actimel/yakult peuter

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mag een peuter dit gewoon hebben? Onze dochter vindt het flesje reuze. interessant..

2. mvanaken

mvanaken Nieuw lid

17 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Sandraske,

Ik ben Marjolein, zelf moeder van 2 peuters en werk als diëtist bij Yakult. Vanaf het moment dat kinderen gewone koemelk mogen drinken (en dat is meestal vanaf 1 jaar) kunnen ze ook drankjes als Yakult en Actimel drinken. Groeten, Marjolein

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar wanneer het enkel om het flesje gaat dat ze interessant vind, zou je uiteraard ook gewoon de melk die ze krijgt in een leeg flesje kunnen schenken en die geven.

Zo zijn ze hier verzot op de flesjes jokidrink die ze ooit van oma gekregen hebben met een plaatje van dora erop, die wassen wij gewoon af en doen we gewoon de melk in die ze gewoonlijk krijgen en ze zijn er helemaal gelukkig mee.

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Sow hey die Yakult heeft een snelle webredacteur!

Persoonlijk zou ik het niet doen vanwege de zoete smaak en het 'verwennen' van je kindje... alles is daarna toch een stuk minder lekker zeg maar... of het aanbieden als een extraatje/verwennerijtje zeg maar.

5. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik krijg gigantische buikpijn van Yakult en soortgelijke drankjes. Als je overweegt om het te geven zou ik heel voorzichtig beginnen.

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Sorry, vind het troep. Als je iets goeds voor haar darmen wilt doen koop dan een goede biologische probiotica. Of koop het inderdaad één keer en vul het na met iets anders.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou! Zeg dat wel! Ik zat ook al bijna zo:$

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hahaha zeker een snelle!

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw respect voor Yakult haha!
    OT: Ik zou het flesje gebruiken om gewone melk in te doen. Yakult en actimel hebben geen toegevoegde waarde voor je kindje, je leert ze smaakjes aan, er zitten ook veel stoffen in die niet goed zijn.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    #10 sandraske, 20 jul 2012
    Laatst bewerkt: 20 jul 2012
    Ik snap ook wel dat ik in het flesje ook melk kan doen :D, het gaat me meer om het drankje.
    Ze vind het lekker en ze drinkt het beter als de melk 's morgens ( maar nu abc dolphiuspoeder doorheen zit)

Dus vroeg me af of het eigenlijk wel goed is, ik zag geen toevoegingen waar bij ik zoiets had van nee dat kan echt niet.

Behalve bij yakult daar zit veel suiker in..

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Maar ti's zo weinig maar wil je Het dan elke dag geven? Paar x lijkt me geen probleem

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#12 zogelukkig, 22 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2012
    In Actimel zitten net zo goed veel suikers!!

Ingrediënten
    yoghurt, afgeroomde melk, suiker of vloeibare suiker (sacharose) 8,4%, aardbei 2,1%, dextrose, concentraat van melkmineralen, verdikkingsmiddel (gemodificeerd tapiocazetmeel), aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), Lactobacillus Caseï Danone, vitamines: B6, Dmelkeiwit, lactose

Voedingswaarden
    energie316 kJ
    energie75 kcal
    eiwit totaal2.7 gram
    koolhydraten totaal11.8 gram
    waarvan suikers11.6 gram
    vet totaal1.5 gram
    vet verzadigd1.1 gram
    voedingsvezelnull gram
    natrium0.04 gram

En er zitten vitamines aan toegevoegd, wil je dat?

Echt; die drankjes hebben geen toegevoegde waarde, ze zijn alleen goed voor een lege portemonnee.

Actimel

De geclaimde verhoging van de weerstand door het gebruik van het Danone product Actimel blijkt niet te berusten op wetenschappelijk bewijs. Inmiddels heeft Danone in de Verenigde Staten een schikking van 35 miljoen euro getroffen met de consumenten. Danone heeft ook de door haar bij de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid ingediende gezondheidsclaims met betrekking tot zowel Actimel als Activia ingetrokken. In Nederland heeft Danone voor Actimel van de consumentenorganisatie Foodwatch in 2010 het Gouden Windei gekregen voor de meest misleidende marketing. In Engeland moet Danone van de Engelse reclamecodecommissie de claim intrekken dat Actimel de natuurlijke weerstand van kinderen verbetert. Ook in Frankrijk is de belofte over 'een betere weerstand' aangepast.

Je kind mag allang een hoogwaardig probioticaproduct met meerdere stammen en miljoenen tot miljarden bacteriën!
    Bel anders eens met Solgar, zij kunnen je verder helpen!

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ze krijgt abc dolphius nu dan houden we het daar maar bij..

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, maar ze mag al lang een ander probioticum. ABC Dophilus is echt voor baby's.

Deel Deze Pagina