Wat eet je baby/dreumes vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door KiRaSeSe, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je kan beginnen om 'm op een korstje te laten sabbelen maar ik ben volgens mij gewoon met kleine stukjes brood begonnen.
    Als je het te eng vindt kan je een stukje in de melk dopen of in de wangholte doen, dan moet hij wel kauwen...plakt het minder snel aan z'n gehemelte.
    Ben zelf met 7 maanden met brood begonnen, zou het in ieder geval niet voor de 6 maanden geven...maar dat terzijde ;)

@Mykelti, leuk nog een dreumes hier tussen al de baby's :D
    Wel sneu dat ie zoveel last van z'n tandjes/kiesjes heeft, hier is alles zonder problemen doorgekomen.

Meneer heeft trouwens om 9 uur 1.5 broodje met rozenbotteljam en smeerkaas op...gaan nu een boodschap doen, daarna weer eten.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Kleine meid heeft net een half geprakt banaantje op, haar favo!
    Heb haar voor het eerst de andere helft in haar handje gegeven.
    Ze vond het erg intersant :)

3. MMarianne

#223 MMarianne, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2013
    Ze doet 'm wel netjes pellen :D

Wij hebben net samen een broodje gegeten, meneer at eerst z'n kipfilet en kaas eraf en vond dat ik er wel weer wat op kon doen...hij keek gevaarlijk, verleidelijk maar helaas, dan maar extra drinken om het brood weg te spoelen :D

Vanavond gaan we aan de macaroni met een sausje van gehakt/ui/knoflook/courgette/champignons/basilicum/tomatenblokjes...

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    En viel de macaroni in de smaak?

Hier geen asperges, die waren er niet bij de ah. Dus is het witlof geworden :D Om 19 uur nog een flesje en dan lekker naar bed.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Vandaag een half boterhammetje met een fles 180/6, tussendoor een schijf galia meloen. Lunch 2 boterhammen met wat karnemelk. Tussendoor wilde hij niet echt iets (paar hapjes ontbijtkoek binnen gekomen maar dat was alles) met als gevolg: grote honger een half uur voor etenstijd maar niet tevreden met een stuk komkommen (gooide hij op de grond) hij wilde alleen zn prak. Prak was trouwens bietjes, aardappeltjes en kipfilet. Net nog een fles gehad va 180/6

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    En beviel de witlof? Moet ook maar eens uitproberen.
    Vanavond stond wortel op het menu en meissie vond zo'n hele wortel wel erg interessant en lekker :)

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Owwww wat heerlijke foto's weer!!!

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Leuk topic dit! Ik schrijf en lees graag mee vanaf nu, altijd goed voor de inspiratie.

Giraffe, het viel me op dat je gisteren ananas en andijvie hebt gegeven. Beide zijn volgens mij vrij heftig voor de darmen. Heeft ze er geen last van gehad? Ananas wordt vanwege de vezels en slechte verteerbaarheid afgeraden de eerste 10 tot 12 maanden, op internet verschillen over de adviezen. Andijvie is een koolsoort, en ook heftig voor de darmen. Ik heb het vanaf 10 maanden gegeven.

Hier vandaag een crechedag. Om 18.00 uur thuis, madame had flinke honger dus is er snel een olvarit potje Italiaanse specialiteit in de magnetron gegaan. Als toetje zoals gewoonlijk Griekse yoghurt, en voor het slapen gaan een fles van 150+5.

10. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

Ohneee hoor ze heeft t vaker gegeten en nog nooit ergens last van gehad ;)

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  12. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha leuke foto !

13. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    8:00 170cc
    10:00 banaan en ananas
    12:00 broodje met smeerkaas met sap
    15:30 stukjes meloen en wat diksap
    18:00 warm.eten rodebietjes met aardappelen en griekse yoghurt toe
    19:30 200cc

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
  15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik schep zijn lepeltje vol (wat gepaard gaat met boosheid want wil de lepel niet afgeven...) die leg ik dan op de rand en hij pakt hem zelf en propt hem in zijn mond.
    Sabbelt er uitgebreid op en dan begint gevecht opnieuw hahaha

Stukjes gaat elke dag beter, ik begin altijd met Rapley-methode en daarna geprakt.
    Grote stukjes begint hij ook steeds meer in mond te duwen en ook iets binnen te krijgen :)
    Ahja lepel vind hij ook erg leuk. Hihi
    En soms extra lepel en schep ik tussendoor hapje erin.

Maar eigenlijk eet hij super goed zelf (en steekt de oudste aan haha)

16. MMarianne

Genieten @KiRaSeSe :)

Hier was het vanavond aardappels, sperziebonen en een stukje tartaar...dat laatste was zo op en de rest was vooral leuk om mee te spelen, met de vork hebben we er nog wat in weten te krijgen maar net als papa en mama is hij niet zo van de aardappels met groente :D

Het zelf eten gaat natuurlijk gepaard met kliederen @Justy ;) ...en dat mag maar op de grond gooien heb ik liever niet, na twee keer waarschuwen zet ik het bordje even weg. Hier wil ie de ene avond gevoerd worden, dan moeten we de lepel/vork aangeven, dan eet ie met z'n handjes en hij probeert het ook zelf met lepel/vork...kwestie van proberen. En de ene avond eet ie meer dan een andere avond maar dat heb ik zelf ook.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Snap ik dat het gepaart gaat met kliederen... Dacht alleen dat mijn kleine nog te jong was voor t zelf eten. Zal hem eens proberen zelf te laten eten, ben benieuwd wat hij er van maakt, hahaha.

Vind het wel lastig te weten wat je baby wil. Jij zegt de ene dag wil hij dit de andere dat. Hoe weet je dat dan? Dat vind ik wel moeilijk....

18. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft daar echt geen geduld voor haha

19. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou t ook wel zo willen doen maar mijn zoontje zit nog te wiebelig in de stoel. Denk dat hij t wel heel leuk zou vinden want brood eet hij ook vaak zelf met vorkje!

Vandaag Meloen,appel,peer. Aardappelen met bloemkool. Hij had vandaag ook extra dorst met dit lekkere weer! Dus ipv tussendoortje extra bv. (normaal niet overdag)

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is het hier ook.... Eten is helemaal niet interessant. Spelen en om je heen kijken is veel leuker!!! Haha daarom ben ik ook bang dat hij niets eet als ik t hem niet geef :D

Deel Deze Pagina