Ja, de onderste twee inderdaad. Ik zie wel bijna twee tanden boven doorkomen, maar dat zie ik al een lange tijd..
Appel uit de magnetron vindt Esmee ook erg lekker. Soms doe ik er een klein beetje kaneel overheen. Esmee heeft ook 'nog maar' 2 tandjes onder. Ze is wel al weer een paar weken goed aan het kwijlen en wil overal op bijten. Gisteren dacht ik zelfs een puntje bovenin te voelen. Dus nr 3 is op komst. Vandaag: Ontbijt: 1/2 boterham + fles 150/5 Tussendoor: banaan Lunch: 1 boterham met smeerkaas + fles 150/5 Tussendoor: thee + lange vinger Avond: witlof met ham en kaas met aardappel Voor het slapen gaan nog een fles 180/6
Vandaag; Een boterham met smeerkaas en een banaan +thee Tussendoor een appel uit de magnetron met wat kaneel (ze vond het lekker!) Straks als ze wakker is een kommetje soep met stukjes brood erin Daarna gaan we naar buiten dus dan mag ze in de wagen nog wel een krentenbol of soepstengel, we lopen toch langs de bakker. En vanavond eet ze sperziebonen - aardappels en een gehaktballetje + 100gr yoghurt &2 flessen van 200cc.
Vandaag: Ontbijt: 1 boterham met boter + fles 150/5 Fruit: 1 appel uit de magnetron Lunch: 1 boterham met boter + 150/5 melk (deels rietjesbeker, deels fles) Straks als ze wakker is: Tussendoor: 100 gr yoghurt met knijpfruit erdoor Avond: lasagne Voor het slapen gaan: fles 180/6 Ik ga vandaag eens proberen om de yoghurt als tussendoor te geven. Na het avondeten eet ze dit niet omdat ze dan al genoeg warm gegeten heeft. Een vriendin gaf als tip om dit 's middags eens te proberen want bij haar zoontje werkte dat ook zo goed. Dus ik ga ook eens kijken of dat hier werkt.
Yoghurt ging erg goed vanmiddag. Ze was net uit bed en heeft dan altijd wel trek in iets. Normaal kreeg ze een soepstengel oid maar nu dus maar yoghurt. Als ik dit zo blijf doen, kan ik dan de melk bij de lunch laten vervallen en dan bijv. thee of aangelengde jus d'orange geven? Wat denken jullie? Qua zuivel krijgt ze dan: 's morgens: fles 165cc 's middags: yoghurt 100gr 's avonds: fles 200cc En verder krijgt ze roomboter en soms kaas op haar brood.
500 cc schijnt genoeg te zijn, vanaf 1 jaar zelfs 300 cc dus volgens mij zit je wel goed zo. En dan idd thee of vruchtensap. Mijn man heeft vandaag papa dag maar vanmorgen was ze al weer een stuk fitter, lekker geslapen overdag. Vanavond eten we aardappels, broccoli en runderworstje.
@Marlous; Ik denk dat dat best kan inderdaad! Ik zou het in ieder geval proberen. @Stefanie; Fijn dat Elise een stuk fitter is vandaag!
Vandaag: Ontbijt: 2/3 boterham met boter + fles 150/5 Fruit: 1 banaan Lunch: 1 boterham + fles 150/5 Tussendoor: 1 bakje yoghurt met fruit Avond: geen idee nog, moet nog even naar de supermarkt Voor het slapen gaan: fles 180/6
Ontbijt pap 180/6 + 3 Fruit: mango Lunch: boterham(men?) + fles 120/4 Tussendoor: soepstengel Avond: spinazie met gekookte aardappel en wat gebakken kip Voor het slapen gaan 180/6
Ze heeft vandaag 's middags en een fles en een bakje yoghurt gehad. Maar dat kwam omdat ze naar het KDV geweest was vanmorgen en daar krijgt ze 's middags nog gewoon een fles. En de yoghurt ging er weer goed in na haar slaapje van ruim 2,5 uur. Ach, ze heeft in ieder geval genoeg zuivel gehad vandaag.
Gisteren waren we de hele dag bij de Ikea en hebben daar ook gegeten. Mira vind het zo leuk om ergens anders te eten! Vooral als er kindjes om haar heen zijn. Dus we gingen maar naast zo'n speelplek voor kinderen zitten, nou zo goed heeft ze nog nooit gegeten!! Zo leuk vond ze het Vandaag; Als ontbijt een halve peer en een halve sinaasappel + een broodje met Zonnatura abrikozenjam en wat thee. In de middag een kommetje soep met brood erin. Daarna gingen we naar buiten, ze heeft een soepstengel en een potje fruit gegeten. En in de avond rijst met tomaat en kipfilet +100gr yoghurt. &haar 2 flessen van 200cc (ze laat nu in de ochtend zo'n 40cc staan en in de avond ook..)
Hier drinkt ze totaal nog 450 cc opvolgmelk denk ik. Van de pap blijft altijd 40/50 staan en van het middagflesje ook. Gisteravond ipv spinazie rode kool met appeltjes op, lekker!
Vandaag; Een fles van 200cc (weer 40cc laten staan) Een boterham met smeerkaas, plakjes komkommer en 2 pruimen. Vanmiddag een kommetje soep met stukjes brood erin. Tussendoor nog een banaan of peer (we zijn op een verjaardag) en vanavond eet ze sperziebonen, aardappels en aubergine in tomatensaus met 100gr yoghurt. Voor het slapen gaan weer een fles van 200cc.
Hier de afgelopen dagen echt niet goed gegeten. Opvolgmelk wilde ze al helemala niets van hebben. 2 dagen achter elkaar de avondfles niet willen, egwoon geen slok. Maar gisteren dronk ze hem gelukkig weer leeg. Ze zit noh wel heel vol en heeft vanmorgen gewoon een hoestbui van 10 muniten gehad om al het snot en slijn uit haar klee te hoesten. De koorts en loopneus zijn over mijn ze rochelt nu best veel in hara longen en ze krabt ook telkens op haar buik dat het jeukt maar ik zie niets dus misschien toch wat irritatie op d elongen ofzo. Is het misschien ook sprongetjes tijd ofzo, ik heb hier echt een minidraakje. kan mijn kont niet keren of het is huilen. Ze is ook gewoon vervelend. niet op haar rug willen liggen bij verschonen, gooien met alles (beker, speelgoed, eten) en o wee als ik nee zeg, dat ze bijvoorbeeld niet met het draadje van de lader van de laptop mag spelen...drama Ze was eerst veel liever Ok weer effe ontopic zonet 120 cc pap en halve boterham straks een peer en een kiwi en thee vanmiddag 2 broodjes met kaas (is ze helemaal gek op) en zonnature jam of appelperenstroop en een beker volle melk (nog geen fan maar we blijven oefenen. tussendoor koekje en thee Vanavond gestoofde paprika, aarappeltje en vis (papa en mama eten pizza ) en griekse yogurt toe 180cc opvolgmelk
Ik zag ook Griekse yoghurt in de winkel, maar is dat niet heel vet? Of is dat beter dan de suikers die in een Olvarit bananen toetje zitten ? Hebben haar een paar dagen gewone Milde Naturel Yoghurt (biogarde) gegeven, maar daar kreeg ze het zuur van (spugen).
Ze kreeg het hier al even voordat ik goed op de verpakking keek en ik schrok ook wel want Elise is niet echt een kleintje maar CB en KA zeiden dat baby's het eerste anderhalf jaar juist veel goede vetten nodig voor goede onwtikkeling van de hersenen. Nou is die 10% in griekse yogurt ook wel behoorlijk maar die krijgt ze niet elke dag. Wij doen het een beetje zo; als ze karnemelk tussen de middag krijgt (0% vet) of haar melk niet drinkt dan krijgt ze 's avonds griekse yogurt. Anders krijgt ze gewoon turkse yogurt, net is net als volle yogurt 3% vet alleen wat dikker en milder. de afgelopen dagen was ze ziek en wilde ze haar opvolgmelk niet, dan krijgt ze wat extra yogurt. heb effe gekeken en de comfort heeft ook 3% vet (die gebruik jij ook toch?) Hoe is het bij jullie met de reflux? Wij hebben de nexium hele langzaam afgebouwd en ze krijgt nog maar 1/5 zakje (voor het idee ) en volgende week stoppen we helemaal
Ik wissel tussen Griekse en Turkse yoghurt. Normale yoghurt eet ze echt niet.. Ze eet elke avond bij haar avondeten 100gr yoghurt, zo lekker vind ze het! @Stefanie; Ja.. Ik dacht ook al aan een sprongetje! Ik mag geen seconde bij haar weggaan en ook absoluut geen nee zeggen.. Haha Hier dus momenteel ook een draakje! Ze gooit inderdaad ook echt dingen expres weg om het vervolgens weer te willen, als ik het niet geef zet ze het op een huilen! Maar dan echt zo'n nephuil. Haha Mira ging net voor het eerst uit zichzelf zitten en ze probeert op te staan!! Echt ontzettend leuk om te zien.. Gelukkig zijn wij al sinds ze 6 maanden is medicatie vrij! Geen reflux meer te bekennen hier.. Gelukkig!
Vandaag; Een fles (weer 40cc laten staan) Een boterham met appel-peren stroop en wat thee + een banaan en kiwi. In de middag een kommetje soep met stukjes brood. Tussendoor een broodje/koekje of cracker met wat sap. Vanavond eten we een stoofpotje met vlees, courgette, aubergine, wortel en sperziebonen met Turkse rijst +100gr yoghurt. Een fles voor het slapen gaan.