Wat eet je baby vandaag (<1 jaar)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marlous28, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nou die van mij heeft zojuist 2 boterhammen met vlokken en een kop kamille thee met wat melk gegeten en gedronken.

Meneer was vandaag laat wakker, kwam pas om half 9 .. Heerlijk !

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira's derde tandje is nog steeds niet door en ze heeft er behoorlijk veel last van. Brood moet ze ook niets van weten en van fruit ook niet, maar haar avondeten wilt ze wel! Flessen gaan gelukkig ook helemaal op en ze drinkt veel thee/water/sap.

Vandaag;
    Ze heeft net een boterham met abrikozenjam gegeten. Gelukkig wel meer dan de afgelopen dagen en veel thee.
    Na haar slaapje straks krijgt ze een kiwi +een boterham met roomkaas en wat water of sap.
    Tussendoor een koekje en water of sap.
    En vanavond gestoomde peultjes, gekruidde aardappeltjes uit de oven en een gehaktbal +100gr yoghurt.
    &2 flessen van 200cc.

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Sorry... weekje niet geweest. Lag in het ziekenhuis dus Ismail was 5 dagen bij me moeder thuis :D

Hij heeft tot nu toe:

08.15 160ml soya + forlax
    11.30 paar stukjes kip (manlief was aan het koken)
    12.00 broodje smeerkaas
    12.45 100ml soya

En nu slaapt hij

Straks rond 15.00/15.30 fruit
    18.00 potje 8 maanden avond eten
    Dan in bad en naar bed
    22.30 fles 200ml soya + 3 schepjes nestle

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Menu van Kaan

Vandaag eet hij:
    09:00 Fles 210 cc
    10:30 1 brood met aarbei jam van Zonnatura + Diksap
    13:30 Fles 210 cc
    14:00 Zelf gemaakte fruithap:appel, banaan, mango
    16:30 Avond eten: Macaroni met broccoli en kaas
    17:00 Toetje: Yogolino aardbei
    19:00 Flespap 210cc

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Of Esmee kreeg vanavond in 1 keer haar eetlust terug of mama had gewoon lekker gekookt.....;)

Een succesje voor 2 volwassenen en 1 baby:
    Hamblokjes en gehalveerde cherrytomaatjes (of stukjes tomaat) aanbakken, dan 1/2 pak gesneden spinazie (diepvries) of verse spinazie erdoor. Dan ca 2 eetlepels verse roomkaas laten 'smelten'. Dan gekookte fusilli erdoor en nog even doorwarmen. Ik had het nu met gerapte kaas maar ik denk dat blokjes fetakaas ook wel lekker zal zijn.

6. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Menu van Kaan

Vandaag eet hij:
    09:00 Fles 210 cc
    10:30 1 brood met smeerkaas + Diksap
    13:30 Fles 210 cc
    14:00 Zelf gemaakte fruithap: banaanframbozenmoes

16:30 Avond eten: aardappel rijst en kip
    17:00 Toetje: Turkse yogurt 50gr
    19:00 Papfles 210cc

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Vandaag:

Ontbijt: fles 180/6 + halve cracotte
    Fruit: 1 kiwi + 1 mandarijn
    Lunch: 1 boterham met roomkaas + fles 150/5
    Tussendoor: water + 2 appelrijstewafeltjes
    Avond: wortel/doperwtjes met gekookte aardappel en kabeljauw + beetje yoghurt
    Voor het slapen gaan nog een fles 180/6

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira eet tegenwoordig haar brood en groente zelf (Fruit glijdt te veel, dan wordt ze boos.. Dus dat doen we nog maar even niet. Haha)
    Ik leg dan steeds een stukje voor haar en dan pakt en eet ze het zelf.
    Ze neemt het dan ook niet meer van mij aan, maar wilt het zelf doen!
    Zo schattig en leuk om te zien :D

Vandaag;
    In de ochtend hebben we met zijn drietjes ontbeten (manlief is vandaag en morgen vrij!) Mira heeft een half gekookt eitje op, stukjes komkommer en een boterham met roomkaas +thee.
    Straks krijgt ze een kiwi en banaan en nog een halve boterham met abrikozenjam van Zonnatura.
    Tussendoor een koekje met sap of water.
    En vanavond eet ze gegrilde courgette/tomaat/paprika met gebakken aardappelen +100gr yoghurt.
    &2 flessen van 200cc natuurlijk.

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Herkenbaar. Ik mag ook niet meer voeren. Ze wil alles zelf. Als ik toch met het vorkje aankom pakt ze het vorkje al en wil ze het zelf in de mond doen. Erg leuk!

Vandaag:
    Ontbijt: Fles 180/6
    Fruit: banaan
    Lunch: 1 boterham met smeerkaas + fles 150/5
    Tussendoor: koekje met diksap
    Avond: worteltjes met aardappel op het kdv. Eenmaal thuis nog meegesnoept van de zuurkoolschotel en een klein stukje slavink.
    Voor het slapen gaan: nog geen 100cc van de fles. Ze had teveel gegeten denk ik ;).

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochter heeft vandaag gegeten:

In de ochtend 1 broodje smeerkaas.

In de middag een stukje banaan

In de avond wortels, courgette en aardappel.

Normaal krijgt ze ook nog een appelmoesje en yoghurt tussendoor maar vandaag had ze liever haar fles melk

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Vandaag:
    Ontbijt: fles 180/6 + halve boterham met roomkaas

Als ze zometeen wakker wordt:
    Fruit: peer en mss nog stukjes kiwi
    Lunch: 1 boterham met ???? + fles 150/5
    Tussendoor: thee + soepstengel
    Avond: brocolli met gebakken aardappeltjes en gehaktballetje
    Voor het slapen gaan: fles 180/6

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik had zin om wentelteefjes te bakken...... Dus Esmee heeft zojuist een heerlijk 'babyvriendelijk' wentelteefje op! Zo snel is haar boterham nog nooit op gegegeten.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    hoi dames! wat leuk! Mag ik zo af en toe inhaken?? Jullie kindjes zijn allemaal rond de leeftijd van mijn jongste, vandaag precies 9 maanden!

Wij hebben wel wat bijzonderheden met de voeding momenteel whahaha, zal ze even neerzetten misschien komt het jullie wel bekend voor!

Het lukt niet om een fles te laten vallen, hij krijg echt nog de max. aan flesvoeding. Hij is ook heel erg actief en druk, zeker niet te zwaar en eet verder wel goed. CB wist het ook niet, als ik een fles laat vallen krijst hij de hele boel bij elkaar tot hij hem toch krijgt. Ik heb vandaag zijn brood verzet, dan krijgt hij gewoon een fles tussen de middag en om een uur of drie brood en yogurt, misschien vult dit genoeg? Ben reuze benieuwd..

Ons mannetje zit nu weer eens in een fase/sprongetje hij wil geen fruit meer. Ik maak altijd alles vers maar hij weigert, potjes geprobeert deze wil hij wel. Naja prima.. Maar had hem mooi te pakken! Ik had twee bakjes gemaakt, eentje met zijn potje en in een de halve pruim. En hij at het gewoon!! :D

Enn hij snapt de tuit en rietjesbeker niet! Hij wil alleen melk uit zijn fles, wil wel een slokje uit een beker maar dat schiet niet op, zo weinig! We zijn nu heel hard aan het oefenen met een pakje drinken, dan knijp ik als hij iets zuigt aan het rietje en hopelijk leert hij het zo!

Eten van de dag!
    Vanmorgen fles 210+7
    tussendoor halve pruim en half potje rode vruchten met een halve liga koek erdoor en een slokje appelsap
    Tussen de middag fles 180+6
    tussendoor 2 boterhammen, een met smeerworst en eentje met rozenbotteljam, bananentoetje.
    Avondeten macaroni met geraspte kaas en broccoli
    Nachtmuts 19.00 uur fles 210+7!
    Mocht hij tussendoor nog trek krijgen oefenen met de appelsap en een soepstengel.

Nu hopen dat het lukt met de fles!!

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hee wentelteefjes das ook leuk! Hoe maak je die?? Nog nooit gedaan eigenlijk!!

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    @kwabbernoot: Welkom en leuk dat je inhaakt.
    Krijgt je zoontje nu 4 flessen of 3 zoals in je schema?
    Dochterlief krijgt hier ook nog steeds 3 flessen. 's Morgens en 's avonds 180/6 en 's middags 15'0/5 (soms 180/6). Zolang ze hier leeg gaan zal ze het nog wel nodig hebben denk ik maar zo (laatste keer cb begin met 9 maanden was ze 7700 gram dus ze mag wel wat 'vetjes' creeeren ;) ).

Wentelteefjes zijn niet zo heel moeilijk te maken. Ik doe het met bruin brood, liefst niet te vers. Voor 2 wentelteefjes: 1 eitje klutsen, scheut melk erbij en wat kaneel. Je kan er evt iets suiker bij doen. Dan 2 boterhammen in wentelen zodat het het eimengsel opneemt. Wat boter laten smelten in een koekenpan en dan beide wentelteefjes aan beide kanten goed bruin laten bakken. Niet te kort anders is het ei niet gestold (=rauw). Ik gebruik trouwens gewone melk omdat ik weet dat dochterlief hier niet op reageert. Je kan het ook met opvolgmelk doen.

16. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    @ kwabbernoot: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wentelteefjes! Wat een goed idee! Kan ik ook wel eens proberen. Dat vindt ze vast erg lekker.

Vandaag;
    Als ontbijt een boterham met smeerkaas, cherrytomaat en stukjes komkommer + wat thee.
    In de middag een pruim, een kiwi en nog een stukje banaan + een boterham met abrikozenjam (de helft wou ze niet)
    Tussendoor een beker karnemelk en wat stukjes krentenbol van mij.
    In de avond gegrilde zalm met gebakken aardappeltjes en bloemkool +100gr yoghurt.

&2 flessen van 200cc rond 10.00 en 19.00

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Marlous aah dat is simpel! Ga ik morgen maken, leuk!! En bedankt! Dinsdag termijnecho, spannend!!!

Hij drinkt normaal vier flessen, echt de max aan flesvoeding nog als we er niet overheen komen(soms dus wel). Daarnaast eet hij ook goed maar hij drinkt wel weinig anders dan melk.

Vandaag is het gelukt op drie flessen, hij slaapt nu wel heel licht. Hij heeft trouwens twee toetjes gehad want hij bleef maar piepen om eten dus eigenlijk had ik net zo goed die fles kunnen geven geloof ik. Lastig hoor! Snap er niks van..

Bloemm Aaah wat drinkt jou meisje goed! Uit een beker? Of een tuit?? Snapte ze dit in een keer??

Hee dat is een goed idee, zal hier ook eens cherrytomaatjes halen. Hoe geef je die? Geef nu wel eens grote tomaten, deze bijt hij stuk en zuigt dan wat vruchtvlees eruit. Maar daarna gaan ze op de grond omdat hij het zo grappig vindt als ze knallen;) Denk die die cherrytomaatjes minder rommel geven. Maar als ze daar in happen spuit het vruchtvlees er dan niet uit?

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Kwabbernoot; Mira drinkt uit een open beker of met een normaal rietje. Ze snapte het beide in 1x ja.
    Alleen haar 2 flessen drinkt ze nog uit de fles! Die momenten koester ik ook echt! Haha :D :D
    Ik doe de cherrytomaatjes door de helft en die pakt ze dan zelf en eet ze op, gewoon even proberen!
    Mira eet haar brood en avond eten ook zelf.

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Wat knap van Miraaa:D

Deel Deze Pagina