Wat eet je baby/dreumes vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door KiRaSeSe, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gelukkig maar, want ze vond het heerlijk ze kwam nog lekker van mama's bord mee eten.( maar dat doet ze altijd)
     
  2. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Voor lasagne (en ook de pasta) maak ik de saus van gehakt, ui, knoflook, courgette, tomatenpuree, Italiaanse kruiden en 2 bakjes roma tomaat (met 500 gram gehakt bij minder dan ook minder tomaat) in stukjes. Lekker half uurtje pruttelen en je hebt de heerlijkste saus die je kunt hebben. Die tussen de bladen met wat kaas of heerlijk over de macaroni.

    Die risotto was echt simpel. Ik had een grote pan en heb daarvoor gebruikt 1 grote ui, 1 prei, 3 stengels bleekselderij, 450 gram doperwten, 400 gram zalm, half bakje roomkaas en 400 gram risottorijst. Ui fruiten en bleekselderij en prei toevoegen. Dan de rijst erbij en 1200 cc water (kan ook visboullion maar vind het met gerookte zalm zout genoeg) langzaam steeds wat toevoegen. Tot alle water opgenomen is en af en toe roeren. Erwten (diepvries) kook ik even voor tussendoor. Als alle water opgenomen is en de rijst gaat dan de erwten erbij en de zalm. Even gaar laten worden en dan nog de roomkaas er doorheen scheppen. Heerlijk smullen maar!
     
  3. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    6.00 bv
    8.30 boterham met roomboter en geraspte peer (laatste geen succes) en flesje water
    11.00 bv + boterham met roomboter
    14.00 soepstengel en stukje augurk
    15.00 bv
    17.15 groente hap
    19.00 bv

    Verwacht om 22.30 en rond 1.30 nog een keer bv
     
  4. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Ik ga ook eens mee doen :)

    Mijn smulpaapje vandaag:

    Ontbijt, 2 boterhammen met la vache quiri, hierna nog honger dus een nectarine afgekluifd die ze steeds appel noemt.
    Tussendoor een appeltje
    Tussen de middag 2 boterhammen, 1 met pindakaas en 1 met boter.
    Tussendoor wat komkommer en een cracotte
    Avondeten wraps en mevrouw heeft me gesmuld, als toetje griekse yoghurt, met bakje uitliks :D
    Daarna nog een fles en naar bedje toe.

    Badje is hier wel altijd hard nodig, ze zit altijd totaal onder :D

    Leuk om recepten ook te zien, pasta met zalm hmmm

    Lasagne maak ik door tomaten saus te maken, uitje met tomaten puree opbakken, verse(onvelde) tomaten toevoegen, kruiden erbij, beetje suiker en dan pruttelen. Gehakt rullen, groente erbij bakken en in de tomatensaus doen. Daarna opbouwen. En als laatste maak ik witte saus, die eroverheen, beetje kaas en in de oven. Een van de grootste favorieten hier!
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoe bied je het aan dan? Bedoel je daarmee dat je ook wel groffer hebt geprobeerd of met kleine stukjes, maar dat dat niet gaat?
    In dat geval zou ik gare groenten en zacht fruit gewoon in de hand geven, (een stuk wat ze goed vast kunnen houden, maar niet in 1 keer doorgeslikt kan worden). Dochterlief hier hapt daar steeds beter van af en hapt dus mee als wij zitten te eten, (krijgt nu haar groentehap eind van de middag, heeft dus zelf al gegeten als wij eten). Gisteren een stuk of 7-8 sperciebonen verorberd, vandaag 4 kleine worteltjes...
    Zodra ze echt lekker gaat happen, ga ik het haar zo aanbieden en navoeden met gepureerd, en dan zal ze het gepureerde steeds minder nodig hebben :)
     
  6. WmvSS

    WmvSS Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Jee Hanneke wat wordt Luc ineens groot en hij kijkt zo wijs :D lekker ventje hoor!
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier ons schema op dagen dat ze goed in haar vel zit en tot minimaal half 7 's ochtends slaapt:
    7.00 halve boterham en KV 90+3 (ze krijgt meer aangeboden, maar drinkt na een boterham meestal niet meer dan dit)
    8.30 fruithap (meestal zo'n 100-125 gram) en flesje medicatie (50cc water+poeder)
    11.30 halve boterham
    12.30 KV 150+5
    15.00 flesje drinken met soepstengel/tussendoortje
    16.00 groentehap (meestal zo'n 125-150 gram)
    17.30 meehappen met ons aan tafel
    18.30 KV 120+4 (meer aangeboden, maar drinkt ze bijna nooit leeg)
    20.30 KV 120+4 (meer aangeboden, maar gaat meestal max 120+4 op)

    En dan ergens in de avond of nacht nog ergens een flesje. Voor 12 uur wakker is nog een grote fles (150+5, soms leeg, vaak niet), na 12 uur is een kleine fles van 100+3).
     
  8. HannekeG

    HannekeG Fanatiek lid

    20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik wil dat ook wel gaan proberen. We hebben zo'n stomer/blender, dus het is ook wel gewoonte om te pureren. Ga het nu ook wel minder lang in de blender doen, zodat het wat meer stukjes heeft.
    Morgen staan sperciebonen op het menu, ik ga er wat apart houden
     
  9. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief


    Heb het opgeslagen in m'n receptenmapje :)

    Bleven onverwachts bij de buren eten, gingen patat halen...die eet ie niet echt dus kipnuggets met snoeptomaatjes en een schatkistijsje toe voor meneer....en papa jarig dus feest.
     
  10. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    Gisteren:

    Ontbijt: fles 180/6
    Tussendoor: 2 perzikken
    Lunch: 180/6 onderweg
    Tussendoor: babytoetje van Nestlé
    Avondeten: vers gesneden spinazie met een aardappel en fijngeprake visstick
    Avond: 180/6
     
  11. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Gisteren een rommelige dag met eten. Sochtends 200 cc pap. In de kinderwagen een stukje krentenbol en een stukje kaasstengel.

    Lunch at hij maar een paar hapjes brood en wat melk. Later nog geprobeerd aan te bieden maar wilde niet. Smiddags weer weg dus restant kasstengel maar aangeboden en daar ging een aardig stukje van op (hij eet niet zo goe als ik hem niet voer natuurlijk) voor zijn doen dus best een stuk. Bij thuiskomst nog fruit en toen had hij dus geen trek in avond eten. Ik had broccoli met vis gemaakt en dit had hij nog nooit op dus dacht dat hij het jisschien nietmzou lusten. Toch nog ff een pitje open gemaakt maar ook dit wilde hij niet. Zelfs zn toetje spuugde hij na 3 happen weer terug op de slab. Dus dat was niet echt succesvol, haha. Laatse flesje wel leeg overigens...

    Vandaag begonnen met pap en maar eens zien wat de dag brengt. Wij eten preischotel vanavond dus kleintjes krijgt boontjes met aardappel en gehak (al eerder gemaakt)
     
  12. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Waarom geef je hem nu al kaasstengel en krentenbol? Ik denk dat je het eten voor nu echt beter nog even bij de basis kunt houden ipv nu al lekkere dingen geven. Dan snap ik wel dat hij liever niet die broccoli meer eet. Die van mij krijgt het nu ook nog allemaal niet. Gewoon brood en gewoon eten en dan komen die "lekkere" dingen later wel een keer.
     
  13. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Krentenbol krijgt ie hier ook als afwisseling, weet niet hoeveel tijd er tussen zat, maar verwacht niet dat ie daarna nog een broodje eten, het is of dit of dat...wel zou ik dan later een broodje aanbieden of een fruitje ipv een kaasstengel. Tis soms even passen en meten en zoeken met tijden en maaltijden en een keer niet eten is niet erg ;)
     
  14. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kaasstengel en krentenbol is niet zo erg op die leeftijd vind ik hoor. Maar wel als t kort op elkaar is. Het is natuurlijk best wat kaasstengel, fruit en dan nog avond eten. Mijn meisje zou t wel eten maar niet van harte of toch een deel uitspugen omdat haar maagje te vol is.
     
  15. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Vandaag hebben we voor Mees:

    fles 180+6 + grof volkoren van bambix
    fruit (kiwi en bosbessen)
    brood (2 sneetjes bruin)
    soepstengel
    fles 150+5
    aardappel en groentemix (doperwten, wortel, mais, sperzieboon)
    fles 180+6 + rijstebloem

    Oh, en een stukje krentenbol heeft meneer ook al eens op.. Opa zat er een te eten en ineens was hij uit zn handen getrokken :D
     
  16. Kaden

    Kaden Actief lid

    13 dec 2011
    441
    0
    0
    Voor vandaag:

    Ontbijt - Weetabix met rozijntjes +1/2 banaan
    Melk - 210ml
    Lunch - ovenschotel met kip en bruin bolletje + Griekse yoghurt
    Avondeten - lasagna + fruit
    Melk 210ml

    Ik heb wel een tijdje snacks aangeboden maar ze eet er nauwelijks iets van dus laat het maar zo.
     
  17. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    die kaasstengel had mn moeder meegenomen en wilde ze hem graag geven. Leef je uit zou ik zeggen! De rest van de dagen eet hij keurig zn groente en fruit en andere tussendoortjes moet hij niet eens! Een super gezond kind dus, maak je geen zorgen!

    Krentenbol zie ik het probleem niet van in. Was bovendien ook een uitprobeersel voor de vakantie (dan is hij 13 maanden) die neem ik dan mee omdat het brood in Oostenrijk heel anders is. Dan heb ik wat achter de hand voor het geval dat. Krentenbollen houd je langer vers vandaar.
     
  18. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nee dat is ook zo. En hij had toch zn flesje nog dus niks te kort gekomen. Mn moeder die was helemaal blij dat ze had bedacht die kaasstengel te geven dus vooruit dan maar! En hij vond het lekker dus voor een keer vond ik dat helemaal niet erg.

    T is alleen zo dat hij altijd wel aanvalt op zn prakkie dus had wel verwacht dat hij minder zou eten maar niet helemaal niet zeg maar. Ach ze blijven je verbazen he :cool:
     
  19. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    Dochterlief vandaag dr eerste bordje pap op !! Gewoon om ns te oefenen of ze het lust en zo ja hoe lang ik er over doe (voor werkdagen is dat handig om te weten ;))

    Bambix 6+ met granen en appel. Een betere keus dan vanille (vind ik zelf). Naturel wilde ze niet. Vanmorgen appel/banaan op. Wat we vanavond eten weet ik nog niet. Als mijn dochter het mag eten, eet ze met de pot mee, anders krijgt ze wat ze wel mag.
     
  20. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Hier vanochtend een fles 200cc,
    en rond 10u een appeltje :).
    op 12u had ze 1 boterham met appelstroop op , ze licht nu heerlijk te slapen !
     

Deel Deze Pagina