou ..niet te veel van dat zoete ..als ze hier net z'n slecht gebit heeft als ik kan ze beter water drinken hihi
bedankt voor jullie antwoorden sofietje veel drinkt hij niet hoor, ik denk 5 a 10cc per dag. ik laat hem eraan wennen vanwege de hopelijk aankomende hitte, in belgie zijn ze sneller van meer drinken aanbieden tijdens de warmte dus ik heb het geprobeerd toen het zo warm was, alleen water toen, nu met een heeeel klein beetje diksap voor vanaf 4 maanden dus kwaad kan het denk ik niet, hij is al over de 5 maanden ook ben ik begonnen met een tuitbeker/antilekbeker want andere dranken komen niet uit het flesje vind ik, hij had het al vanaf de eerste keer door want het lijkt wel op een speen vind ik dus misschien met heeeeeel erg warm weer, als hij dus alleen een pamper draagt over een maandje met de gewone beker knoeien nutriton ga ik niet meer gebruiken, ikzelf vind het maar vies en hij spuugt toch niet veel en als hij spuugt dan lacht hij gewoon, dus geen pijn