Mijn baby( snik, nog heel eventjes) eet sinds kort met de pot mee. Vandaag gingen we kaasfonduen bij mijn zus, dus voor de zekerheid toch maar een potjesmurrie mee. Maar madame heeft haar buikje vol gegeten, heerlijk zitten smikkelen. Tomaatjes, broodjes, bloemkool. Toen ging ze sla van het bord van grote nicht af halen, zo schattig. En lekker dat ze het vond! Dus aan de lijst is toegevoegd: Sla, avocado, gezonnedroogde tomaatje, parmezaanse kaas, pittige dressing, knoflook croutons. Haha, ons smulpaapje.
Oja voor de rest: Ontbijt: 180/6 en pap erbij, met een lepeltje dus. Fruit, peer Lunch, 2 boterhammen met fruitpasta en 90/3 melk Tussendoor cracker Avondeten in bovenstaande post. Bak yoghurt Papfles voor het slapen gaan, ik weeeeet het, maar gaat zonder niet slapen
Zo, weer even bijgelezen. Afgelopen weekend zaten vriendlief, ik en dochterlief in de lappenmand. Een buikgriepje had ons huisje aangedaan. Dochterlief hield met moeite de fles binnen. Gelukkig dronk en at ze wel een boterham en kamillethee. Kreeg ze in ieder geval iets binnen. Vandaag zijn we alle drie weer op de been en heeft ze zojuist lekker veel fruit gegeten. Ontbijt: fles 180/6 (normaal pap vandaag nog even zonder) Fruit: banaan met gele kiwi Lunch: 1 boterham met appelstroop oid + fles 180/6 Tussendoor: Broodkorstje, cracotte oid met lauwe thee Avondeten: Courgette met aardappel en tartaar Voor het slapen gaan: fles 180/6 Ik zit sinds vorige week op 3 flessen maar ik ben nog een beetje aan het vogelen wanneer ik de 2e fles moet geven. Als ik het na het brood doe dan drinkt ze de fles niet leeg. Ik heb het zelf geprobeerd om het voor het brood te doen maar dan drinkt ze de helft en na het brood niet meer. Dan geef ik nog maar een klein flesje 's middags ipv van thee. Hoe doen of deden jullie dit?
Vandaag: Boterham met fruithapje erop + fles 180/6 Fruit: Hele appel (geraspt)+ 75 gram fruithapje erdoor + sapje Fles 210/7 Koekje Wortels, aardappel en appel + danoontje + sapje Fles 210/7 ?? Als hij die wilt.
Nou ik ben dus aan het vogelen wanneer ik die boterham nou moet geven... Anders drinkt hij indd z'n fles niet. Meestal geef ik zn boterham nu tergelijk met zn fruit, of sochtends met een wat kleiner flesje. Ben nog aan t uitproberen...! Tips welkom!
Gelukkig iemand met hetzelfde 'probleem'. Hier krijgt ze rond 12 uur een boterham. Dat is de tijd waarop ik thuis met maar lunch maar ook op het KDV dus dat wil ik gelijk houden. Moet zeggen dat ze gisteren wel heel de fles bij het brood leeg dronk. Maar wat ik voorlopig ga doen is bij het brood een fles en afhankelijk van wat ze daar van op drinkt, evt 's middags nog een beetje. Tips blijven welkom!
Leuk topic zeg!!! Hier weet ik nog niet wat er vandaag op het menu staat.... Heb nog wat zelfgemaakte hapjes in de vriezer dus haal er denk wat uit. Verder heeft ze net een flesje op. Krijgt ze over een uurtje fruit, tussen de middag brood&een fles. Tussendoor een liga of lange vinger. En voor het slapen gaan nog een fles
Vandaag op het menu: Ontbijt: papfles 180/6 Fruit, lunch en tussendoor op het KDV Avondeten: Ik heb nog courgette met rijst en tartaar maar dat was niet zo'n succes dus ik kijk nog even wat ze eet. Welke yoghurt is nou lekker om te geven? Ik heb volle yoghurt en griekse yoghurt geprobeerd maar beide vindt ze vrij zuur en dan moet ik er veel roosvicee door doen wil ze het opeten. Ik weet dat danoontje lekker is maar dat wil ik niet elke dag geven.
Ik geef of Griekse/Turkse yoghurt of Boerenland yoghurt. Die 2de vind ze het lekkerst Hier vandaag; Half broodje smeerkaas, Half broodje abrikozenjam met wat lauwe thee. Zelfgemaakte appelmoes met een koekje erdoorheen. Tussendoor nog een rijstwafel met wat diksap Aardappels - Tomaat - Gehakt en courgette en een bakje yoghurt erbij.
Toetje : Meestal danoontje, maar soms vla of optimel yogurt met een smaakje. Is maar net wat we voor ons zelf in huis hebben. Dit om beetje af te wisselen met danoontje
Vandaag: Fles 210/7 Boterham met jam + fruit (appel/peer gemengd) Zometeen ga ik weer een boterham proberen met flesje 210/7 En dan kijken wat hij ervan op drinkt. Tussendoor nog een lange vinger met thee. Vanavond: ?? Moet ik nog even bedenken.... Denk dat het een potje word: bloemkool, brocolli, kaas. Wat wij vanavond eten kan hij niet mee eten En ben ziek, dus weet nog niet of ik energie heb om te koken!
Boterham van vanmiddag heeft hij ook helemaal op + zijn fles nog! Tussendoor nog 2 nijntje koekjes.. En vanavond idd het potje + half ei + toetje (appelmoes) Zometeen zn fles
Hier vandaag; Ontbijt; 1 boterham (de helft met appelstroop en de helft met jam) Tegen de middag aan; Banaan - sinaasappel en een peer Als tussendoortje; Berenkoekje met Friso sap Avondeten; Kipfilet - courgette - wortel - aardappel en wat yoghurt.
Ontbijt; bordje pap 180 cc tussen de middag; 1 boterham met roomboter en een halve met zelfgemaakte peren-bananen jam en kruidenthee (daarna nog 100cc fles) tussendoor 's middags; een flinke peer in stukje en 100 cc fles 's avonds; pompoen in stukjes en griekse yogurt als toetje voor het slapen gaan 180cc fles Tips voor het toetje; als je wat kleine stukjes of geprakte stukjes vers fruit aan de griekse yogurt toevoegt vind ze het misschien lekkerder?
Had ik ook al geprobeerd en ging wel iets beter. Vanavond had ik zo'n emmertje yoghurt van de zuivelhoeve met aardbei. Die vond ze wel erg lekker. Maar het eten gaat wat moeizaam de laatste dagen. Ik vermoed dat er tandjes doorkomen. Hopelijk gaat het gauw weer beter.
Vandaag: Ochtend: papfles 180/6 Fruit: banaan met gele kiwi Lunch: 1 boterham met aarbeienjam Tussendoor: Fles 180/6 en daarna nog thee met rijstewafeltje met ietwat smeerkaas Avond: (zojuist op): Broccoli met kalkoen en yoghurt met aardbei v/d Zuivelhoeve Voor het slapen gaan: Fles 180/6
Vandaag: Fles 210/7(waarvan 70 cc laten staan) Verse sinasappelsap + liga 1 boterham + Fles 180/6 Lange vinger Macaroni + danoontje Straks fles 210/7
Vandaag; Ontbijt; 1 boterham (de helft met aardbeienjam en de helft met abrikozenjam) Middag; Peer - appel - Liga en wat Friso (rode) sap Tussendoor; Een rijstwafel met water uit een tuitbeker Avond; Broccoli - aardappel - gehakt En drie flessen van 180cc
Hier vandaag Ontbijt: Papfles 180+6 met 6 schepjes bambix volkoren ontbijtgranen Tussendoor: Mango Lunch: 1 boterham met alleen boter Tussendoor: biscuitje Avondeten: Macaroni a la mama en Griekse yoghurt als toetje En dan nog 2 keer een fles van 180+6 om 15uur en om 19uur.
ik wil ook vers gaan koken voor mijn dochtertje en vindt jullie tips erg fijn om te lezen. Maar welke hoeveelheden gebruiken jullie? stel je maakt aardappel met bloemkool. hoeveel aardappels en hoeveel stronken bloemkool gebruik je dan? en voor hoeveel dagen is dit?