Zo straks gehad, ik vond ze niet echt zacht. Was een beetje zoals een zachte appel. Ik heb het maar geraspt maar ze vond het wel erg lekker. Hoort ie ook zo te zijn?? Ik denk dat ik die andere dan nog effe laat liggen en na kerst eens kijken of ze nog wat van die dingen hebben En warm eten wordt niet spinazie met een eitje maar een omelet met spinazie, stukjes ham, stukjes aardappel en wat verse kruiden..lleek me wat makkelijker eten dan blaadjes spinazie
hmm dat niet rijpe fruit is dan best goed gevallen maar dan laat ik die andere nog wel effe liggen Die aubergine en yogurt zag er wel lekker uit, 2 van hara favo dingen dus dat moeten we ook maar een gaan proberen. Wat geleerd over de omelet, de vulling moet echt heel klein want ze vond het maar lastig stukjes waar stukjes in zitten Ze heeft niet veel binnen gekregen want ze kon er niet echt mee overweg maar vond het wel lekker
Als je hem kan raspen is ie nog niet rijp. Het vruchtvlees begint een beetje zoals een appel en verandert dan in iets wat meer op pruim lijkt: zachter, sappiger en doorzichtiger/glaziger.
Vandaag: 3x fles 180/6 Fruit: kakifruit (ze vond het errug lekker) Lunch: 1 kale boterham + water Tussendoor: diksap met lange vinger Avond: potje pompoen met rundvlees
Vamorgen 180 cc pap tussendoor rijstewafel met venkelthee tussen de middag 1 volkoren boterham , de helft met jam en de helft met smeerkaas en 90 cc melk Zometeen gestoofde abrikozen warm met wat banaan en 120 cc vanavond waarschijnlijk stoofpeer of broccoli met aardappel voor het slapen gaan 180 cc
Vanmorgen: Papfles 200cc Tussendoor: Fruit + sap Middag: Broodje roomboter + 200cc melk Tussendoor: Nijntje koekje + sap Avond: Bloemkool(viel niet in de smaak) + bakje yoghurt Bedtijd: Papfles 200cc
Iedereen gezellige kerstdagen gehad? Ik wel maar ben wel een beetje blij dat het weer voorbij is. Met dochterlief is ook alles goed gegaan en heeft lekker meegesmikkeld van de verse groente, aardappelkroketje en stukjes vlees. Vandaag gaan we weer op de normale toer: 3x fles 180/6 Ochtend: Ik denk dat ik zo nog eens een boterham ga proberen. Ze heeft net haar fles leeg maar ze is nu al weer een beetje aan het smakken. Fruit: Banaan Middag: boterham Tussendoor: sap of thee met koekje Avond: potje vispannetje met tomaat (laatste 6 maanden potje!) met een gekookt aardappeltje of rijst erdoor voor de stukjes Ik pureer helemaal niets meer. Ik prak het grof of ik snijd het in stukjes en dat gaat helemaal goed. Verder was ze al een tijdje aan het 'oefenen' met kruipen maar sinds gisteren zijn er weer grote vorderingen. Ik denk dat het met een paar dagen gebeurd kan zijn. Echt leuk om te zien.
Ik heb inmiddels de zoete aardappels gevonden Vandaag wordt het; Als ontbijt heeft ze een boterham met abrikozenjam van Zonnatura gegeten, met een beetje thee. Straks als ze wakker is krijgt ze een geraspte appel en wat diksap. Daarna zijn we de hele middag buiten, ik neem een koekje en wat water mee als tussendoortje. Vanavond heb ik pompoen en zoete aardappel voor haar in de vriezer. Had er gisteren 2 bakjes van gemaakt. En ze krijgt nog een bakje yoghurt.
Heerlijke dagen gehad allemaal? Hier wel, weer veel gegeten hihi. @bloemmm, wat goed, hopelijk smult ze ervan. Hier vandaag: Ochtend: Papfles Tussendoor: Fruit + sap Middag: broodje + 200cc melk Tussendoor: Sap + koekje Avond: (Waarschijnlijk) groente lasagne + schaaltje yoghurt Bedtijd: Papfles
Ik heb ook zoete aardappel gevonden vanmiddag!! Toeval! Ga morgen eens kijken wat je er allemaal mee kan combineren. Verder heeft dochterlief de mini pasta (de kurketrekkertjes) gegeten. Ik had dit bij het 6 maanden potje gedaan. Ideaal die kleine dingetjes. Ze at ze gewoon in het geheel op. Ook heeft ze vanmiddag een minikrentebol op. We waren in de stad en ik had wel brood meegenomen maar ze had zo'n honger dat ik mini krentebolletjes heb gekocht. Ze heeft toch zeker nog een 1/2 opgegeten. Ze vond het erg lekker.
Vandaag: 3 x fles 180/6 Fruit: banaan/peer Lunch: Dikke Amerikaanse pannenkoekjes | Koken voor mijn dochter Tussendoor: thee + koekje oid Avond: broccoli, gekookte aardappel met tartaar
mijn dochtertje krijgt vandaag dit: 05:30 bv 10.00 bv 12.00 peer 14:00 bv 17:00 broccolie (eerste keer ben benieuwd)+ bv 20:00 fles 180+6 + 3 rijstebloem
Die site, kokenvoormijndochter.nl, is echt geweldig! Ik heb er al wat receptjes van gemaakt. Morgen krijgt ze spinazie, pasta en minigehaktballetjes, vrijdag pompoengratin. Voor straks iets simpels, aardappel met courgette en sperziebonen.
De zoete aardappel viel hier erg in de smaak, dus die houden we erin @Sweetbel; Ja ik ben ook gek op die site! Alles wat ik tot nu toe van die site heb gemaakt is een succes.. Vandaag; Vanochtend heeft ze een boterham met smeerkaas en abrikozenjam gegeten. Ze had nog trek dus ik heb een half appeltje in de Babycook gestoomd en die zo in haar hand gegeten (Een appel vind ik zo hard, dat ik dat nog niet echt durf te geven.. Peer en banaan eet ze wel heel makkelijk op) Straks als ze wakker is krijgt ze voor het eerst Kaki fruit (oftewel Sharon fruit) ben benieuwd wat ze ervan vind! Met wat Friso (rode) sap. Tussendoor nog een berenkoekje met wat thee of water. & vanavond eten wij een ovenschotel van prei&aardappelpuree, dus ik ga eens kijken of ze prei lekker vind. Ik maak gewoon een apart klein schaaltje voor haar in de oven zonder zout etc! &ze krijgt nog een bakje griekse yoghurt als toetje.
Zou je dat wel doen? Prei is gasvormend, over het algemeen wordt geadviseerd om dat niet voor 1 of 1,5 jaar te geven.... Beetje sneu als jullie vannacht wakker liggen omdat ze buikpijn heeft!
Oh is dat zo? Dan ga ik eens google'en.. In mijn Baby kookboek staat dat het gewoon mag vanaf 6 maanden!
Mijn dochter eet vandaag: 08:00 broodje met jam en een beker melk 10:00 nijntje koekje met sap 12:00 broodje met een beker melk 15:00 fruit 17:00 warm eten (vandaag aardappelen met spinazie en karbonade) 19:00 beker sap met een paar druifjes
Ik denk dat je het best kan proberen en houd goed in de gaten hoe je kleintje reageert. Doordat ik regelmatig kook van de eerder genoemde website, geef ik dochterlief (met mate) ui, knoflook en andere kruiden. Ze heeft hier nooit op gereageerd met buikpijn of allergische reacties en eet (bijna) alles met smaak op. Vandaag: 3 x fles 180/6 + 1 flesje 90/3 Fruit: 1/2 8 maanden potje Middag: 1 boterham met smeerkaas + water Tussendoor: fles 90/3 + halve minikrentebol (ze had blijkbaar nog zo'n honger dat ik maar een klein flesje heb klaargemaakt) Avond: rijst met kip, roerbakgroente (zit ook prei in) en een beetje chicken tonight