Hallo Sandraske, Ik ben Marjolein, zelf moeder van 2 peuters en werk als diëtist bij Yakult. Vanaf het moment dat kinderen gewone koemelk mogen drinken (en dat is meestal vanaf 1 jaar) kunnen ze ook drankjes als Yakult en Actimel drinken. Groeten, Marjolein
Maar wanneer het enkel om het flesje gaat dat ze interessant vind, zou je uiteraard ook gewoon de melk die ze krijgt in een leeg flesje kunnen schenken en die geven. Zo zijn ze hier verzot op de flesjes jokidrink die ze ooit van oma gekregen hebben met een plaatje van dora erop, die wassen wij gewoon af en doen we gewoon de melk in die ze gewoonlijk krijgen en ze zijn er helemaal gelukkig mee.
Sow hey die Yakult heeft een snelle webredacteur! Persoonlijk zou ik het niet doen vanwege de zoete smaak en het 'verwennen' van je kindje... alles is daarna toch een stuk minder lekker zeg maar... of het aanbieden als een extraatje/verwennerijtje zeg maar.
Ik krijg gigantische buikpijn van Yakult en soortgelijke drankjes. Als je overweegt om het te geven zou ik heel voorzichtig beginnen.
Sorry, vind het troep. Als je iets goeds voor haar darmen wilt doen koop dan een goede biologische probiotica. Of koop het inderdaad één keer en vul het na met iets anders.
Wauw respect voor Yakult haha! OT: Ik zou het flesje gebruiken om gewone melk in te doen. Yakult en actimel hebben geen toegevoegde waarde voor je kindje, je leert ze smaakjes aan, er zitten ook veel stoffen in die niet goed zijn.
Ik snap ook wel dat ik in het flesje ook melk kan doen , het gaat me meer om het drankje. Ze vind het lekker en ze drinkt het beter als de melk 's morgens ( maar nu abc dolphiuspoeder doorheen zit) Dus vroeg me af of het eigenlijk wel goed is, ik zag geen toevoegingen waar bij ik zoiets had van nee dat kan echt niet. Behalve bij yakult daar zit veel suiker in..
In Actimel zitten net zo goed veel suikers!! Ingrediënten yoghurt, afgeroomde melk, suiker of vloeibare suiker (sacharose) 8,4%, aardbei 2,1%, dextrose, concentraat van melkmineralen, verdikkingsmiddel (gemodificeerd tapiocazetmeel), aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), Lactobacillus Caseï Danone, vitamines: B6, Dmelkeiwit, lactose Voedingswaarden energie316 kJ energie75 kcal eiwit totaal2.7 gram koolhydraten totaal11.8 gram waarvan suikers11.6 gram vet totaal1.5 gram vet verzadigd1.1 gram voedingsvezelnull gram natrium0.04 gram En er zitten vitamines aan toegevoegd, wil je dat? Echt; die drankjes hebben geen toegevoegde waarde, ze zijn alleen goed voor een lege portemonnee. Actimel De geclaimde verhoging van de weerstand door het gebruik van het Danone product Actimel blijkt niet te berusten op wetenschappelijk bewijs. Inmiddels heeft Danone in de Verenigde Staten een schikking van 35 miljoen euro getroffen met de consumenten. Danone heeft ook de door haar bij de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid ingediende gezondheidsclaims met betrekking tot zowel Actimel als Activia ingetrokken. In Nederland heeft Danone voor Actimel van de consumentenorganisatie Foodwatch in 2010 het Gouden Windei gekregen voor de meest misleidende marketing. In Engeland moet Danone van de Engelse reclamecodecommissie de claim intrekken dat Actimel de natuurlijke weerstand van kinderen verbetert. Ook in Frankrijk is de belofte over 'een betere weerstand' aangepast. Je kind mag allang een hoogwaardig probioticaproduct met meerdere stammen en miljoenen tot miljarden bacteriën! Bel anders eens met Solgar, zij kunnen je verder helpen!