Hoe is het met alle kindjes gegaan vannacht? Hier ging het tot 12 uur goed daarna schrok ze wakker van het vuurwerk en met een speen verder slapen wilde ze niet. Ik heb haar toen maar mee naar beneden genomen waar ze veilig in de armen naar het vuurwerk heeft gekeken. Ze vond het schitterend. Helaas lukte het niet om haar zo weer in bed te leggen. Dus hebben we het hele slaapritueel maar van voren af aan gedaan. Klein flesje 60/2 gegeven en ze sliep weer als een roosje. Helaas werd dochterlief om kwart over 7 wakker en had ik 'ochtenddienst' (lag er om 4 uur in). Maar goed, vandaag relaxte dag gehad en morgen ook nog vrij. Vandaag: 3x fles 180/6 Fruit: Banaan Middag: kale boterham met een beetje boter (vind ze hier ook lekker hoor!) Doordat ze weer veel geslapen heeft, heeft ze alleen wat lauwe thee over de dag door gehad. Avond: ik denk dat ik potje opwarm aangezien wij left-overs van oud & nieuw opeten
@Marlous; Mira was overdag en in de avond al heel onrustig door de vuurwerk. Ze sliep pas om 22.30! en werd 01.00 weer wakker door het vuurwerk. Na hetzelfde 'naar bed ritueeltje' als jullie gedaan te hebben sliep ze door tot 10.30!! Maar dat kwam dus echt omdat ze overdag van 13.00 tot 18.00 wakker was en van 20.00 tot 22.30. @Stefanie; Mira eet in zulke stukken momenteel (dit is haar eten van gisteren!);
Roan heeft vandaag appel/peer prutje op en bloemkool/aardappel. Bloemkool vond hij verschrikkelijk haha. Verder 5 x bv en straks nog bv met rijstebloem.
Marloes; hier doorgeslapen vannacht als was ze niet helemaal fit, misschien kwam het daar ook van Bloemm; onze stukken zijn idd ook zoiets, hebben van de week maar van de verfshorten bij de ikea gehaald zodat ze lekker los kan met zelf eten. juju; geef je plakjes geitenkaas of kan je dat ook smeerbaar kopen? Heb het idee dat Elise echt veel eet in vergelijking met je zoontje. En bijna 1 jaar al. Hier vanavond gebakken koolvis (vond ze heerlijk), gekookte aardappen en bloemkool en 75 gr griekse yogurt toe. Ze heeft echt best veel gegeten en dat allemaal in best grote stukken
Vis is hier ook favoriet. Voordeel is dat het zacht is en dus makkelijk op gekauwd kan worden. Vandaag: 3 x fles 180/6 Fruit: peer Middag: 1 boterham met leverpastei en een 1/2 met appelstroop Tussendoor: thee of sap met een koekje Avond: mie met roerbakgroente en kipfilet (voor ons doe ik er later bamikruiden doorheen)
180 cc pap, rijstewafels en thee, 1 broodje met stroop en 120 cc, een banaan (zelf gehapt ) en wat stukjes peer en 120 cc 's avonds voor het eerst echt met de pot meegegeten dus gebakken aardappeltjes, stoofpeertjes en kip. Heb de stoopeertjes met bessensap een kaneelstokje en een beetje agavesiroop ipc suikre gemaakt en was erg lekker. o, ja en 75 gr yogurt toe en straks nog 180 cc
Mira heeft vandaag als ontbijt een halve boterham met smeerkaas en de andere helft met abrikozenjam op daarbij nog wat thee. Vanmiddag hebben we geluncht in de V&D en voor Mira heb ik daar een schaaltje met vers fruit gekocht (ananas, banaan, appel, peer, druif) die had ze helemaal op. Iedereen was naar dr aan het kijken, zo schattig at ze hahaha Als tussendoortje heeft ze buiten nog een berenkoekje gegeten en wat diksap gedronken. Vanavond heb ik doordat we laat thuis waren een paar stukken broccoli en een aardappel voor haar gestoomd, met 80gr yoghurt. & natuurlijk 3 flessen van 180cc.
Zo ben ik weer, tijdje niet geweest, was zo druk Vandaag: Fles 200 cc Boterham met boter + appel Wat stukjes appelbeignet Fles 200 cc Aardappels, Spinazie a la creme, paprika, mais en gehakt + danoontje Fles 200 cc Tussendoor nog paar slokjes sap
FB, mag ik je een tip geven? Je zou ook eventueel 's ochtends een bordje pap of een fles pap kunnen geven. Op een gegeven moment worden de flessen meer aanvulling dan een voeding zeg maar. Vind het leuk om hier te lezen hoe jullie kindjes eten. Hier vandaag: bordje pap van 200cc opvolgmelk en bambix tussendoor: fruithapje van friso (krijgt hij nooit dus het was helemaal feest haha) 1 boterham met roomboter en kaas en een bekertje koemelk tussendoor: soepstengel en diksap avond: broccoli, aardappel en kipfilet (rapley) toe: vla En later nog wat thee gedronken '
Dochterlief is ziek thuis vandaag. Ze is flink verkouden met veel hoesten. Gelukkig geen koorts. Vanmorgen na de eerste fles al een flinke hoestbij en toen kwam er al weer een deel v/d fles uit. Omgekleed en wel wilde ik haar jasje aan doen om naar het KDV te gaan toen de tweede golf eruit kwam na een flinke hoestbui. 'Gelukkig' kwam er ook veel slijm mee dus het komt wel los. Besloten om maar lekker een dag thuis te blijven met haar (ik heb ook nog vrije dagen genoeg). Na de derde keer aangekleed te hebben, is ze weer lekker naar bed gegaan. Ze heeft rond 10 uur wel lekker meloen gegeten. Dit was de eerste keer en ze vond het wel erg lekker. Om half 11 werd ze weer huilerig en heb haar een extra fles 150/5 met Bambix gegeven. Ze had tenslotte de fles van vanmorgen zo goed als uitgespuugd. Ik heb haar slapend en wel weer in bed kunnen leggen. We zien wel hoe het gaat en wat ze wil eten. Ze is verder wel vrolijk en kletst veel. Belangrijk vind ik dat ze goed drinkt. Voor vanavond heb ik evt. wel een potje in huis of ik houd wat apart van de zuurkoolschotel die wij gaan eten.
@Marlous; Beterschap zeg!! Vanochtend heeft Mira een boterham met peren-frambozenjam op met wat thee. Net heeft ze een banaan in stukjes en een geraspte appel gehad met wat water. Na haar middag slaapje krijgt ze als tussendoortje nog een rijstewafel met drinken. &vanavond eet ze zelfgemaakte linzensoep met aardappelen en kippenpootjes uit de oven en 80gr yoghurt. + 3 flessen van 180cc.
Uiteindelijk heeft ze toch redelijk normaal gegeten: Vandaag: 3 x fles 180/6 (waarvan 1 zo goed als uitgespuugd) + 1 papfles 150/5 Fruit: meloen Middag: 1 boterham met alleen boter Tussendoor: beetje thee Avond: zuurkoolschotel met aardappelschijfjes en gehakt
Marloes fijn dat het beter gaat...volgens mij hebben jullie hetzelfde gegeten als wij. Zuurkoolschotel van maggi met creme fresh saus?? Ik heb voor Elise een aprt schaaltje gemaakt met zuurkool, aardappelschijfjes, gehakt en wat banaan met wat normale cremefresch en ei ipv mix uit een zakje (die papa en mama wel gehad hebben ). Verder vandaag pap, rijstewafel, 1 broodje met eigengemaakte jam en een peer en natuurlijk haar flessen.
Wij hadden die ook idd. Ik heb haar een beetje van de gewone schotel gegeven. De saus was toch niet helemaal tot aan de bodem gekomen dus heb wat van het onderste gegeven. Ach, en een klein beetje van die saus vind ik niet erg. Verder had ik alles zonder peper en zout gebakken en gekookt. Vandaag hebben we al weer een betere start dan gisteren. Ze heeft al lekker haar papfles leeg en straks heb ik wat meloen voor haar. Vanmiddag heb ik een boterham met beleg op het menu staan en tussendoor thee met een soepstengel oid. Vanavond eten we pasta (mini-kurketrekkertjes) met verse tomaten, geroosterde paprika en tonijn uit blik.
Gelukkig gaat het beter met je dochtertje Marlous! Vandaag een papfles, daarna gezwommen, ALS een blok in slaap gevallen, net een halve boterham en een 150 cc fles, vanmiddag fruit en vanavond... Moet nog boodschappen doen, dus ik ga even kijken op de kokenvoormijndochter site! Aten jullie kindjes trouwens meteen goed hun boterham? Die van mij wil met moeite een halve, en ze wil hem ook nog eens zelf eten! Dus nu zit de smeerkaas overal.. wat geven jullie voor beleg op de boterham?
@Sweetbel; Nee hoor, Mira at ook maar een paar stukjes brood in het begin... Ik dacht serieus dat ze nooit brood zou eten, ze tufte het ook heel vaal uit Maar nu eet ze een hele boterham en vind ze het lekkerder dan fruit en groente! Dus het is gewoon een kwestie van wennen. Ik smeer er smeerkaas, jam (alle soorten), appel(peren)stroop en pindakaas op.. Maar dat laatste is wel wat riskant hoor, Mira kan er in ieder geval tegen. Vandaag; Vanochtend een hele boterham met appel-perenstroop en 60cc thee. Na haar slaapje heeft ze een geraspte appel en druiven op. (de druiven heb ik in 4e gesneden! Ging erg goed! ). Straks als ze wakker is gaan we naar buiten dus dan neem ik een berenkoekje en wat diksap mee voor als ze trek krijgt. Vanavond eten wij makkelijk aardappelschijfjes uit de oven met kip en roerbakgroente in de wok. Dus dat eet Mira ook met 80gr yoghurt. &natuurlijk 3 flessen van 180cc.
Vandaag overdag weet ik niet want mama is aan het werk en het is papa dag Maar vanavond wordt het stoofpeertjes met een gekookte aardappel en koolvis denk ik. marloes; ik durfde het niet aan met de mix ivb zout dus had wat apart gedaan. hier meestal jam, stroop of boter op brood
Je kindje mag rustig wennen aan brood hoor. Met 6 maanden at ze hier alleen nog maar korstjes, nu met 8,5 maand eet ze rustig een boterhammetje op. En wat voor beleg? Nou gewoon: beetje boter! En dat eet ze prima, dus wat mij betreft smeer ik er voorlopig niks extra's op, helemaal niet nodig!
Normaal kook ik ook alles zoutloos maar ze krijgt soms ook leverpastei of smeerkaas op brood en daar zit ook zout in. Een klein beetje vind ik geen probleem. Brood ging hier gelijk goed. Eerst zonder korstjes. Dit vond ik eerst onzin maar ze stikte er bijna in. Later al snel met korstjes. Ze vind leverpastei erg lekker maar dat geef ik niet zo heel vaak. Gewoon met alleen boter vind ze ook erg lekker. Geroosterd brood met alleen boter vind ze ook erg lekker en is ook handig om in stukken te geven zodat ze zelf kan eten.
Oke bedankt allemaal! Voor vanavond hebben we pasta met zalm en doperwten. Net even vis gehaald, dus dat zal wel lekker worden!