Vandaag: 1 boterham met ananasroomkaas en 100 cc melk knijpfruitje en wat water 1 boterham met boterhamworst en 2/3 boterham met vruchtenhagel en 100 cc melk 1 banaan, 1 biskwietje en wat nibits (waren op visite) met roosvicee mexicaanse wrap en bakje vanille yoghurt flesje thee met beetje melk
Vandaag: *Pyamapapje + wat losse honingloops (speciaal voor kids) *Halve banaan + berenkoekje *Halve eierkoek + 70 cc melk (meer wilde hij niet) *Stukje appelflap *Avondeten op camping bij tante: stokbrood, groentesoep, stukje worst, stukjes hamburger + yogurt *150 cc melk Tussendoor onbeperkt sap
Die ananasroomkaas ga ik ook eens kopen, klinkt lekker! Hier wilt zoontje bijna nooit meer brood! Baal er wel van Wat kan ik als vervanger geven??
Als hij geen brood meer wil zou ik hem pap geven maar dan geen pyamapapje maar gewoon 12 maand bambix met halfvolle melk, dan krijgt hij wel veel granen binnen en misschien volkoren cracottes? dat vind ze hier wel lekker. Misschien dat volkorenbolletjes wel smaken? Die eet Elise altijd met meer smaak als haar brood. Vandaag; 150cc pap, een cracotte en thee kiwi en een peer en wat sap 1 broodje jam en een halve met geitenkaas (zonder korsten )en een beker melk een halve banaan en water worstels, kipfilet en aardappeltje en yogurt toe 5 slokken thee met melk pfff meiden ik was vergeten hoe moe je kan zijn aan het begin van je zwangerschap en merk hoe lastig dat is met een dreumes barstensvol energie
Cracottes kan ik ook eens proberen. Het enige brood dat hij nog wel eens eet, zijn harde broodje zoner beleg. Zoals kaierbroodjes, pistolets. Pyamapapje geef ik ochtends omdat hij erg roeg wakker is, en na z, fles meteen terug in bed gaat om nog 1 a 2 uur te slapen
Ik zou het pyjamapapje ook weglaten en pap geven. Mira wilt ook geen brood, dus het is hier pap - soep en tarwebolletjes (die wilt ze wel)
Tarwebolletjes of witte bolletjes vallen hier ook goed in de smaak. En ik had normaal altijd tijgerbrood tarwe en heb eens ander brood gehaald; pompoenbrood. Dit is gewoon donker volkorenbrood met pitjes erin. Of het aan het brood lag of aan het beleg maar gisteren at ze bijna 2 boterhammen op terwijl dit er normaal net aan 1 is.
Vandaag: 1 wit bolletje met boter + 100cc melk flink stuk watermeloen 1 krentebol + 100 cc melk soepstengel en 1/2 biskwietje goodies kaasknabbels + sap paar hapjes spinazie, 2 aardappelkroketjes en 2 vissticks banaan 130cc melk
Vandaag: *200 cc pyamapapje + plakje ontbijtkoek *banaan *1 boterham *2 lange vingers en beetje knijpfruit *spagheti (peutermenu olvarit) *flesje melk 150 cc
Mira eet weer brood!!!! Vandaag; Een bordje pap Geraspte appel met kaneel 2 boterhammen (1 met pindakaas en 1 met honing) Een kuipje biologische appelmoes Bruine boontjes met aardappeltjes en 100gr yoghurt Flesje melk
Wat fijn dat Mira weer brood eet. Vandaag: 1 boterham met boterhamworst, 1/2 boterham met ananasroomkaas en bekertje melk watermeloen 1 boterham met pindakaas, 1/2 wit bolletje met ananasroomkaas en bekertje melk koekje of soepstengel met thee pasta met broccoli en zalm in roomsaus + toetje flesje thee met melk
Boemmm wat fijn dat je nu zelf mag weten of je soep maakt of niet vanmorgen bordje pap met thee appel een een kiwi en wat multfit met water (ze wilde wat mama had ) Bij de hema geluncht, 2 tarwebolletjes met kaas, jam en boter en melk koekje en thee vanavond???? Ik ben moneteel erg misselijk dus beslis pas op het laatste moment waar ik zin in heb thee met melk
Hier vandaag: *Flesje pyamapapje 200 cc + plakje ontbijtkoek *Knijpfruit + banaanstick (goodies) *1 hard broodje zonder beleg (hij heeft gesmuld, dus misschien heeft hij liever geen beleg) *bakje vanille vla *Aardappeltjes, pompoen, vlees: allemaal in stukjes op een bord, zelf gegeten. Toetje: Banaan en peer. * Flesje melk 130 cc
vanavond is het zalmfilet, mais en aardappeltjes uit de oven geworden, kind is gek op mais maar gefrustreerd dat het zo moeilijk eet met de handjes
Hier vandaag; Een bordje pap Druiven en aardbeien 2 boterhammen met smeerkaas en kipfilet Een koekje en sap Kip en aardappeltjes uit de oven en broccoli +100gr yoghurt Flesje melk
Esmee is aan het bunkeren de laatste dagen. Maar dat vind ik niet erg hoor, ze kan het wel gebruiken. Ben benieuwd. Moet 18 juni weer naar het CB, krijgt ze ook gelijk de BMR vaccinatie. Vandaag: 1 minikrentebol met boter en 1 crackotte + 100 cc melk banaan 1,5 boterham met gebraden gehakt en vruchtenhagel + 100 cc melk koekje + sap flink bord gekookte bietjes met gekookte aardappeltjes en stukje vlees + yoghurt eenmaal thuis nog flink stuk komkommer 130cc melk
Vandaag: *Papfles + craqotte *Knijpfruit , soepstengel *1 klein pistolet met kaas + 100 cc melk *Aardappelschijfje, bloemkool, visstick of karbonade + perzik *100/150 cc melk
Ik mag Esmee niet meer voeren en ze wil ook niet met de handjes eten. Maar ze kan inmiddels heel goed zelf met een vorkje eten. Daarom eet ze ook veel meer als anders omdat ze het leuk vindt om zelf te doen. Ze wil ook zelf met een lepel eten alleen daar moet ik mij nog even over heen zetten. Wordt zo'n knoeiboel. Vandaag: 1 boterham met boterhamworst en 1/2 boterham met alleen boter + 100 cc melk (ze heeft een extra 'slaapje' van half 10 tot half 12 gedaan dus geen fruit 's morgens) 1 boterham met smeerpate tuinkruiden, 1 banaan en 100cc melk bakje kersen, 1 biskwietje en stuk soepstengel + sap Straks: groentemix van broccoli, bloemkool en worteltjes met gebakken krieltjes en slavink + vanille yoghurt flesje thee + scheutje melk
Hier lijkt het erop dat de avondfles er ook af gaat. Voor de 3e achtereenvolgende avond drinkt ze maar een paar slokken en dan is het goed. Vanaf morgen zal ik gewoon een bekertje lauwe thee geven zodat ze toch een paar slokjes drinken kan nemen. Dan is het flessentijdperk toch echt voorbij!!!