Esmee heeft het ook wel eens gehad. Zomaar uit het niets bijna 40 graden koorts zonder echt ziek te zijn. Later bleek dat het waarschijnlijk met een tandje te maken had.
Is Mira al weer opgeknapt? En al weer flink aan het eten? Hier gaat alles prima. Esmee eet flink en waar ze het allemaal laat....? Ik ben benieuwd hoeveel ze weegt als ik terug moet komen voor de vaccinaties. Neem dan toch wel aan dat ze aangekomen is. Vandaag op de planning: Ontbijt: 1 boterham met philadelphia en 130 cc halfvolle melk Fruit: peer en water Lunch: 1 boterham met leverpastei en 130 cc halfvolle melk Tussendoor: thee met halve cracotte Avond: rijst met roerbakgroente en kippepootje Voor het slapen gaan: fles 150/5
Alle kindjes weer opgeknapt? Koorts is sinds vanochtend weg, nog wel constant hoesten, net een zeehond en jengelig. Denk dat het een verkoudheidsvirus is. Hier vandaag: pap uit een bord en thee Meloen en thee 1 à 2 boterhammen abrikozenjam en Philadelphia, 120/4 fles Appelrijstwafel Wortel, aardappel, kip 180/6 fles (gisteravond liet ze hier 90 van staan, ben benieuwd)
Hier nog steeds koorts helaas! Hoop dat ze snel opknapt. Eten gaat ook nog steeds erg moeizaam. Vandaag; Fles 120cc Brood wou ze niet, dus heb een mango in de mixer gegooid met een stukje sinaasappel en banaan. Dat ging er wel in! Vanmiddag een kommetje soep met stukjes brood Tussendoor even een broodje proberen, als ze dat niet wilt geef ik een krentenbol met wat boter. Dat gaat er altijd wel in. Vanavond wordt het denk ik macaroni met gehakt, courgette en champignons, moet nog even naar de winkel als manlief thuis is.
Dat is vervelend Bloemmm, dat ze nog steeds koorts heeft. Is ze verder wel vrolijk of ook hangerig? Heb je al gekeken of er een tandje of mss wel een kiesje doorkomt? Je kan niets anders dan uitzieken. Zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt en de warmte kwijt kan. Beterschap!
Ach gos...arme Mira nog koorts! Hier zat ze net lekker meloen te smikkelen, moest ze zo hard hoesten dat ze moest overgeven...arm kind, alles eruit :x.
Ja Esmee is bijna 1! &een dag later is Mira jarig! Waar is dat jaar gebleven joh? @Marlous; Gelukkig drinkt ze heel goed! Hangerig is ze wel nog ja.. En ze wilt de hele tijd dat ik bij haar zit. Ze slaapt ook meer dan normaal.
Bloemmm: dat lichaampje moet hard werken om die koorts er uit te krijgen. Ze ademt waarschijnlijk ook sneller als anders. Daarom slaapt ze zo veel. Ja ja, 1 jaar alweer. Ik ben al bezig met de traktaties voor op het KDV. En de verjaardag vieren we de hele dag. Het is toch Koninginnedag dus mensen willen ook wel naar de vrijmarkt of de optredens in de stad. Voor Esmee houden we gewoon haar eigen ritme aan en opa's, oma's en ooms en tantes zijn er bij als Esmee ook lekker een stukje taart krijgt. Ben benieuwd! Hebben jullie nog lekkere taart-ideeen? Ik wil nl zelf taart maken aangezien de bakkers dicht zullen zijn en ik geen taart van zaterdag wil hebben die pas op maandag gegeten wordt.
Ik laat een taart maken door iemand die het als hobby doet! Wij vieren het 5 mei op een Zaterdag De dag zelf gaan we met zijn 3e naar Artis!
Heb ik ook aan zitten denken maar ik vind het zelf ook leuk om te bakken. Ik denk dat ik mijn 'beroemde' appel-stroopwafeltaart maak en ik zag in de Allerhande een frambozen cheesecake met oreokoekjes. Ik zag ook dat de hema open is waar ik gebak kan bestellen dus misschien doe ik dat wel met een foto erop of zo. Artis, leuk! Wij zijn vorige week ook naar de dierentuin geweest en ze keek haar ogen uit. Voordeel van Koninginnedag is dat (bijna) iedereen vrij is. Het was al een feestelijke dag en nu Esmee jarig is helemaal. We zorgen gewoon voor genoeg eten en drinken en iedereen mag een borrel komen drinken.
@Marlous; Ja fijn he dat iedereen dan vrij is! Dan kan je het gewoon op de dag zelf vieren. Mira vind dieren erg leuk, we waren laatst naar de kinderboerderij en ze keek inderdaad ook haar ogen uit Ik weet zeker dat ze Artis heel leuk zal vinden.
Die Allerhande ga ik ook maar even halen!! Frambozen cheesecake met oreo koekjes...dat klinkt als een feestje! Hier weet ik inmiddels wat het is...naar de HA geweest, want het zat me niet lekker. Veel huilen, terwijl de koorts al weg was, bleek zien, spugen... Het kleintje heeft een dubbele oorontsteking :x. Zielig! Hoop dat de AB gauw zijn werk doet.
Oh wat sneu! Daar wordt ik wel bang van nu.. Maar Mira huilt niet zoveel meer, en spugen doet ze ook niet.. Ik kijk het nog eventjes aan denk ik, heb niet het gevoel dat ze pijn heeft.. Het is meer dat ze gewoon zielig en hangerig is (door de koorts) Beterschap!!
Oorontsteking is idd niet fijn. Bij Esmee sloeg de AB gelukkig snel aan. Je kan oorontsteking oa herkennen als ze grijpt naar het oortje of ze begint te huilen zodra ze gaat liggen. @ Meijke: Het kan een beetje helpen door het hoofdeinde van het bedje wat omhoog te doen door een kussen oid. Dit zorgt ervoor dat de druk op de oortjes wat minder wordt.
Hoe is het met de kids? Hier weer een goede dag gehad. ze heeft weer flink gesmuld: Ontbijt: 1/2 boterham met la vache qui rit +130 cc halfvolle melk Fruit: 1 appel uit de magnetron + water Lunch: 1 tarwebolletje + 130 cc halfvolle melk (40 cc laten staan) Tussendoor: aangelengde jus d'orange, soepstengel en volkorenkoekje Avond: lasagne Voor het slapen gaan: fles 180/6
Nog steeds wat uit haar doen . Ze heeft er nu anderhalve dag AB opzitten. Ze is ook zo gruwelIjk verkouden, ze slaapt er niet van. Zal het hoofdeinde wat verhogen, thanks! Pap 180/6 + 5 bijna op Peer bijna op en water 2 boterhammen (zonder korst, die mikt ze nog steeds op de grond ) en 120/4 fles, 40 cc op Koekje en water Macaroni met rode saus (tomatenpuree, tomaat, roerbakgroente, gehakt) en yoghurt 180/6 fles, 80 cc op We krijgen de melk er met moeite in. Niet erg want ze krijgt genoeg zuivel door de pap en yoghurt, maar verder drinkt ze ook niet veel...
Mira is ook geen goede drinken (nooit geweest overigens). Melk is daarom ook niet haar favoriet.. Maar ze heeft inderdaad genoeg aan haar flessen en yoghurt (ze eet echt elke dag 100gr yoghurt en als het op is kijkt ze me aan met zo'n blik van; Was dit het? .. Dus daar kan ze nooit genoeg van krijgen) Het gaat hier al iets beter. Ze slaapt nog wel veel en is snel moe.. Ik kijk het even tot maandag aan anders laat ik haar ook controleren. Maar ik heb niet het gevoel dat ze pijn heeft of er iets aan de hand is, dus zorgen maak ik me niet. Vandaag; Fles 120cc Appel - banaan en mango (Brood wou ze weer niet) Na haar slaapje een kommetje soep met stukjes brood Een krentenbol (niet helemaal op) Sperziebonen - aardappels - vlees (de helft laten staan) +iets meer dan 100gr yoghurt. Fles 90cc Vandaag erg weinig gegeten dus..
Hier waren net alle verkoudheden en snottreneuzen over en natuurlijk....2 dagen gastouders en de gele snotbellen zijn terug Ach ja we houden het maar op goed voor de weerstand. Meijke wat balen dat je meisje zo'n pijn heeft, gebruik je ook neusdruppels?? Dat zei de HA tegen mij. Ik gebruikte niet te vaak neusspray maar ze zei dat dat juist verlichting ook op de oren kan geven dus spray als ze verkouden is 3 keer per dag. Bloemmm fijn dat het weer wat beter met Mira gaat!! Hoop dat ze snel ook were goed eet en drinkt. Verjaardag; ik zat wat twijfelen. of ik ga zelf een bakkunstwerk maken of ik bestel heel lui een fototaart of woezel en pip taart Misschien dat een vriendin nog een traat wil maken en dan bestel ik een klein mep slagroomtaartje voor Elise Hier van de week naar CB geweest. 76 cm en 10,5 kilo, dus een flinke dame Eten gaat hier op zich goed, ben er achter dat ze gek is op pindakaas dus dan gaan de korsten wel op Vandaag 180cc pap met thee en een stuk krentebol pruim en banaan en sap 1,5 boterham met pindakaas en volle melk koekje en thee (we hebben vanmiddag een verjaardag dus ook vast nog stukjes kaas en komkommer) vanavond kabeljauw, worteltjes en aardappelpuree en yogurt toe thee met melk voor het slapen
Vandaag: Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en bekertje halfvolle melk Tussendoor: 1 banaan en 1 knijpfruitje van Zonnatura Lunch: 1 boterham met philadelphia en bekertje halfvolle melk Tussendoor: soepstengel met thee Avond: weet ik nog niet. We gaan bij vrienden eten. Die hebben zelf ook jonge kindjes dus Esmee zal vast mee kunnen eten. Anders heb ik een potje. Voor het slapen gaan: fles 150/5