Wat eet je baby/dreumes vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door KiRaSeSe, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben gek op foto's :D

Had nog wat groentesoep van gister over dus dat heeft S.tijn gekregen en daarna nog twee kleine worstjes die over waren van de bbq...

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @kirasese dat zal wel wennen worden voor je mannetje! Hij kan zo lekker eten! Maar snap je besluit wel!
    Ik ben ook gestopt met brood en ga voorlopig ook geen bonen meer geven. Ze heeft er erg veel krampjes van gehad.

@vmss dat is wel een goed idee om met een rietje te oefenen! Ga ik ook proberen!

Vanmorgen heeft Chloë voor het eerst mango gehad en dat vond ze heerlijk! Ze at gelijk een halve mango op!
    Vanavond had ze bloemkool, maar ze was te moe dus dat was met 4 happen al klaar.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Appeltje eten samen met mamma
    Hè mamma heeft een grotere appel!
    Die wil ik ook!

4. MMarianne

Lief! ...appel in stukken geven of zo afhappen vind ik nog steeds niks :)

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Leuke foto's...

En mis zijn hapmomentjes...
    En we moeten nu ook stiekem eten of eten tijdens zijn fles...
    Arm kindje... anders word hij heul boos haha

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    6.00 bv
    09.00 bv + boterham met boter en rooibosthee
    12.00 boterham met boter en water + bv
    15.00 halve soepstengel
    16.00 bv
    17.15 groente (doperwten/broccoli) gemengd met pap
    19.00 bv
    23.00 bv

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Ze gebruik de appel als zuurstok, ze sabbelt er keurig aan tot het zacht is. Als er stukjes af gaan gaat ze keurig kauwen.
    Ze vind appel heel erg lekker, als ik appel eet wil zij ook.

@kirasese dat snap ik dta het nu lastig is voor jou om te eten! Arm mannetje!

8. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Wat zielig dat Kiann last heeft zeg :( geef hem maar een dikke knuffel van mij!

Vigo had vanmorgen pap en als fruit een nectarine met 4 aardbeitjes. Zo krijgt hij een flesje en vanavond witlof of asperges.

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Gaat hier echt heel goed, eerst liet hij het zo weer uit zn mond lopen :D maar nu slikt hij het echt door, soms verslikt hij zich nog wel hoor.

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik las dat beebjes van 7mnd ook pasta mogen.

Iemand een leuk en lekker recept???

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier is pasta met zalm een hit (ik voeg dan broccoli, crème fraiche en dille toe)

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vandaag word het hier:

7.45 uur 1 boterham met appelstroop en beker melk 150cc
    10 uur bakje aardbeien en banaan met een beker thee
    13 uur 1 tosti met kaas en beker melk 150cc
    Rond 15 uur een snack (rozijnen, babykoekje of iets van goodies) en beker diksap
    Tussendoor thee of water
    Rond 17.30 uur risotto (met zalm, ui, prei, bleekselderij, doperwtjes en beetje roomkaas) en beker sap
    19 uur beker melk 100 cc met wat water (hij vind zelf 100cc te weinig dus lijkt het dat hij meer krijgt)

13. MMarianne

#313 MMarianne, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2013
    Die risotto spreekt me wel aan...

Pasta met hamblokjes, champignons, geraspte courgette, ui, boursin cuisine....of courgette, champignons, knoflook, ui, paprika, potje tomatenblokjes en wat italiaanse kruiden als sausje.

Hoop dat ie het wat accepteert dat ie alleen de fles krijgt @KiRaSeSe en dat het natuurlijk de krampjes weg neemt!

-----

Meneer kwam 10 uur z'n bed uit dus heb het ontbijt en fruitmomentje maar samen gevoegd, 1 broodje jam en een kiwi werd dat en als lunch 1,5 broodje aardbeien. Na z'n slaapje krijgt ie druiven en vanavond mihoen singapore, tomaatkomkommersalade en kroepoek.

Ik zeg wel na z'n slaapje maar zo te horen en te zien gaat er niet geslapen worden :D

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    @ marianne: haha dat slapen blijft toch bij ieder kindje op sommige momenten wel een dingetje he? Hier ook periodes dat het totaal niet wil lukken met de slaapjes. Gelukkig op het moment wel!

Hier vandaag 200 cc pap
    Kwart krentebol op in de wagen (ben aan het oefenen voor de vakantie ;) )
    blijkbaar zt hij nog vol van de krentenbol dus niet veel brood op. Smiddags weer weg geweest en een stukje kaasstengel op (leek hij wel lekker te vinden dus) en bij thuiskomst nog fruit en toen naar bed.
    Strakjes als hij wakker is eet hij met ons mee: broccoli met aardappeltjes en vis (wij hebben alleen geen vis maar schnitzel).
    en dan natuurlijk nog een fles voor het naar bed gaan!

Vrijdag ga ik lasagne maken en hem mee laten eten. Ben erg benieuwd wat hij er van vindt. Van spaghetti smult hij dus denk dat dit wel in goede aarde zal vallen. Hoe maken jullie de lasagna als je kindje mee eet?

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hoe zet je trouwens die foto's hierin? kan dat makkelijk vanaf je mobiel?

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Justy ik ben een slechte mama. Ik koop een pak knorr:)

Dat gaan wij dus straks eten.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha geen slechte mama hoor...

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier eten we straks: aardappeltjes gebakken in rozemarijn en olijfolie, broccoli, groenteburger.

Ze heeft vandaag op:
    2 boterhammen met roomboter/bv
    stukjes meloen, perzik, druif
    2 boterhammen met avocado/bv
    banaan
    bv
    net: 3 kerstomaatjes en 2 aardbeien :D

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Leuk om hier mee te lezen en te schrijven. Ik vind het allemal nog best lastig met het eten. Groente en fruit gaat er nu goed in, maar dan nog wel helemaal gepureerd.
    Volgende stap wordt nu groente uitbreiden met aardappels/rijst en yoghurt. Verder moeten we denk ik wel beetje gaan beginnen met brood.

Vandaag heeft hij het volgende op:
    06:45 uur 180/6 KV
    10:00 uur fruit (uit een potje, geen idee waarom mijn vriend dat gedaan heeft, er staat verse in de koelkast ;) )
    11:00 uur 180/6 KV
    15:30 uur 180/6 KV
    18:30 uur 150 gram broccoli met aardappel en daarna voor het eerst yoghurt, ik denk zo'n 40 gram
    19:30 uur 180/6 KV met rijstebloem
    En ik denk dat we rond 23:00 uur nog een flesje moeten geven, daar komen we maar niet vanaf

Vandaag dus voor het eerst yghurt. De eerste 10 happen gingen er zo in en daarna vond hij het opeens toch zuur. Hele vieze gezichten kwamen er toen. Nou ja, morgen nog maar eens proberen

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    En zo zag hij er uit na de broccoli en yoghurt. Brocolli in de neus en een yoghurt snor ;)

Deel Deze Pagina