Wat eet je baby vandaag (<1 jaar)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marlous28, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    We hebben genoten van het lekkere weer zeg!
    Het is vandaag alleen alweer een stuk minder, balen..

Ze vind normale melk lekker, maar vertikt het om te drinken i.p.v haar flessen.. Mengen werkt ook niet :p
    Dus ik ben nog even aan het uitvogelen hoe ik dat moet oplossen.

Vandaag;
    Fles 120cc
    Een boterham met smeerkaas en thee
    een banaan en pruim
    Straks als ze wakker is een kommetje soep met stukjes brood
    een cracker met kaas
    Vanavond macaroni met gehakt en een rode saus +100gr yoghurt
    Fles 120cc

2. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Ons meisje eet vandaag:

180cc appel pap
    banaan
    broodje kaas
    broodje appelstroop
    180cc aardbei (opvolg) melk
    (als ze vanmiddag weer wakker is krijgt ze..) koekje
    flesje sap
    macaroni met champignons, tomaten en aubergine (zelf gemaakt)
    180cc appel pap

3. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #563 Sic, 29 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
    Leuk. Ik ga ook maar eens meedoen. Wij zijn nog volop aan het introduceren, maar als ik zo naar mijn lijstje kijk, is het al best wat!

7.30 Pap 180 + 6 + 3 schepjes Brinta Fijne granen.
    10.15 Mango en banaan.
    12.00 Twee/derde boterham met boter. 100 ml melk.
    15.00 Rest van fruithapje vermengd met volle yoghurt.
    16.00 100 ml opvolgmelk.
    18.00 Peentjes met voor de eerste keer een beetje aardappel.
    19.15 Opvolgmelk 180 + 6 + 2 schepjes rijstebloem.

Vandaag wil ik ook eens een stukje rijstwafel proberen.

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    7:30 fles pap 200 ml (meestal overigens bordje, echter tijdgebrek)
    10:30 3/4 banaan in stukjes van vorkje, 30 ml thee
    12:30 boterham leverpastei en flesje melk 150 ml
    15:30 flesje thee (schat in 120 ml)
    17:30/18:00: 180 gr aardappel, asperges en ei (1e x) toetje ca 50 gr
    19:00: 200 ml melk

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Vandaag:

Ontbijt: 1 bolletje met boter + 120cc halfvolle melk
    Fruit: 1 banaan
    Lunch: 1 boterham + 120 cc halfvolle melk
    Tussendoor: koekje + diksap
    Avond: pasta met tomaat en courgette
    Voor het slapen gaan: fles 200 cc halfvolle melk

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bloemmm: halfvolle melk uit de fles werkt ook niet of heb je dat juist geprobeerd? Want Esmee krijgt de gewone melk ook nog gewoon uit de fles. Gaat erg goed.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier een paar dagen weg geweest wegens werk, dus papa en gastouder waren van het eten ;) Vandaag is ze bij de gastouder maar ik heb haar eten meegegeven dus

180 cc pap
    mango en appel met sap
    broodje met ?? (kwam erachter dat de gastouder al hagelslag ga :$f, maar effe gezegd graag boter, jam, appelstroop of kaas ) en karnemelk
    koekje en rijstwafeltje met thee
    vanavond pasta mozzarella (Elise krijgt een apart schaaltje met wat minder mix vanwege het zout) en Griekse yoghurt toe
    Voor het slapen 120 cc rooibosthee met 3 schepjes opvolgmelk

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb Esmee vanmorgen een klein stukje brood met hagelslag gegeven maar veel heeft ze er niet van op. De hageltjes kwamen er namelijk tijdens het kauwen gewoon weer uit. Was wel een grappig gezicht. Trouwens, vruchtenhagel zou wel kunnen maar Esmee is niet zo'n zoetekauw en valt toch alleen maar van het brood af....

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira is ook geen zoetekauw (op koekjes na dan :p) ze heeft liever hartige dingen op brood.

@Marlous; Ja ik geef het gewoon uit de fles. Het is me vannochtend wel gelukt! Haha.. Ik had 90+3 gemaakt en aangevuld tot 120cc :D
    Ze heeft het opgedronken!
    Maar of het nou was omdat ze het niet door had of omdat ze van 19.00 tot 09.30 geslapen heeft weet ik niet :p

Vandaag;
    Een boterham met smeerkaas (ze had er niet echt trek in geloof ik, ze liet veel ervan staan) met een appel uit de magnetron.
    Straks als ze wakker is een kommetje soep met stukjes brood erin.
    Een soepstengel of koekje en nog wat fruit
    Vanavond eten we bij mijn schoonouders, Mira eet gewoon mee. Dus ik weet nog niet wat het wordt.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij kregen vanmiddag van nestle het granenreepje over de post (Opvolgmelk en babyvoeding van Nestlé, een gezonde keuze - NESTLÉ GranenReepje). Ik heb haar die als tussendoortje gegeven. Ze heeft hem verslonden. Zo lekker vond ze het. Ik denk dat ik ze wel in huis ga halen voor af en toe. En mocht ze een keer wat minder brood gegeten hebben, dan krijgt ze op deze manier toch wat extra granen binnen.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ok, zal ook eens kijken. Al komt het hier niet zo vaak voor dat ze haar brood niet goed eet ;)

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze kleine meid is ziek. Gisteravond heeft ze haar avondeten direct na het eten al uitgespuugd. De avondfles bleef wonderbaarlijk er wel in. Afgelopen nacht 2 keer het bed mogen verschonen want de fles kwam er toch nog uit. Vanmorgen om kwart over 7 weer wat melk aangeboden maar ook dat kwam er binnen 5 minuten weer uit. Na een slaapje van 8 tot half 10 ca 100 cc lauwwarme kamillethee met een klein schepje suiker gegeven. Dat bleef zitten. Daarna heeft ze ook nog een hele banaan gegeten. Nu ligt ze weer lekker te slapen. We zien wel hoe de dag loopt. Melk laten we maar even zitten vandaag. Ik heb trouwens gisteravond toch nog maar weer een bus opvolgmelk nr 2 gehaald. Leek mij toch 'beter' en meer vullend dan halfvolle melk. Zeker als ze zo aan het overgeven is geweest. Dan kan ze de vetten en koolhydraten goed gebruiken.,

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Marlous; Gaat het al wat beter met Esmee?

Ik geloof dat we midden in de 11 maanden sprong zitten.
    Ze weigert vooral haar eten en slapen is momenteel een drama..
    Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het een fase is en dat het allemaal goedkomt! :D

Hier kan ik dus niet echt een schema geven, ben blij met elke hap of slok dat erin gaat..
    Had maar weer fruit gepureerd, een paar happen heeft ze ervan genomen.
    Brood wilt ze niet, maar soep wel gelukkig..
    Haar avondeten wilt ze ook niets van weten maar 150gr yoghurt eet ze zo weg!
    Haar flessen laat ze ook staan.

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Marloes; Ik hoop dat Esmee zich weer wat beter voelt, snap wel dat je dan weer opvolgmelk koopt hoor. Soms wtijvel ik ook erg. Op CB en hier zeggen ze 500 cc zuivel en maar de voedingsdeskundige heeft het over 500 cc opvolgmelk tot 1 jaar (al lijkt dat me weer extreem veel) dus we doen nu de middenweg 6 schepjes voor haar pap en 3 voor het slapen gaan is ongeveer 300 cc opvolgmelk.

Bloemm; ook bij jou al trammelant dus ;) het is wat die sprongetjes. Hier is het slapen vanaf 8 maand al mis. Ze wil 's nachts niet meer alleen gaan slapen. van alles geprobeerd inclusief 1 avond laten huilen maar nu gaat het redelijk, ik naast haar op ene stoel totdat ze in slaap valt en dat duur zo'n 20 minuten 's avonds en dan sluip ik weg ;) overdag (nog) geen probleem met slapen. Wat vervelend dat het eten dan niet zo goed gaat. Typisch dat de lekkere dingen er wel ingaan, kleine monsters :) Misschien knijpfruit ofzo, is ze hier gek op en je hebt ook met groente en fruit.

Hier; derde tandje is sinds vanmorgen door. Wij geven haar al weken chemodent van VSM maar ik ben er donderdag mee gestopt want er kwma maar nisk en we zeiden tegen elkaar we geven het wel weer als ze last heeft. Ik vond haar gister zo kwijlen dus wij kijken (ze heeft er 2 beneden dus wij zaten boven te kijken) maar niets te zien. Ze heeft wel onrustig geslapen, heb haar ook 1 keer moeten troosten toen ze ging huilen en ik keek net en wat denk ja, derde tandje onder is door, gelijk maar weer chemodent gegeven maar dat doet denk ik nu niets meer ;)

O, ja voeding ;)
    180 cc pap, cracotte met zuivelspread en thee
    1 kleine banaan en een halve appel en wat sap
    1-2 boterhammen met kaas en appelstroop en volle melk
    koekje en thee
    aardappels, worteltjes en vis en 100 cc yogurt
    120 cc thee met 3 schepjes iopvolgmelk

Ik heb het idee dat ze beter eet waneer we haar echt grote stukken geven ipv rijstgerechten, daar gooit ze wat sneller mee :p

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ook knijpfruit wilt ze niet meer. Haha!
    Het is me er één hoor..

Hier was vannochtend tandje nummer 5 door!
    In 1 week tijd zijn er 2 tanden door! Het gaat ineens wel erg snel.
    Ze heeft nu 2 tanden boven en 2 onder en nu dus nog een hoektand, rechts bovenin.

16. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Esmee zit sinds gisteravond tegen de 40 graden koorts aan. Echt trek in eten heeft ze niet maar wat ze eet blijft nu wel binnen. Ze is alleen wel aan de diarree. Gelukkig drinkt ze wel voldoende water en kamillethee.

Gisteravond heeft ze nog een half bolletje gedoopt in olijfolie gegeten. Ik had nl salade gemaakt met olijfolie erover heen. Een kaal broodje wilde Esmee niet dus ik doop het een beetje in de olijfolie en dat wilde ze wel. Heeft ze toch wat vetten binnen gekregen. Om 19 uur heeft ze nog een fles 150/5 gedronken. Om 23 kwam ze weer (toch honger denk ik) en heeft ze nog 90/3 gedronken. Met een zetpilletje heeft ze toch goed geslapen.

Vanmorgen wilde ze geen brood maar wel een fles 150/5 en later een paar aardbeien. Nu slaapt ze alweer een tijdje. Straks krijgt ze gewoon weer een broodje en een fles aangeboden en zien we het wel.

Ik denk dat er met enkele dagen hier ook een tandje bij is omdat het met het overgeven en koorts precies hetzelfde gaat als de vorige keer met tandjes.

Succes met alles kleintjes!

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Rond lunchtijd wederom geen brood gegeten maar een fles 150/5.
    Tussendoor heeft ze thee met suiker een schepje opvolgmelk en een soepstengel gegeten.
    Vanavond een paar kroepoekjes en een 1/2 12 maanden potje.
    Voor het slapen gaan een fles 180/6 (waarvan 10 cc laten staan).

Al met al dus redelijk gegeten. Haar temperatuur was gelukkig vanavond ook weer gezakt. Vanmorgen 39.8, vanavond 38.6.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gelukkig dat het wat beter met Esmee gaat, hoop dat ze lekker bijslaapt vannacht!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Gelukkig gaat het beter met Esmee!
    Mira heeft ook beter gegeten dan gisteren gelukkig.
    Wij hebben dinsdag de vaccinaties en zie er erg tegenop.
    Wanneer moeten jullie kindjes?
    Mira stopt na die prikken altijd een paar dagen met eten en drinken.. Heel frustrerend.. Ik hoop dat ze dat dit keer niet doet.

20. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    De koorts bij Esmee is helemaal weg. Vanmorgen was het 36.8. Ze is alleen nog niet helemaal fit. Ze heeft vanmorgen al wel lekker gegeten. Wij zijn vanmorgen bij het consultatiebureau geweest. Ivm afgelopen weekend hebben wij de vaccinaties uitgesteld naar 7 mei.
    Esmee blijft een lichtgewichtje. Ze woog vanmorgen 8090 gram bij 75 cm. Waarschijnlijk zou ze wel wat zwaarder geweest zijn als ze geen buikgriep had gehad. Ze volgt nog wel keurig haar eigen lijntje.

Vandaag heeft ze al gegeten:
    Ontbijt: 1 boterham met leverpastei + fles 150 cc halfvolle melk
    Fruit: 1 banaan

Straks (onder voorbehoud (;) ):
    Lunch: 1 boterham met pindakaas met thee
    Tussendoor: bakje griekse yoghurt en later nog een koekje met diksap
    Avond: wij eten een ovenschotel met snijbonen, aardappel en kip. Kijken of ze daar wat van mee wilt eten en anders heb ik nog een 1/2 12 maanden potje.
    Voor het slapen gaan: fles 180/6

Deel Deze Pagina