Hier vandaag; Een bordje pap Banaan - peer - aardbeien Een rietjes beker met lauwe melk 2 boterhammen (eentje met een plakje kaas en eentje met jam) +nog wat radijsjes en stukjes komkommer +thee Een koekje en sap 'S avonds Lasagne +100gr yoghurt Flesje melk
Dat deed ik ook maar we mochten de fles al een paar weken niet meer voor haar vasthouden. Dat deed ze allemaal zelluf. Ik had daarvoor een kleine difrax s-fles. Die kan ze zelf goed vasthouden. Maar het lijkt erop dat het echt voorbij is. Moet ook wel zeggen dat ze voor haar doen echt veel eet overdag en 's avonds en zelfs een bakje yoghurt er achter aan. Dat laatste at ze ook nooit graag.
Vandaag: 1 boterham met ananasroomkaas en 1/2 boterham met boter, banaan en 100 cc melk peer 1,5 boterham met boterhamworst en vruchtenhagel en 100cc melk koekje + sap broccoli met gekookte aardappel en rundersaucijs + bakje yoghurt thuis nog een paar stokbroodjes bekertje thee met scheutje melk
hey meiden, Hier drukke dagen, we gaan morgen 17 dagen naar Italie, dus ik zal hier effe minder zijn en lekker genieten van hopelijk vele italiaande zon 150 cc pap en cracotte 2 nectarines (ik hoef ze alleen te wassen, ze peuzelt ze met schil en al op, kiond is er woest van ) broodje appelstroop en beker melk koekje en thee tjap tjoy met kip van de chinees met wat bami en yogurt toe thee met melk voor het slapen
@Stefanie. Ik weet niet of je dit nog leest maar ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Wij moeten nog even wachten tot 30 juni. Dan vliegen wij voor een dikke week naar Turkije. Vandaag: 1,5 boterham met boterhamworst en ananasroomkaas en bekertje melk banaan 1,5 boterham met boterhamworst en vruchtenhagel en bekertje melk 1/2 croissant, soepstengel en water pasta met tomatensaus, gehakt en italiaanse groente + bakje vanille yoghurt bekertje thee met scheutje melk
Heel veel plezier op vakantie Stefanie! Geniet ervan Vandaag; Een bordje pap Een sinaasappel Lauwe melk uit een rietjesbeker Kommetje soep en een boterham met roomkaas Koekje + sap Wokgroente/Noedels/Kipfilet +100gr yoghurt Flesje melk
Hoi! Ik lees sinds kort jullie topicje, erg leuk. Ik heb zelf aardappels, rijst, kip, tartaar en enkele groenten vers gemaakt en in ijsblokbakjes gedaan. Maar nu ben ik op zoek naar een makkelijk sausje wat ik op het moment van eten kan maken om erdoorheen te doen. Ik las hier iets met een blikje tomatensaus maar kan het niet terug vinden. Kunnen jullie me helpen of hebben jullie nooit een smaakje aan het avondeten toegevoegd?
Je hebt tomatenpuree zonder zout bij de supermarkt! Dat gebruik ik.. En je kan natuurlijk altijd nog een sausje maken van versen groenten en kruiden! Stomen/koken en dan door de mixer! Ik gebruik vooral veel verse kruiden.
Gezellig Suusje dat je mee komt kletsen. Ik heb nooit een sausje toegevoegd als het groente/vlees/aardappels was. Wel een beetje boter of olie om het wat smeuig te maken. Maar ik ging wel heel snel over op stukjes eten. Ik deed net als Bloemmm wel eens groente roerbakken met wat zoutloze tomatenpuree en dan wat pasta of rijst erbij. En wat ik nu wel eens doe als ik gebakken aardappeltjes heb dan doe ik er een klein dotje mayonaise bij. Vandaag: 1/2 boterham met ananasroomkaas + 100 cc pap banaan 1,5 boterham met boterhamworst en alleen boter en 100 cc melk Op een verjaardag met bbq: 2 likkoekjes + appelsap pastasalade met cherrytomaatjes, komkommer en feta bbq-worstje stokbrood stukje haring stukje camembert poffertjes knijpfruitje (wowie, echt een hoop nu ik het zo opschrijf. Wel weinig groente, maar dat komt morgen wel weer.) Thuis: 100 cc warme melk
Hier vandaag een drukke dag gehad. We zijn naar ballorig geweest. Was onwijs leuk en Mira heeft ervan genoten. Een bordje pap Een sinaasappel en een banaan Rietjesbeker met wat melk 1 kommetje soep met 1 boterham met kaas Biologische appelmoesje in Ballorig Een krentenbol met sap Aardappeltjes - gehaktballetje en broccoli +100gr yoghurt Flesje melk
Ontbijt: bordje pap (120+4 scheppen opvolgmelk + 4 scheppen licht volkoren) En nog een flesje van 90/3 . Ben de pap aan het opbouwen. Tussendoor : paar stukjes kers en warme appel. Lunch paar stukjes brood met boter (was erg moe) en fles 180/6 (40 cc Tussendoor beetje sap en stukje soepstengel Diner: bloemkool, rijst en tartaar + fles 180/6 (60 cc over) Voor het slapen fles 180/6. Ik zit een beetje te stoeien met het eten en de tijden. Kunnen jullie eens naar ons schema kijken of jullie er iets aan zouden veranderen? Tussen 7 en 8 bordje pap en klein flesje Tussen 9 en 10 fruit Slaapje (3kwartier/uur) Rond 12 hele boterham en fles 180/6 (niet leeg) Slaap (2/3 uur) Beetje sap en af en toe een koekje/ soepstengel Tussen 16 en 16.30 warme hap en fles 180/6 (niet leeg) Slaapje(3 kwartier/uur) 20.00 fles 180/6 (leeg) en slapen. Ik wil een toetje gaan invoeren, op welk tijdstip?
@Suusje, ik deed de yoghurt nog wel eens als tussendoortje om 3 uur/half 4 ipv een fles. Hierdoor gingen wij al snel over op 3 flessen. Dus: 7 uur brood + fles 10 uur fruit 12 uur boterham + fles ca 15 uur yoghurt 17 uur warme eten 19 uur fles Vandaag: 1/2 tarwebolletje met boter +100 cc melk watermeloen 1/2 tarwebolletje met boter + 1/2 kale boterham + 100 cc melk Verjaardag van vriendlief thuis: stukje ontbijtkoek + roosvice kaasknabbels van goodies heeeeel veel komkommer en cherrytomaatjes paar stukjes wraps met tonijn en geroosterde paprika 1/2 tarwebolletje 100 cc melk Ik merk dat door de 'rare' dagen en het ontbreken van het zuiveltoetje dat ze wel weer behoefte heeft aan een bekertje melk. Nou ja, niets mis mee. Ze heeft de afgelopen dagen laten blijken dat ze gelukkig flexibel is qua eettijden en eten en daar is mama blij mee. Het was ook wel een heel druk weekend en morgen zijn we lekker een dagje samen thuis om bij te komen.
Vandaag lekker relaxdagje thuis. Gelukkig werkt het weer ook mee dus we kunnen heerlijk buiten zitten. Vandaag: 1 1/2 boterham met boter en 100 cc melk watermeloen 1 boterham met ananasroomkaas en banaanmilkshake (zelfgemaakt) soepstengel of likkoekje broccoli met gekookte aardappel en kipdrumstick en bakje yoghurt thee met beetje melk
Hier vandaag; Een bordje pap Een banaan en peer Rietjesbeker lauwe melk Kommetje vermicelli soep met een broodje roomkaas Koekje/Rijstwafel met sap Vanavond bloemkool - aardappels - Turkse gehaktballetjes (Köfte) +100gr yoghurt Flesje melk
bordje pap halve boterham met jam half potje fruit halve boterham met kaas lange vinger beetje gebakken aardappels/2stukjes snijbonen.. ze had geen honger en en fles voor het slapen gaan. tussendoor diksap
Vandaag voor het eerst echt met zijn drietjes gegeten erg leuk zien eten doet echt eten!!! Vanmorgen: 201+7 fles en van restant licht volkorenpap 10.00 Mango en water 11.30 fles 120+4 en 2 boterhammen eentje met jam en eentje met alleen halvarine 14.30 soepstengel olvarit en rooibosthee 16.30 penne ingegrali (volkoren) met tomatensaus van tomatenblokjes van bio+ zonder zout, italiaanse kruiden, gehakt, wortel, courgette, ui en paprika en een scheutje olijfolie (tip van medeforum-mamma's) en ze heeft zitten smullen. 18.30 fles 180+6 maar 120cc gedronken. En wij zeggen de Bertolli potten vaarwel en gaan meedoen met deze veel gezondere koers!
Ik doe al wel een tijdje knoflook door haar/onze eten heen. Ze vind het erg lekker en ik gebruik het vaak!
Vandaag veel geslapen.. Bordje pap 180/6 +5 scheppen licht volkoren Half kuipje appel-peren-mango moes Hele boterham met boter en appelstroop + fles 150/5 Geen tussendoortje wel een paar slokjes sap Beetje aardappel, sperciebonen, courgette en kip + fles 150/5 Voor het slapen fles 180/6
Bordje pap 180/6 +5 scheppen licht volkoren Heel kuipje appel-peren-mango moes Hele boterham met boter en aardbeienjam + fles 180/6 Half berenkoekje en een paar slokjes sap 8 maanden potje (was bij mijn ouders vandaag) + fles 90 cc Straks een flesje 180/6 Volgens mij gaat er nu eindelijk een eerste tandje doorkomen. Hij is continue op zijn vingers aan het sabbelen, kwijlen en dunne poepluiers.