Ik heb bakjes gekocht die overheen komen met een 6 maanden potje. Ik maak alles in een Babycook, dus ik doe daar gewoon wat in. Let niet echt op de hoeveelheid. Als het meer dan 1 zo'n bakje is, doe ik wat teveel zit in een ander bakje en doe ik het in de vriezer voor de volgende dag.
Vandaag eet Mira; Ontbijt; Een boterham (de helft met smeerkaas en de helft met appelstroop) en 60cc Friso (rode) sap Middag; Mango Tussendoor; Een berenkoekje met wat thee Vanavond; Gehakt - broccoli - aardappel en een bakje yoghurt
De precieze verhouding weet ik niet.... Ik doe het altijd op gevoel. Meestal wel meer groente dan aardappels. Meestal paar aardappels koken, of rijst, zak diepvriesgroente (400 of 750 gram) Soms vleesje erdoorheen. Dan alles bij elkaar, en met de staafmixer glad maken, beetje boter erbij. En soms beetje kookvocht erbij als het erg droog is. Dit doe ik in bakjes afwegen. 200 gram per bakje. Ben begonnen met 100 gram, daarna 150 en ondertussen zit hij op 200. Eerst deed ik het op zondag maken, en invriezen, en dan meteen 10 bakjes per keer. Tussendoor nog een keer een potje, dan had ik voor 2 weken genoeg. Laatste tijd maak ik het per avond, of meteen 2 hapjes, waarvan 1 in de vriezer.
Vandaag: Fles pyamapapje 200 cc Groot Danoontje 100 gram 1,5 boterham, 1 met kaas, halve met smeerleverworst + fles 180/6 Speculaasje Beetje gekke combi maar: aardappels, met appel en half potje spagetthi van olvarit. (vind die spagetti namelijk erg waterig) Toetje: vers gemaakte appelmoes + sapje. Zometeen: fles 180/6
Ontbijt: Een fles Tussendoor: Fruithapje + water Lunch: Boterham met een beetje vruchtenmousse erop + fles Tussendoor: Een lange vinger + water Avondeten: Broccoli+aardappels+zalm (in de Babycook gestoomd) Voor het slapen gaan: Een papfles
Ontbijt: bord pap van 200cc opvolgmelk Tussendoor: banaan en water Lunch: 2 boterhammen, 1 jam 1 kaas, diksap Tussendoor: rijsewafel, beetje diksap Avondeten: aardappels, broccoli, half eitje (rapley), yoghurt Voor het slapen gaan: 50 cc opvolgmelk, hij wilde niet meer
klinkt heel culinair Kun je dat kant-en-klaar kopen of maak je dat zelf? Ons menu vandaag: pre-ontbijt: borst ontbijt: boterham met boter + 1/2 mandarijn tussendoor: borst (late) lunch: pompoenpuree + 1/2 boterham appelstroop avondeten: bloemkool + avocado + gebakken aardappeltjes toetje: yoghurt met water (om uit een beker te leren drinken) voor-het-slapengaan: borst
Hij krijgt 's ochtends 200cc melk en 's avonds bied ik ook 200cc aan. De middagfles is vervallen toen hij meer brood ging eten. Hij eet nu zo'n 1 tot 2 boterhammen en dan wil hij geen melk meer. Eigenlijk ging er telkens een fles af als hij meer andere dingen ging eten.
Hoe maken jullie pompoen meiden? Ik zag het in de winkel liggen, maar vond het zo hard! Hoort dat zo?
schillen met een mesje en als je het in stukje snijdt en 14 minuten kookt kan jet het gewoon prakken...is hier echt favoriet maar ik zou Mira eerst wat "oude"kleertjes aantrekken want pompoen is echt niet uit de kleren te krijgen. Maar echt de moeite waard, ze eet hier 2 dagen van zo'n kleine pompoen. Eeen flespompoen schijn tmakkeloijker te schillen te zijn maar die kan ik hier niet vinden
Het was zo hard in de winkel! Ik vroeg me serieus af hoe je dat zou moeten schillen Ik ga morgen de gok eens wagen! Bedankt voor de tip van de kleertjes.
Leuk topic! Mijn ventje krijgt nog 3 flessen, waarvan 1 papfles voor het slapen gaan. Verder krijgt hij vandaag: - fruit: appel met abrikoos - 1 boterham met smeerworst - banaan met liga en een scheutje roosvicee (heb wel eens berenkoekjes of een stukje liga geprobeerd, maar hij snapt nog echt niet wat hij daar mee moet) - courgette met een klein beetje appel en een klein beetje yoghurt. Leuke tips hier, heb al ideeen op gedaan voor de supermarkt straks, haha!
Idd een leuk topic! Kan ik het een beetje vergelijken, want ken niet veel mensen met een kleintje. Mijn aapie is bijna 1 jaar, hij krijgt nog 2 flessen van 210 cc. Die krijgt hij smorgens als ontbijt en savonds voor het slapen gaan. Verder krijgt hij vandaag: - 1 broodje zonder korst met wat boter (ontbijt) - 2 broodjes met beleg (worst, kaas, appelstroop etc.) (lunch) - Beker (karnen)melk (lunch) - 2 mandarijnen (tussendoortje) - Verdund sap (drinken) - Avondeten met de pot mee (avondeten) - Griekse yoghurt (toetje) - Verdund sap (drinken)
Ik heb ook al eens met pompoen in mijn handen gestaan maar wist ook niet zo goed hoe ik dat moest gaan doen. Maar zal het ook eens gaan halen. Dochterlief krijgt haar eetlust weer een beetje terug na een aantal slechte dagen. Vandaag: Ochtend: papfles 180/6 Fruit: 1 banaan (KDV) Lunch: bijna 2 boterhammen + fles 180/6 (KDV) Tussendoor: thee + koekje Avond: Broccoli met kalkoen Voor het slapen gaan: fles 180/6
Ochtend: Hij heeft een papfles op en na zijn slaapje voor het gemak een potje fruit en 2 mini rijstwafeltjes. Middag: Een krentenbol en wat melk. Als hij straks wakker is krijgt hij een liga en wat sap. En vanavond eet bij broccoli met een sausjes van komkommer en slasaus en aardappel en een duitse biefstuk met ons mee. En dan voor het slapenngaan nog wat melk.
Vandaag; Ontbijt; 1 boterham met abrikozenjam (Van zonatura) en thee Middag; Mango - banaan - sinaasappel hapje Tussendoor; Een babykoekje met 60cc Friso sap Avond;Rijst - Kip - Pompoen (Gestoomd in de Babycook)
bloemm, hoe veel melk drinkt je kindje? Of geef je nog bv? Het lijkt alsof ze niet zo veel eet omdat je denk ik de melkvoedingen er niet bij hebt staan? Hier: ontbijt: pap van 200cc melk en bambix tussendoor: 1 peer middageten: 2 boterhammen met roomboter en heel dun jam, thee tussendoor: rijstewafel en diksap avond: rijst, kip en erwtjes, yoghurt En bied zo rond 20.00 200cc melk aan maar dat laat hij grotendeels staan.
Mira drinkt vier flessen van 180cc. Om 08.00, 14.00, 19.00 en tussen 22.00 - 23.00 (maar die laat ze nu steeds staan, dus ik denk dat die eraf gaat) En ze eet meer fruit en groente dan dat er in een 6 maanden potje zit. *De pompoen was trouwens een succes!!*
Wat fijn dat de pompoen een succes was. Ik zou idd de fles van 23u laten vallen, hier ging dat ook vanzelf toen hij ze liet vallen