Wat eet je baby/dreumes vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door KiRaSeSe, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    #341 MMarianne, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2013

    Het is niet gelijk zo dat als ze een keer een kaasstengel eten dat ze dat elke dag krijgen. Degene die S.tijn alleen op verjaardagen ziet denkt dat ie dat altijd bijvoorbeeld chips krijgt maar thuis krijgt ie dus nooit chips.

    Hebben net gewinkeld en meneer is op de terugweg in slaap gevallen, hij ligt nu in de wandelwagen in de keuken te slapen :D
    Hij heeft vanmorgen 1,5 broodje smeerkaas en kipfilet op en in het winkelcentrum een zakje knijpfruit en als ie wakker wordt krijgt ie een broodje aardbeien en een banaan denk ik. Vanavond in de herkansing met de mihoen.
     
  2. Zonnestraal77

    Zonnestraal77 Fanatiek lid

    20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lekker broodje eten:

    Vanmorgen flesje 180/6
    10.30u banaantje
    12.00u broodje appelstroop en diksap 100cc

    Vanaaf spinazie voor 1e keer :D.
     
  3. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vanmorgen aardbeien eten...

    En verder word het vandaag nog brood met melk, fruitgummies en macaroni!

    Eet smakelijk kindjes!
     
  4. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen bv en daarna nog wat fruit uit het potje wat gisteren ml had open gemaakt. om half 12 Thee en zijn boterham. Voor het eerst thuis met smeerkaas en dat gaat er heel goed in! Normaal ben ik een half uur bezig met een boterham (droog) en dit keer had hij het binnen 10 min op! Daarna nog 1/4 van een cracotte om te proberen (voor het eerst) half uurtje later 180/6 wat hij normaal zo opdrinkt maar nu 80cc over. Of het nou komt omdat hij vol zat of omdat ie nog niet zo lekker is... (afgelopen dagen ziekjes geweest)

    vanmiddag zal die vers fruit krijgen. Vanavond hopelijk met de pot mee, maar moet nog even verzinnen wat we gaan eten!

    Hadden jullie kindjes de eerste paar keer ook moeite met rijst en pasta door de structuur? Hij gaat er altijd van rillen (weet niet hoe ik t uitmoet leggen.. net of ie t zuur vind..,maar dat is t natuurlijk niet!) of spuugt t uit:)
     
  5. Zonnestraal77

    Zonnestraal77 Fanatiek lid

    20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ons zoontje dronk altijd z'n flessen goed leeg. En nu laat hij ook halve flessen staan.
    Ook grieperig geweest....maar halve flessen drinken zet zich voort.
    Komt inderdaad ook doordat er nu een heel broodje ingaat en eerst maar een paar stukjes.
    Dus hier hebben we de 12u fles sinds een paar dagen laten vallen.
    Hij krijgt om 12u een broodje en 100cc diksap.

    Ik zie dat onze kindjes namelijk even oud zijn ;).

    Rijst is hier ook geen favoriet, aardappel blijft zijn favoriet!! Ik denk ook door de structuur.
     
  6. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja dat is de kortzichtigheid van de mens... Ik heb ook zo een vriendin die aangeeft dat sommige kindjes in haar omgeving zo slecht eten. Maar of ze dat weet van iedere dag of alleen van met verjaardagen is de vraag...

    Net 3 (!) boterhammen op. Hij was heel de tijd al aan het jengelen maar zn fruit duwde hij weg dus ik dacht: zeker geen honger. Steeds wat jengelig tot die boterham kwam. Hij bleef happen!
     
  7. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zonnestraal77
    Op hoeveel flessen zit hij hier daardoor nu? Ik heb altijd t gevoel dat mijn mannetje niet zelf gaat slapen zonder fles haha, dus ik denk dat in de middag sowieso er wel een fles zal blijven nog even.. alleen misschien op een gegeven moment inderdaad kleiner! Gisteren had ie ook precies 80cc over gelaten... maar ja.. toen was ie ook in slaap gevallen tijdens de fles;) En dat kwam echt omdat ie nog ziekjes was, want dat doet ie nooit!

    En ze zijn inderdaad bijna even oud..:) maar mijn zoontje lijkt nu 2 dagen jonger... maar is 2 dagen ouder;) van 8-11-2012! Het lukt me alleen nooit om de banner zo te zetten dat ie mee veranderd. Van alles al geprobeerd... maar t lukt me niet!
     
  8. WmvSS

    WmvSS Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo had vandaag peer en asperges, verder alleen kv. Even geen poespas vandaag, gewoon pure smaken :D
     
  9. Zonnestraal77

    Zonnestraal77 Fanatiek lid

    20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    M'n zoontje had ook de griep en liet toen zijn melk staan. Diksap vond hij toen heerlijk. Dus toen hij weer wat beter was vond hij die diksap nog steeds erg lekker. Dus toen geprobeerd. Hij was toen sowieso erg moe van de griep die hij gehad had, dus viel in slaap :D.
    En nu dus zo gelaten en gaat prima :).
    Ik heb dat ook met m'n banner, ik scheel 1 dag geloof ik...mijn zoontje is van 10-11-'12.
     
  10. KiRaSeSe

    KiRaSeSe Fanatiek lid

    10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    #350 KiRaSeSe, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  11. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo eet mijn zoontje ook zijn komkommer! Heerlijk vindt hij dat!

    Welke smeerkaas hebben jullie voor op brood? de normale gewoon?
     
  12. 7nov12

    7nov12 Bekend lid

    13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer nog alleen maar boter op brood. Eventueel ook een banaantje ofzo.

    Ik ben zelf niet zo voorstander van smeerkaas dus ik denk niet dat dat er hier snel inkomt :)
     
  13. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    oma was er vorige week mee begonnen.. ik gaf nog droog. Hij doet altijd min. half uur over 1 boterham.. dacht vandaag, laat ik t eens proberen.. binnen 10 min. had hij hem.op!:)
     
  14. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kira, hoe gaat het nu met t t buikje?

    Hier vandaag papfles
    Kdv fruit, broccoli,aardappel en vlees, koekje, 1,5 boterham.
    Thuis hapjes lasagne van papa
    En een klein bordje, rijst kip en groentes. Daarna 150 cc met 4 scheppen bambix.
     
  15. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Gisteren een ware inhaaldag gehad met maarliefs drie boterhammen tusen de middag, fruit, goodie chippies, een flinke avond hap (sperziebonen) en een toetje. Kijken wat vandaag weer brengt.

    Vanmorgen flink gesmult van 180 pap uit een bordje, nu al weer op bed...
    Vanavond eten wij sla dus de kleine krijgt een restje broccoli met vis. Morgen plaats ik wel weer wat er allemaal (of niet, haha) is ingegaan precies.
     
  16. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Wat een leuke foto´s!

    Emma is ongeveer even oud als jullie zoontje, wij zijn ook begonnen met vast voedsel en leuk om alle `menus`van jullie kindjes te zien.

    Vandaag wordt het hier±

    6.00u bv (gaap beetje vroeg)
    8.00u net met mij boterham gegeten, of nou ja een aantal korstjes afgekwijlt.
    Vanmiddag ergens wat fruit, wrs banaan vandaag
    Vanavond brocolli en/of champignon zit in ons avondeten vanavond dus lekker makkelijk!
     
  17. KiRaSeSe

    KiRaSeSe Fanatiek lid

    10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Vandaag weer rustig beginnen met groente vanavond.
    A la Rapley en geen geprak meer :)
     
  18. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief


    Z'n darmpjes zijn weer rustig?
     
  19. WmvSS

    WmvSS Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij mogen die kleintjes nog geen champignons, het zijn schimmels volgens mij.
     

Deel Deze Pagina