Vanmorgen heeft Esmee haar verlate 11-maanden prikjes gehad. Ze heeft geen kik gegeven en alles is goed gegaan. Even afwachten of ze er vandaag nog last van gaat krijgen. Verder is ze 'maar' 45 gram aangekomen en weegt ze nu 8135 gram. Maar de verpleegkundige heeft er niets van gezegd en ze eet verder goed dus ik maak me geen zorgen. Vandaag: 1 boterham; 1/2 met boter en 1/2 met honing + 100cc melk 1 appel uit de magnetron + water 1 boterham met roomkaas + 100cc melk 1 banaan + sap en evt nog soepstengel macaroni met tomatensaus, gehakt en veel groente fles 150cc
marloes; hoop dat Esmee zonder last door haar prikjes heen gaat. Volgens mij komt nu ook de fase dat ze nbiet meer zoveel aankomen omdat ze veel bewegen. Ik zie zelfs dat Elise minder eet dat 3 maand geleden. Hier vandaag lekker genoetn van de zon en wezen fietsen met z'n 2tjes. Ze ligt nu te slapen en straks naar de ikea met mijn man want we moeten wat ruilen dus we gaan daar eten. 150 cc pap en een craotte met philadelphia stukken meloen en wat druiven met aangelengde appelsap half tarwe bolletje met boter en driekwart boterham met pindakaas en volle melk stukje indische cake (nou dat vedween heeeeel snel) en thee straks ikea hap met ikea toetjes (denk fruit) thee met melk voor het slapen gaan
Hier is het tot op heden een beetje rommelig. Vanmorgen na het fruit naar de Ikea gegaan. Maar om kwart over 11 viel mevrouw net voordat we thuis waren in de auto in slaap. Ik heb haar maar slapend in bed gelegd en dat doet ze nog steeds. Ze heeft dus nog geen brood gehad. Maar ik zie wel hoe laat ze wakker wordt. Vandaag: 1 geroosterde boterham met leverpastei + 100 cc melk 1 mango + 1/2 biskwietje en wat water Straks: 1 boterham met beleg + 100 cc melk tussendoortje afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt bloemkool met gekookte aardappel en kipsaucijs fles 130cc
Het is rustig hier in het topic..... Vandaag: 1 boterham met roomkaas en 100 cc melk 1 banaan en water 1 boterham met kipgrillworst en 100 cc melk 1 biskwietje, 1 pruim en water volkorenpasta met zalm, snijbonen en roomsaus, paar stukjes kipshoarma van ons en 120 gram griekse yoghurt fles met thee en 1 schepje opvolgmelk
Ja ik dacht net nog aan jullie Hier vandaag; Een bordje pap (Brood wou ze niet, ik gok op tandjes..) met volle melk Een banaan &mango Een kommetje soep met stukjes brood Een rijstwafel met sap Couscous met 100gr yoghurt Fles 120cc
Beetje veel aan mijn hoofd vandaag was een gastouder dag maar vanavond bami, gehaktballetjes en sla en yogurt toe en voor het slapen thee met melk. Morgen naa de efteling dus wordt een grote rommeldag dus ik laat morgen (of overmorgen) wel weten waar we allemaal lekker gesmikkeld hebben
Leuk topic! Al eet mijn kleintje nog niet zoveel, ik zal het opschrijven.. Vanochtend een papfles 200cc en als fruithapje een banaan gemengd met wat yoghurt (smoothie, maar ik geef het met een lepeltje ) en over een uurtje weer een fles van 200cc.. Vanavond gestoomde peentjes met aardappels en nog een fles. Best saai als ik jullie menu's zo bekijk
Welkom Ceejsje! Onze kleintjes zijn alweer wat ouder en zijn ook met zo'n saai menu begonnen hoor. Voor meer inspiratie vind ik Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter een leuke website en het kookboek Opperdepop van de AH en natuurlijk dit topic! Vandaag: 1 boterham met gekookte worst en 100cc melk 1 banaan en klein bakje home-made appelmoes 1 wentelteefje met beetje honing en 100cc melk Straks: koekje of soepstengel met thee pruim mexicaanse wraps + toetje fles thee met 1 schepje opvolgmelk
Gisteren heeft die bouwvakker van me 3 aardappels op en drie grote scheppen spinazi ala creme .. Waar die het laat joost mag het weten Vandaag, in de ochtend twee boterhammen met hagelslag, tussendoor een bananaan, in de middag twee boterhammen met smeerworst en nu heeft hij een paar chipjes.
Hier vandaag; Een boterham met roomkaas en plakjes komkommer Een mango Een kommetje soep met stukjes brood Buiten bij de kinderboerderij een soepstengel met sap Nog een kuipje biologische appelmoes Straks Turkse rijst met tomaat en kip +100gr yoghurt Fles 120cc
Koken voor mijn dochter is inderdaad een leuke website! Daar had ik de "smoothie" ook vandaan, alleen de rijstwafel had ik vandaag weggelaten, dat vind ze maar raar smaken als ik die er doorheen doe. Verder ben ik ook nog niet zo bezig met vlees (vis wel af en toe), op één of andere manier ben ik er niet zo'n voorstander van om dat nu al aan m'n kindje te geven. Oh en als tussendoortje krijgt ze meestal diksap en een berenkoekje, het koekje vind ze erg interessant om mee te spelen en er gaat ook maar weinig van naar binnen, maar ach ik vind het wel schattig om te zien.
Meiden dank je wel!! Het is natuurlijk nog heel pril maar we zijn dolgelukkig (en hopenlijk geen MMM meer) Vnadaag heerlijk genoten in de efteling, weer werkte helemaal mee en Elise vond het prachtig, is ook mee in de droomvlucht, carnaval, draaimolen en fata morgana geweest en natuurlijk in laafland en het sprookjesbos. ze heeft maar 40 min geslapen in het park vanmorgen 180 cc pap koekje in de auto bolletje geitenkaas met honing en roosvicee uit een pakje banaan en handvol druiven en roosvicee uit een pakje paar stukken bruinbrood met boter en stukjes pannekoek en olvarit toetje en water en in de auto in diepe slaap gevallen
Vandaag; Een bordje pap (ze wou weer geen brood..) Gelukkig eet ze pap nu wel, vroeger wou ze dat echt niet.. Weten jullie of pap een goede vervanging van brood is? Een peer Een kommetje soep met stukjes brood Een krentenbol met sap Aardappeltjes in tomatensaus met doperwten en worteltjes met Turkse rijst en 100gr yoghurt Fles 120cc
Volgens mij wel hoor Bloemmm. Ik lees vaak zat dat er pap gegeven wordt ipv brood. Ik geef ook pap als Esmee haar brood niet wil eten. En ze krijgt er geen extra honger door of zo. Vandaag: 1 wit bolletje met boter en 1/2 wit bolletje met aardbeienjam + 100 cc melk 1 mango + water 1 boterham met gekookte worst, 1 pruim en 100 cc melk Straks: Vanmiddag hebben we een 'baby-reunie'. Wij zijn een vriendengroep met 4 stellen die in 1 maand tijd allemaal bevallen zijn. Doordat de geboortes zo dicht op elkaar zaten konden we niet bij elkaar op kraamvisite komen. Vorig jaar hebben we een paar maanden na de geboortes zo'n middag gehouden met lekkere tapas e.d. en nu een jaar later doen we het weer. Erg gezellig dus! Esmee zal dus vast wel wat meesnoepen van al het lekkers dus wat het het qua eten zal zijn is nog moeilijk te zeggen. Heb zelf soepstengels, koekjes en een 15-maanden potje mee en we zien het wel. Zijn jullie goed verwend vanmorgen met moederdag? Ik werd al verwend doordat Esmee vanmorgen pas om half 9 pas wakker werd. Toen kreeg ik een leuke foto en een mooie pandora bedel voor aan mijn armband. Ontbijt hebben we gewoon aan de eettafel gedaan.
Gisteren heeft Esmee lekker mee gesmult van alle hapjes: wraps met sla, kipfilet (vleeswaren) en roomkaas, kipvleugeltjes, gevulde eitjes, gehaktballetjes en stukjes kaas. Niet heel veel groente maar gelukkig had ze 's morgens al wel een hele mango en een pruim op. Dus voor een dagje kan het geen kwaad vind ik. Vandaag: boterham met boter en 100 cc melk banaan en water 1 boterham met boter, 'kale' crackotte, hardgekookt ei en 100 cc melk paar kaasknabbels van goodies, soepstengel en diksap nasi met veel roerbakgroente en kipfilet en een danoontje 150cc melk
Hier vandaag; Een bordje pap met volle melk Een rietjesbeker met thee Een fruitsalade met aardbeien, peer en banaan Een kommetje soep met stukjes brood Een half tarwe bolletje met kaas (Ik heb gisteren ontdekt dat ze dat wel eet) met sap Vanavond spinazie in tomatensaus met een eitje en 100 gr yoghurt. Fles 120cc
Hoi!! Ook hier gefeliciteerd Stefanie . Een bordje pap Peer (was de bedoeling, maar ze slaapt al sinds 8.30 ) Boterhammen, meestal 2. Koekje (ze mag kiezen uit een trommel en daar zitten rijstwafeltjes, soepstengels en Goodies koekjes in, zo cute...ze denkt dan echt ff na welke ze wil...met haar handje boven de trommel ) Avondeten ga ik lasagna met tonijn maken (italiaanse groente, tomatenblokjes, tonijn, lasagnebladen en mozzarella voor gratineren..hmmm) Yoghurt. We geven haar na het brood en voor het slapen gaan melk, maar dat laat ze bijna helemaal staan tegenwoordig. Ze drinkt liever water. Hoe is dat bij jullie? Oh, ze wordt wakker . Later!