Vanmrgen had chloë weer perzik, maar ze word er niet echt blij van. Vanmiddag heb ik haar op een stukje appel laten sabbelen en dat vond ze heerlijk. Vanavond had ze courgette en voor het eerst een broodkorstje. Die vond ze zo lekker dat ze daarna de courgette niet meer wilde haha Stukjes geef ik haar in de hand en af en toe ook een lepel, maar met de lepel gaat ze eerder mee timmeren als dat ze m in haar mondje doet. Verder voer ik haar gewoon.
Hier vandaag na een crechedag een restje uit de vriezer, aardappelpurree met brocolli en bloemkool, en een theelepel griekse yogurt om het smeuig te maken. Ze wilde vandaag voor het eerst zelf de lepel vasthouden. Ze deed m in haar mond en ging toen heen en weer met haar hoofd (nee schudden), precies zoals ze 's avonds altijd met haar tandenborstel doet. Tanden poetsen met de lepel dus! Het zag er zo komisch uit. Als toetje zoals gewoonlijk Griekse yoghurt.
Als ik met de vork of lepel aan kom zetten en hij draait z'n hoofd weg dan wil ie dus niet gevoerd worden en dan probeer ik wat anders. Als ik het eten voor z'n neus zet duurt het soms een paar minuten voor ie gaat eten, ondertussen zijn wij gewoon aan het eten. Dan negeren we 'm eigenlijk, kijk uit m'n ooghoeken wat ie doet en 9 van de 10 keer gaat ie eten. Tis echt een kwestie van proberen en blijven proberen. Hier is ie ook regelmatig zonder eten naar bed gegaan, dan wil ie gewoon echt niet...op geen enkele manier. In het begin frustreerde mij dat best, hij moet toch eten, maar na diverse ervaringen gehoord/gelezen te hebben heb ik het van me af laten glijden en dat voelt een stuk lekkerder. Eten moet ook gezellig zijn en ze hongeren zichzelf echt niet uit. Hij krijgt wel altijd een toetje, ongeacht hoeveel ie gegeten heeft. We eten altijd aan tafel, tv uit, hij zit met z'n rug naar het raam dus ziet niemand voorbij lopen...zo min mogelijk afleiding. Ik zeg gewoon doen
De dag liep ff anders dan gedacht dus we hebben Chinees gehaald en dat vond Stijn helemaal niet erg, een loempiaatje links en een loempiaatje rechts
Leuk topic! Inspiratie op doen! Vanochtend banaan met kiwi. 12.00 uur boterhammetje met appelstroop Vanavond doperwtjes met een aardappeltje.
Wat een leuk topic zeg! En wat een leuke foto's! Heerlijk om zo ideetjes op te doen! Hier vandaag: 8.00 bv 8.30 halve boterham met smeerworst 10.30 stukjes mango met een paar slokjes water 13.00 1 1/2 boterham met geitensmeerkaas ( koemelk allergie ) en smeerworst 14.00 bv 16.00 nijntje koekje en roosvicee ( paar slokjes ) 18.00 spaghetti met verse spinazie, kip en geitenkaas ( had dit voor het eerst gemaakt en het was echt superlekker!! 19.00 bv En zometeen krijgt hij nog een keer bv Meneertje eet graag zelf en dit is het resultaat
Heerlijke foto's weer! Geniet elke keer zo van Stijn!!! En Quinten kan er ook wat van! Geef Chloe niet ongelijk! Brood is veeel lekkerder en zelluf doennnnn hihi
Wat hebben de kleintjes vandaag gegeten? Vigo had vanmorgen lekker pap, om 9.30 een halve mango met een halve sinasappel en vanavond wat stukjes komkommer en als groentehapje gourgette met een aardappeltje. Morgen gaan we een broodkorstje introduceren, ben benieuwd
Vanmiddag appel in zwembad en vanavond erwtjes en omdat hij nog honger had nog stukje banaan https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/980658_379941302111057_470797595_o.jpg
Wat een lekkere smulpaap is het toch @KiRaSeSe en je hebt er zin aan @WmvSS, al aan de aardbeien en broodkorst... Hier vandaag in totaal 3 broodjes, een banaan, een mandarijn, wat snoeptomaatjes, stukje kroepoek en als avondeten hadden we Chinese roerbakgroente met garnalen en rijst...
Wakker = fles 180/6 9.30 aardbeien en 30cc water 11.30 boterham en 150/5 15.00 yoghurt met banaan 150gram en een soepstengel 17.00 rode bietjes met appel en aardappel 19.30 180/6
Hier voor t eerst rijst maar hij vond t helemaal niks ha ha.. heb hem er maar even mee laten spelen. In eerste instantie ging t wel direct weer naar zijn mondje maar is natuurlijk lastig eten... volgende keer maar wat langer laten koken want dit gaat hij nog niet pikken Toen maar half potje gegeven en zijn mond stond direct helemaal open mmmm.. beetje jammer van mama s kookkunst Verder vandaag appel met kiwi, liga, courgette bv en 200cc kv. En brood met kipfilet..
-1,5 volk bth smeerkaas -beker thee -mango -druiven -fles melk 200 -2 volk bth kipfilet -crackertje, koekje, goodies chips, sap -patatje, kipnuggets, water -BV
Die afleiding is hier t grootste probleem. Als ik hem eten geef dan zitten we met zn allen aan tafel en de tv is uiteraard uit maar dan komt bijv. de hond binnen lopen, of die gaat staan eten. Weg interesse voor mijn hapjes en dat is nu ik hem voer. Dan trek ik dus zn aandacht en dan geef ik hem weer een hap. Soms zit de hap er half in, hoort hij weer wat, draait vliegensvlug zn hoofd en ja hoor... zit t in zn oor! T is hier dus al een smeerboel maar goed ik wil met bovenstaande dus aangeven dat hij helemaal geen interesse in eten lijkt te hebben maar meer in de omgeving. Soms als hij echt honger heeft is hij gefixeerd op mij met het eten maar dat is sporadisch... zelf laten doen met stukken doe ik nu elke dag wel minimaal éen keer omdat ik graag wil dat hij zelf leert eten. maar er komt niks binnen dan. Ja hooguit twee happen en dan speelt hij er mee. En op de grond dooien en kijken hoe het valt is ook leuk dus dat hele eten is hier nog een beetje lastig en dat komt puir doordat hij andere dingen veeeel interessanter vind en eten niet zo belangrijk. Gek genoeg kan hij soms wel lekker eten maar dan moet ik het hem dus geven want voor zelf eten heeft hij geen tijd...
7.00 uur: 200 cc pap uit een fles. Helaas eet hij het niet van een lepel. Al meerdere keren geprobeerd maar hij trekt er een vies gezich bij en gaat nee schudden. Terwijl hij het uit een fles zo weg lurkt, haha vreeeeemd kind! Ook brood is sochtends geen optie. Hij probeert wel een paar stukjes maar krijgt ze niet weg. 10.00 uur: banaan met aardbeitjes 12.00 uur een halve boterham met wat karnemelk 15.00 uur weer fruit. 17.00 uur een potje omdat wij gingen bbqén en griekse yoghurt toe 19.30 uur fles 210/7
Daarom moeten de honden hier ook op hun plaats als wij eten, anders gaat alles naar hun ...snap het wel wel hoor maar ondanks dat ie snel afgeleid is toch volhouden, hier is ie ook met 1-2 hapjes begonnen...worden er echt meer Hij is hier overigens ook 'pas' met 11 maanden echt zelf gaan eten, avondeten heb ik het dan over want fruit en brood at ie eerder al uit het vuistje. --------------------- Wij zijn de ochtend begonnen met 1,5 broodje jam en leverworst en een mango....vanavond gaan we bbq-en.