Fijn dat Esmee geen koorts meer heeft Marlous! Hier gaat het eten beter, alleen brood wilt ze echt nog steeds niet.. Ik weet echt niet waarom? Vanochtend fruit (een pruim en banaan) en een paar stukjes brood met smeerkaas + sap Vanmiddag een kommetje soep met stukjes brood Tussendoor een 100gr biologische appelmoes (vind ze heerlijk!) Straks broccoli - tomaat - aardappel + 100gr yoghurt En haar 2 flessen van 120cc.. Ze drinkt er nog maar weinig van!
Wat fijn dat de kindjes zich weer wat beter voelen, en wat is esmee een sprietje vergelenm met Elise, die is met dezelfde lengte 2 kg zwaarder 180 cc pap en een halve cracotte en thee appel en peer en thee 1 boterham met aardbeienjam en een half puntje met zuivelspread en een halve met boter en ongeveer 100 cc volle melk koekje en thee, en 2 organix wortelchips. Wilde effe kijken wat ze er van vond maar die smaken wel. voedingswaarde 0,0 maar dat is met alle koekjes bijna zo vanavond kipfilet met champigons en cherrytomaat en pasta en champignonroomsaus en 100 cc yogurt 120 cc thee met 3 schepjes opvolgmelk
Hier is mijn mannetje vandaf vandaag 5 weken vrij om te klussen (de tuin moet echt nog veel in gebeuren) en ik heb wat extra vrij zodat hij op zijn papa dagen ook de handen vrij heeft dus gezellig met zijn 3tjes de komende weken 180 cc pap en een cracotte en thee meloen en een peer en sap 2 broodjes met appelstroop en kipfilet en een beker volle melk cracotte en thee Meergranen pannekoeken en 100 cc yogurt thee met 3 schepjes opvolgmelk
Leuk Stefanie, zo'n tijd samen! Bloemmm, nieuwe tandjes? En fijn dat Esmee opknapt. 180/6 + 5 pap uit een bordje 1 gepelde druif (ze vond het niets...). Nog fruit halen zo, dus toen een klein rijstwafeltje, thee 1 boterham met Philadelphia (goeie tip Bloemmm, heerlijk) en 1 met appelstroop, 120/4 opvolgmelk Straks dus fruit, thee Vanavond wortel, kip, rijst en yoghurt. We geven nu milde roeryoghurt met een klein scheutje diksap 180/6 Vrijdag CB en dan zal er wel melk af moeten. Dat avond flesje is hier nog altijd heerlijk, wordt ze sleepy van. Misschien dan ipv 180/6, thee/3 doen zoals Stefanie.
Vanmorgen was het weer raak. Brood en melk uitgespuugd. Dus is ze nog een dagje bij papa thuis gebleven. Over de dag door heeft ze kamillethee, paar stukjes brood, stukjes peer en banaan en een stukje soepstengel. Vanavond heeft ze een papje van bloemkool met aardappel op en een fles 180/5 (20 cc laten staan). Ze is lekker rustig gaan slapen en ik hoop dat ze deze nacht ook lekker doorslaapt. Afgelopen nacht er 3 x uit geweest. @Stefanie: lekker dat jullie lekker vrij zijn samen. Heerlijk. Mijn vriend is vrijdag vrij (ik een halve dag) en ik ben heel volgende week vrij. @Bloemm: Hoe heeft Mira de vaccinaties doorstaan?
@Stefanie; Wat leuk dat jullie lekker vrij zijn samen! Geniet ervan @Meijke; Ja, Mira heeft nu in totaal 5 tandjes. Ze had er 2 weken geleden nog maar 2, er zijn er drie tegelijk doorgekomen! @Marlous; He, wat sneu voor Esmee.. Hoop dat ze snel helemaal beter is! De vaccinaties waren vreselijk.. Ze begrijpt nu alles zo goed! De eerste viel wel mee, want die zag ze natuurlijk niet aankomen. Maar toen ze die tweede zag ging ze heel hard om zich heen trappen en slaan.. Gelukkig was mijn man mee, want we moesten haar met zijn 2e vasthouden en nog kreeg ze het voor elkaar om weg te trappen.. Die 2de prik heeft ze helaas 2 keer moeten doen.. Nou mijn hart brak kan ik je vertellen! Maar gelukkig heeft ze daarna niet veel gehuild en thuis ging ze gewoon spelen.. Ook nu slaapt ze en voordat ze ging slapen had ze geen koorts.. Ik hoop dat dat zo blijft! Wij zijn vandaag bij het CB geweest en dat verklaarde een hoop Nu weet ik dus waarom ze 14uur achter elkaar slaapt (ze heeft tot ongeveer 7,5 maand niet doorgeslapen) en waarom ze zo snel haar opvolgmelk heeft verminderd. Mijn prinsesje is van 8880gr naar 9740gr (en 75cm) gegaan! Echt een groeispurt zei de verpleegkundige bij het CB. Ik weet niet hoe het komt, want mijn schema zag er goed uit volgens haar.. En ze zit serieus geen seconde stil, zelfs in haar slaap draait en beweegt ze voortdurend Maargoed, ze is tevreden en dat is natuurlijk het belangrijkste! Nu hoef ik me ook niet zo'n zorgen te maken als ze een keer haar eten weigert (brood weigert ze momenteel nog steeds..) want ze heeft genoeg reserves Ze zit trouwens nog wel netjes op de gemiddelde lijn hoor.. Maar normaal ging haar eigen lijntje mooi gelijk omhoog en nu zag je echt een groot stuk omhoog sinds de laatste keer Vandaag; Fles 90cc Een boterham met smeerkaas (weer maar een paar stukjes van gegeten) een peer en 2 mandarijnen + thee Een kommetje soep met stukjes brood (dan eet ze dus wel de stukjes brood die erin zitten) een krentenbol (ook die gaat er helemaal in ) met wat water 'Savonds gekruide aardappeltjes uit de oven met kipfilet en pompoen + 100gr yoghurt Fles 120cc
Wat is Esmee dan een lichtgewichtje vergeleken bij Mira en Elise. Scheelt bijna 2 kilo. Qua lengte gaat ze wel mooi mee(75c) Esmee heeft een redelijk goede nacht gehad. Ze is wel een paar keer wakker geweest maar dit keer was een speen er in stoppen voldoende. Ze heeft tot half 8 geslapen vanmorgen. Daarna heeft ze bijna een hele boterham met boter gegeten en een fles halfvolle melk ca 130 cc. En ze is nu lekker aan het spelen en vrolijk dus het ziet er niet naar uit dat het er weer uit komt. Straks: Fruit: stuk meloen Lunch: 1 boterham met boter + thee Tussendoor: bakje yoghurt en soepstengel met diksap Avond: geen idee nog. Iets met rijst of zo. Voor het slapen gaan: fles 150/5
Hier gaat het weer helemaal goed met Esmee. Alleen haar eetlust is nog niet helemaal je van het. Zeker brood is nu geen favoriet. Nu maar lekker verwennen (met gezonde dingen natuurlijk) zodat ze weer even flink aankomt. Vandaag: Ontbijt: 1/2 boterham + 130 cc halfvolle melk Fruit: 1 banaan Lunch: 1 boterham met boter + 130 cc halfvolle melk Tussendoor: koekje + sap Avond: bietjes met aardappel (op het KDV) en later thuis bij ons avondeten nog een beetje rijst met kip Voor het slapen gaan: fles 150/5
Hoi! Hier 180/6 + 5 el pap Peer 2 bammen (papa thuis, dus weet geen beleg) en 180/6 (zoveel doen we al weeeeeeeken niet meer Papa maar geeft niet ) Een Goodies koekje (kruitvat biologisch, lekker) Aardappel, gehakt, spinazie en yoghurt 180/6
Fijn dat Esmee nu echt beter wordt ! Wij morgen naar CB, ben benieuwd! Denk dat ze kleiner is dan jullie 3 meisjes...misschien wel zwaarder ... Zwaarder dan Esmee zeker, vorige keer bij 68 cm al 9200. Ach niet belangrijk als ze maar blij zijn . Babyvetjes gaan er wel weer af!
10020 bij 74,5. Ze was in de lengte goed gegroeid, nu op het gemiddelde (zat ze altijd onder). Qua gewicht met haar (+1) lijntje mee. Keurig . 180/6 pap Peer 2 boterhammen (Philadelphia en appelperenstroop). Korsten heeft ze allemaal er van af geknabbeld en op de grond gegooid...*zucht* . 40 cc melk (rest liet ze staan) Straks koekje en thee Vanavond wortel, gehakt, aardappel en 100 ml yoghurt 180/6 voor het slapen CB zei trouwens dat we rustig de melk mogen afbouwen. Nog prima een half jaar laatste flesje geven en dan bijvoorbeeld 120/3 ofzo.
Hier heeft een of ander virus toegeslagen, vannacht was ik ziek misselijk en overgeven, vanmorgen mijn man en tussen de middag gooide Elise alles eruit. Hoop dat het snel overgaat We zijn druk op het werk en met klussen dus Elise is donderdag en vrijdag naar d egastouder geweest maar nu weet ik weer wat ze eet vanmorgen 180 cc pap en een cracotte met philadelphia tussendoor mango en meloen en sap 1 volkorenbolletje en karnemelk maar dat kwam er met het fruti van vanmorgen weer uit dus daarna nog wat griekse yogurt met knijpfruit straks nog wat fruit en thee vanavond denk ik runderworstjes, stoofpeertjes en aardappeltjes en yogurt toe voor het slapen nog 120 cc thee met 3 schpejes opvolgmelk Omdat wij pap geven met ontbijt laat ik daar de opvolgmelk nog effe in maar dat schiet wel op als ze met 1 jaar nog maar 300 cc zuivel mag, maar ze vindt haar pap zo lekker
@Stefanie78: zijn jullie nu besmet met het buikgriepvirus? maar hopen dat het snel overgaat. Beterschap! Gister heeft Esmee weer goed gegeten: Ontbijt: 1 boterham met boter + 120 cc halfvolle melk Fruit/tussendoor: banaan + lange vinger Lunch: 1 krentebol met boter + water Tussendoor: lange vinger + soepstengel + water Avond: spinazie met gekookte aardappel en hardgekookt ei Voor het slapen gaan: fles 150/5 Vandaag gaan we naar mijn ouders op de camping dus zal vast iets anders lopen dan anders: Ontbijt: 1 bruin bolletje met boter + klein stukje hardgekookt ei en ca 50 cc halfvolle melk (meer kon ze echt niet op) Fruit: meloen Lunch: bruin bolletje of krentebol + beetje melk Tussendoor: soepstengel + water Avond: we eten bij mijn ouders. Ik weet nog niet wat het wordt anders heb ik wel een potje mee Voor het slapen gaan: fles 150/5 Fijne pasen allemaal!
@Meijke; Goed gegroeid is ze zeg!! @Stefanie; Wat balen dat jullie zo ziek zijn.. Hier drukke dagen gehad! Mira eet nog steeds erg moeizaam. Ze slaat serieus alles uit mijn handen en als ik het haar zelf laat doen vliegt het eten door de hele kamer heen.. Erg vermoeiend soms Gelukkig heeft ze genoeg reserves! Vandaag; Fles 120cc Een boterham met pindakaas (de helft lag op de grond) en thee een peer in stukjes.. Ze at maar 2 stukjes (?!).. Dus ik heb maar een potje fruit gegeven.. Die eet ze dan wel omdat het vloeibaar is..... een kommetje soep met stukjes brood een zelfgemaakt koekje bij schoonouders met sap 's avonds een aardappelsalade + zelfgemaakte gehakt en kaas broodjes bij schoonouders (dat eet ze dan weer wel) +100gr yoghurt. Fles 120cc Normale melk gaat ook nog steeds niet helemaal super!
Vandaag laatste drukke dag gehad bij mijn schoonouders. Esmee slaapt dan toch minder als ik zou willen. Gelukkig kan ze er redelijk goed tegen alleen heb ik haar zojuist na het bad en de fles om half 7 naar bed gebracht. Ze was helemaal op. Vandaag: Ontbijt: fles 180/6 later nog wat stukjes boterham Fruit: stukjes meloen Lunch: 1 bolletje + ca 90 cc halfvolle melk Tussendoor: rooibosthee met een soepstengel. Verder nog wat hapjes van de 'grote mensen tafel' Avond: macaroni met gebakken champignons, ertwtjes in een roomsausje Voor het slapen gaan: fles 150/5
Eet Mira al weer wat beter? Het op de grond gooien herken ik maar al te goed. Gelukkig heeft Esmee al redelijk goed door dat als ze gaat gooien of spelen met eten dat ze het aan mij geeft als ik dat zeg/vraag. Dan zet ik haar bordje even weg en na een paar minuten gaat ze alsnog lekker eten. Het eten gaat hier nog steeds redelijk goed. Gisteren (KDV dag): Ontbijt thuis: 1 boterham met philadelphia + 120 cc halfvolle melk Tussendoor KDV: 1 peer Lunch KDV: 1 boterham met boter + 120 cc halfvolle melk Tussendoor: beker sap + koekje Avond KDV: bloemkool met gekookte aardappel en stukje gehaktbal Thuis: een paar stukjes kroepoek en komkommer en daarna nog een fles 150/5 Vandaag thuis: Ontbijt: 1 boterham met philadelphia + 120 cc halfvolle melk Fruit: witte druiven Lunch: 1 boterham met boter + 120 halfvolle melk Tussendoor: water + soepstengel Avond: kabeljauw met gekookte aardappel en erwtjes + yoghurt Voor het slapen gaan: fles 150/5
Mira heeft sinds gisterenavond flink koorts dat oploopt tot 39,5.. Ik zou niet weten waar het vandaan komt? Ze slaapt nu ook al een tijdje, dus ze zal het wel nodig hebben.. Vannacht was ze veel wakker en wou ze nog wat drinken, was ik alleen maar blij mee natuurlijk.. Gelukkig heeft ze haar fles goed opgedronken vanochtend en haar fruit heeft ze ook gegeten! Vandaag; Een fles van 120cc Geprakte mango, banaan en peer Straks een kommetje soep met stukjes brood Ik weet niet of ze tussendoor iets wilt, dat zie ik dan wel en vanavond broccoli met aardappeltjes en kipfilet (omdat ze dat het lekkerst vind, dan weet ik tenminste zeker dat ze het eet ) + 100gr yoghurt Een fles van 120cc en naar bed..
Hier ook Bloemmm! Gister al wat hangerig en vannacht 39.4. Arme kleintjes... Eten weet ik nog niet, papadag
Weet jij hoe het komt Meijke? Ik heb echt geen idee namelijk! Nou beterschap hoor! En bedankt allebeiii Ze heeft gelukkig goed gegeten en gedronken vandaag, maar ook heel veel geslapen.