Wat eet je baby vandaag (<1 jaar)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marlous28, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    gister

9:00 bv
    10:30 banaan met appel
    12:30 bv
    16:00 bv
    17:30 bloemkool met aardapel (ze verslikte er nog weleens in heeft niet veel gehad) +bv
    20:00 fles 200 +rijstebloem

vandaag

9:00 bv
    12:00bv
    +- 16:00 fruithapje +bv
    +- 18:00 groentje weet nog niet wat +bv
    20:00 fles 200 + rijstebloem

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Vandaag:

3 x fles 180/6
    Fruit: peer
    Lunch: 1 1/2 boterham met alleen boter
    Tussendoor: thee/water of sap met koekje
    Avond: witlof met kaas (ben de ham vergeten) en aardappel

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vandaag;
    Als ontbijt een boterham met abrikozenjam en wat thee. Na haar middagslaapje heeft ze een geraspte appel gegeten met een danoontje (ze zat nog niet vol na haar fruit). Tussendoor nog een koekje en wat water. Vanavond heeft ze macaroni op met courgette, tomaat en zoutloze tomatenpuree en 80gr yoghurt.
    &natuurlijk 3 flessen van 180cc.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Bloemm, ik mis een beetje de middagmaaltijd bij je..ik denk als je een extra keer brood op pap in past er straks wat melk af kan :)

Vandaag:
    ontbijt:pap van 200cc melk
    tussendoor: vers fruitshake van koemelk,banaan en appel (100cc)
    middageten:2 boterhammen met light jam (is minder suiker, niet met zoetstoffen!) en roomboter, met sinasappelsap met water
    tussendoor: soepstengel en wat water
    avond: aardappel,wortels en gebakken vis en arla fruityoghurt toe

Heb sinds gister een staafmixer en Mart vind een fruitshake erg lekker heb ik gemerkt. :)

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira eet heel veel fruit, echt een hele appel bijvoorbeeld.
    Maar ik wil er binnenkort wel brood bij geven, omdat ik dus denk dat ze nog honger heeft na een heel stuk (soms wel 1,5 of 2 stuks!) fruit.
    In de ochtend wilt ze geen fruit (ze is gek op brood!) vandaar dat ik brood geef in de ochtend.
    En tot nu toe heb ik nooit een fles eraf gehaald, dat heeft ze altijd zelf gedaan.
    Daarnaast lust ze geen pap, dus dat krijgt ze niet.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Als ze zo veel fruit eet zou ik idd ook een boterham 's middags geven en dan tussendoor fruit.

zelf ben ik niet zo fan van 2 keer brood ivm het zout. Dus omdat hij 's middags 2 boterhammen eet krijgt hij in de ochtend pap.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Pap krijg ik hier met geen mogelijkheid in.
    Ik ga binnenkort in de ochtend 1 boterham geven en in de middag nog een boterham met fruit.
    Dat ze 3 flessen drinkt, maakt me niet uit. Die mindert ze zelf wel als ze eraan toe is..

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Pap is hier ook echt een drama. Zowel in de fles als op een lepeltje lukt bijna niet. Laatst toevallig wel een keer toen ze een beetje ziek was. Binnenkort wil ik proberen om een boterham te gaan geven maar qua tijd kom ik dan een beetje krap als ze naar het kdv moet. Hoe doen jullie dat 's morgens met brood?

Vandaag heeft ze tot op heden weinig zin in eten. Ze kwijlt wel ontzettend veel ennnnn ze heeft vanmorgen voor het eerst gekropen!!!

Ze heeft tot op heden een fles 180/6 op maar verder nog niks. Fruit had ze geen zin in. Kijken of brood lukt straks. Doe ik daar wel geprakte banaan op of zo. Verder krijgt ze nog 2 x fles 180/6, thee/sap met een koekje en vanavond heb ik geroerbakte courgette met hardgekookt ei en aardappel.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Marloes; gefeliciteerd, nu al kruipen dat is snel zeg. Elise steekt nog niet eens haar kont in de lucht :D

540 opvolgmelk is echt prima op deze leeftijd (3keer180) volgens mij hoeft ze voorlopig nog geen fles te laten vallen

Hier een helemaal fan van pap (alleen van een lepel) dus ik heb geen brood tips voor de ochtend.

Gisteren
    180cc pap
    rijstewafels met thee
    1,5 boterham met zonnatura jam, boter en smeerkaas (van elk een halve ;)) en ongeveer 80 cc melk in een tuitbeker bij het eten.
    1 peer met thee (ik had het in repen en ze hapte er stukje vanaf) en 90cc
    Eiernoedels met champignons, bosui, rode paprika, courgette en 1 lepeltke terriakisaus. Nou dat was een hit haha vooral die lange noedels, aan het eind had ze in de gaten dat opslurpen de juiste techniek was :p yogurt toe
    160 cc voor het slapen

Vandaag
    180 cc pap
    rijstewafels met thee
    1,5 boterham met ?? denk zonnatura stroop en boter en biedt haar 90cc in haar tuitbeker aan
    avocado en als er nog plek is een kiwi en 90 cc
    stoofpeer, aardappel en zalm en yogurt toe
    180 cc

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    3 x 180/6 is prima hoor. Het gaat hier ook nog allemaal op naast de bijvoeding dus ze zal het wel nodig hebben. Dochterlief kan het ook nog goed gebruiken qua gewicht.

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Vandaag:
    ochtend pap 180cc
    fruit + thee
    Brood (max 2 sneeën) melk (maar 60 cc op)
    koekje en diksap
    Vanavond de mislukte macaroni van gisteren :D Had voor 2 dagen gekookt maar tijdens het koken bleek ik alleen macaroni carbonaramix te hebben en geen gewone. Smaakt voor geen meter maar kindlief heeft er van gesmuld gisteren :D
    En voor het naar bed gaan nog een rijstebloem fles 180 cc

Eigenlijk krijgt meneer geen melk na zijn brood maar water o.i.d. Maar vandaag at hij zijn brood slecht. Is ook wat stilletjes en rustig vandaag....

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier gaan die 3 flessen ook helemaal op.
    Ze is nog maar net van 4 flessen naar 3 flessen, dus ik denk dat het nog wel een tijdje zo zal blijven.

Vandaag;
    Vanochtend een boterham (de helft met smeerkaas en de andere helft met Zonnatura abrikozenjam) en een klein beetje thee.
    In de middag hadden we mijn mans familie op visite, die kwamen lunchen, dus Mira heeft ook mee 'geluncht'; Ei, broodjes, tomaat, komkommer (van alles kleine stukjes) en als fruit een bakje Kaki (sharon) fruit.
    - Ik merkte nu dat ze goed vol zat! Dus een broodje in de middag hou ik erin! -
    Tussendoor heeft ze alleen wat diksap gedronken uit haar tuitbeker (dat gaat steeds beter!)
    En in de avond broccoli - courgette - aardappels en tomaat in kleine stukjes met 80gr yoghurt.
    +3 flessen van 180cc.

Maandag gaan wij lekker voor 16 dagen op vakantie!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    dames houden jullie kids de tuitbeker al zelf vast? Ze grijpt er wel naar als ze wil drinken maar ik moet hem optillen, leek me normaal omdat ie best zwaar is maar dacht vraag het toch effe.

Bloemm veel plezier!!

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ze houdt hier de tuitbeker al zelf vast alleen heeft ze nog niet door dat ze hem omhoog moet houden om er wat uit te krijgen. Ik duw hem dan wat omhoog of ik duw haar armpjes omhoog. Mss krijgt ze dan door hoe het moet. Drinken uit een tuitbeker (zachte tuit) gaat goed maar drinken uit een glas/beker vindt ze interessanter en gaat eigenlijk ook al goed. Ze weet precies hoe ze hem vast moet houden.

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bloemmm: lekker op vakantie? ben jaloeeeers. Waar gaat de reis heen?

3 x fles 180/6
    Fruit: meloen
    Middag: 1 boterham met boter + 1/2 mandarijn
    Tussendoor: water met soepstengel
    Avond: courgette met ei en aardappel

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik moet ook helpen met omhoog houden hoor, maar een enkele keer doet ze het zelf. Ze krijgt het steeds meer door in ieder geval.
    Wij vliegen morgen naar Istanbul!!

Vandaag;
    Een boterham met appel-peren stroop van Zonnatura met thee.
    Vanmiddag een bakje mango - peer - banaan in stukjes en wat water.
    Tussendoor een rijstwafel met water en vanavond eet ze macaroni met groenten (courgette, champignons en tomaat) tomatenpuree en italiaanse kruiden met 80gr yoghurt en 3 flessen van 180cc.

17. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    had effe een vraagje eten jullie kids met 6 maanden al aardig groente ze begint al te brullen als ze de lepel ziet krijg er soms een hap in maar verders niet terwijl ze de groente al eens heeft gehad.. en toen wel lekker vond...
    fruit eet ze wel goed vind ze heerlijk en toetje vind ze wel lekker gaat het mondje wel voor open

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Misschien stukjes geven. Google even op rapley. Anders geven werkt misschien beter?

Gisteren heeft roan een fruithap in de ochtend en smiddags een soepstengel en een stuk banaan.

Vadaag een fruithap die met smaak naar binnen ging.

En verder bv op verzoek.

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vandaag:

Fles 200 cc
    1 boterham met banaan + bakje fruit: abrikoosjes met vanile +thee
    1/2 boterham met smeerkaas + fles 170 cc
    Soepstengelte + thee
    Potje: mama's favorietje (weet niet meer welke smaak) + abrikoosje met vanile in yogurt
    Fles 160 cc

20. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou het eens proberen om de groente zelf te laten pakken. Ongeveer in stukken even groot als de vuist. Laten koken en af laten koelen. Dan op de tafel neer leggen zodat ze het zelf kan pakken.

Vandaag:
    3x fles 180/6
    Fruit: potje olvarit bosvruchten
    Middag: boterham met boter en mss iets beleg
    Tussendoor: thee met soepstengel
    Avond: broccoli, gekookte aardappel en kip

Deel Deze Pagina