wat een leuk onderwerp! mijn zoontje (8 maanden) heeft gister op: Ontbijt bv tussendoor watermeloen Lunch bruine boterham met roomboter en jam Diner broccoli, (vlinder) pasta en ontvelde tomaat tussendoor krijgt hij nog elke 4 uur borstvoeding Vandaag Ontbijt borstvoeding + watermeloen Lunch Bruine boterham met boter en smeerkaas Tussendoor een nijntje koekje Diner worteltjes, rijst en vis tussendoor elke 4 uur borstvoeding
Vandaag: 3x fles 180/6 Ontbijt: 3/4 boterham met boter Tussendoor: banaan Lunch: Boterham Tussendoor: sap + koekje Avond: spinazie met gekookte aardappel en yoghurt
Ik neem voor de zekerheid altijd wel mee. Koekjes, brood of een potje. Maar soms lunchen of eten we 's avonds bij (schoon) ouders of vrienden waar ik dochterlief ook wel wat van kan laten eten. Vandaag: 3 x fles 180/6 Ontbijt: 3/4 boterham met deels fruitpasta frambozen en deels alleen boter Fruit: gestoofde abrikozen met vanille Lunch: mini krentebol met boter en bij meer honger nog wat brood Tussendoor: thee met een koekje of soepstengel Avond: doperwtjes/worteltjes met gekookte aardappel en kabeljauw
hier vandaag ontbijt: broodje + fles tussendoor: kiwi middag: fles avond: hutspot voor het slapen gaan : fles
Vandaag: Papfles 200 cc Boterham met fruit erop +fruithapje+ appelthee Boterham met boter +fles 200 cc Liga + thee Avondeten: aardappel, broccoli, kipfilet, appel. + toetje (die hoefde hij niet) Fles 200 cc Oja ik heb vorige week ook op ieders aanraden Abrikoos met vanile gemaakt. Meteen voor 6x 1e keer met moeite opgegeten. 2e en 3e keer weigerde hij na de 1e hap. Hij lust t dus echt niet!! Voor t eerst, want voor de rest eet hij alles! Well grappig dat alle kids het smullen vinden. Hoe hebben jullie het gemaakt? En zaten de abrikozen bij jullie ook al in een zakje? Gedroogd ofzo. Ik vond de smaak zelf ook niet zo hoor!
mijn zoontje heeft gisteren gegeten: Ontbijt borstvoeding Middag kaki fruit met geraspte kokos Avond rijst, kip, aubergine uit de oven Tussendoor broodkorst met roomboter vandaag krijgt hij: Ontbijt borstvoeding+ mango en appel in de pan kort gebakken met een lepel st.dalfour jam Middag boterham met smeerkaas Avond rijst met kip en gebakken courgette en paprika Hij krijgt ook nog om de vier uur borstvoeding ik heb gister ook gedroogde abrikozen en vanille gehaald. Het recept wat ik zag daar stond dat je de abrikozen moet koken. ik las alleen dat er sulfiet inzit?! weet iemand of een baby dat mag?
Wat betreft de abrikozen. De gedroogde abrikozen uit de supermarkt zijn vaak gezwavelde abrikozen (op etiket E220). De hoeveelheid zwavel wat er na transport uit het buitenland er nog op zit is nihil. Het advies voor die kleintjes is om ze na het weken goed af te spoelen. Dan is het zwavel er zo goed als vanaf. Bij een reformhuis (en vaak ook turkse winkels) kan je trouwens ongezwavelde abrikozen kopen. Vandaag: 3x fles 180/6 Ontbijt: 3/4 boterham met boter Fruit: banaan Lunch: 1 boterham met smeerkaas Tussendoor: rooibosthee met soepstengel Avond: broccoli met aardappel en kip
Bij de Turkse winkel heb je inderdaad abrikozen waar dat niet inzit! Wij zijn terug van vakantie. Woensdag waren we al terug! Mira heeft 3 dagen bijna niet gegeten en gedronken, de hele dag zat ze huilend op schoot.. Ze wou blijkbaar haar huis, want we zijn direct terug gevlogen en thuis eet en drinkt ze weer. Ze was helaas wel uitgedroogd, maar gelukkig gaat het nu een stuk beter!! Voorlopig is ze dus nog niet toe aan vakantie. Vandaag heeft ze als ontbijt een pannenkoek met appel-perenstroop van Zonnatura op. Met wat water. Als lunch heeft ze een halve appel, halve peer en een halve banaan gemengd met yoghurt op. Tussendoor een rijstwafeltje met wat diksap. Vanavond eet ze gevulde aubergines uit de oven (gevuld met gehakt, tomaat, paprika en tomatenpuree) met aardappeltjes en 80gr yoghurt toe. +3/4 flessen opvolgmelk (doordat ze uitgedroogd was/is geef ik haar wat meer)
ontbijt: 1 belegde boterham + 100 ml volle melk tussendoor: 1 banaan en tuitbeker sterk aangelengd sap lunch: 3 (!) kleine krentenbolletjes + 1 belegde boterham + 100 ml volle melk tussendoor: tuitbeker (zie boven) + druifjes en straks nog een volkorenkoekje avondeten.. we zullen zien! hartige pannenkoek staat op het menu
Hoi meiden, Was erg druk op het werk dus effe afwezig. Ik bestel mijn abrikozen uit amerika waar ik ook mijn multivitamine bestel. Die zijn biologisch en zongerijpt dus echt hele donker. Ziet er niet uit maar je proeft het verschil wel. Ik heb van de week bij een jumbo in de buurt eindelijke zoete aardappels gevonden die heeft ze dus vandaag gehad. Vanmorgen 180 cc pap tussendoor halve banaan 1,5 volkoren boterham. halve met zonnature aardbeien jam, halve met jonge kaas en een halve met zonnature champigonpate (echt een mega hit en heel lekker, had het nog nooit gezien maar dat hadden ze bij dezelfde jumbo als de zoete aardappelen ) Bij het brood 150 cc thee met 3 schepjes melkpoeder. mevrouw blieft de fles niet meer overdag en heeft sinds gisteren de rietjesbeker ontdekt en kan nu helemaal zelluf drinken en dat doet ze dus ook de hele tijd(de dure van nuby wilde ze niet maar een kleintje van de zeeman wel ) Fruit een kleine appel (in stukje 30 sec in de magnetron) en een kiwi en thee met 2 schepjes melkpoeder 's avonds zoete aardappel, bloemkool en zalm en yogurt toe 100 cc melk (ze wilde niet meer) Bloemm wat een gedoe zeg zo op en neer naar istanbul, is Mira al een beetje bekomen?
@Stefanie; Gelukkig heeft ze weer genoeg plasluiers en is weer de oude energievolle Mira die alles eet..
Mijn zoontje heeft vandaag gegeten: Ontbijt borstvoeding middag boterham met roomboter en kersenjam Avond omelet, rijst, gebakken courgette Tussendoor mango
Vandaag: Papfles 200cc 1,5 liga gemengd met fruit Boterham met boter + fles 200cc 2 soepstengeltjes (speciaal voor baby) Olvarit potje: iets met courgette en ham + 2 patatjes van mij meegegeten Fles 200 cc Tussendoor nog paar x wat slokjes sap. Gevulde courgette: zou ik het recept mogen? Wil ik wel eens maken voor hem!! Miraa: gelukkig gaat t weer beter met je dochter! Wat een gedoe zeg! Zeker als je op vakantie bent! Zoete aardappel: ga ook eens kijken bij Jumbo Had vorige week van c1000 ook een zakje lekkere aardappels. Met donker rode schil! Zegt iemand dat iets? Wat is dat voor aardappel?
FB: er zijn wel verschillende aardappelsoorten met rode schil volgens mij. Zoete aardappel ook maar dat is een puntig ding. Hier vandaag ontbijt 180 cc pap In het zwembad 2 boterhammen, 1 met jam en 1 met champignonpate vanm zonnatura en 100 cc opvolgmelk uit de rietjesbeker tussendoor mango en thee met 2 schepjes opvolgmelk 's avonds bami (fijne mie, kip, courgette, aubergine, paprika en chinese kool met een mengels van water met wat ketoembar, Djahe, Djintan en koenjit van conimex) en ze heeft weer gesmuld en een portie in de vriezer. voor het naar bed gaan 180cc melk uit ene flesje, het enige flesje wat ze nog drinkt en volgens mij geniet mama er meer van als Elise
Hier vandaag; Als ontbijt een boterham (de helft met smeerkaas en de andere helft met jam van Zonnatura en thee. Na haar middagslaapje een geraspte appel, peer en een half broodje met een geprakte banaan. Tussendoor een koekje met diksap. En vanavond rijst met stukjes kipfilet, courgette en pompoen +80gr yoghurt. &3,5 flessen van 180cc
had alles overgetypt druk op de verkeerde knop :x Heb de link maar effe opgezocht, ze hebben ook tomaat. Zonnatura - Van nature lekkerder Helemaal beneden op de pagina staan de voedingswaarden
gister half 7 bv 10:00 appel bannaan peer 11:45 bv 16:00 bloemkool met brocollie +bv 19:00 bv 20:00 fles+ rijstebloem 23:30 bv