Hier: 'Ontbijt' een flesje 210/7 Tussendoor: Mango-peer hapje Lunch: Boterham met appelstroop en een fles 180/6 Tussendoor: Liga of rijstwafel met Friso sap Avond: Bloemkool-aardappel hapje Voor het slapen gaan een papflesje.
Mira is niet lekker vandaag dus we houden het simpel. 3flessen van 180cc (09.00 - 14.00 - 19.00) Ontbijt: 1 half broodje abrikozenjam Lunch: Zelfgemaakte appelmoes met een berenkoekje en water Tussendoor: Rijstwafel met diksap Avond: Broccoli - Aardappel
6.00 110 ml pap fles 10.30 110 ml pap fles 11.30 rijstewafelkoekje + korst brood met boter 13.30 110 ml pap fles 17.20 dop/wortels + aardappelkroketje uit de oven + stukjes pannenkoek 19.30 230 ml pap fles(drinkt niet alles op) 0.00 230 ml papfles (drinkt niet alles op) het verschilt hier elke dag, vanmorgen was hij pas tegen half 11 wakker. als hij vroeger is krijgt hij eerst een halve boterham
Ontbijt: Papfles Tussendoor: Fruit en thee Lunch: Boterham, half met alleen boter en half met smeerworst Tussendoor: Koekje en thee Avondeten: Aardappel, spinazie en eitje en als toetje yoghurt
Waarom maak je niet 1 fles van de 1e 2? Mira had ook zo'n verward schema, maar met een beetje hulp drinkt ze nu 3x 180cc en af en toe komt ze nog om 22.00 om nog wat te drinken.. Sorry als ik me ermee bemoei hoor, maar ik vroeg het me gewoon af
vanmorgen 180cc pap uit een bordje tussendoor 2 rijstewafels en thee middag plakjes gebakken aubergine (had ze de vorige keer krampjes van dus nu overdag voor de herhaling..ging goed) en 1 boterham met roomboter en 100cc tussendoor 1 appel en 1 pruim geraspt en geprakt en 120cc vanavond de rest van de gebakken aubergine en wat gestoofde tomaat en als toetje 50 cc griekse yogurt bedtijd 180cc
Dit vind ik echt een leuk topic! Ik maak ook alles zelf en loop soms wat tegen combinaties aan omdat ik het niet durf. Met de rijst straks,mengen jullie die er dan gewoon door heen? Dus niet pureren maar erdoor roeren? En net als vlees, wat mogen ze vanaf 6 maanden? Gisteren heeft Milan wel gepureerde kipfilet gehad, maar verder dan dat kon ik het nog niet echt bedenken... En ik lees hier inderdaad over gedroogde abrikoos met vanille,vertel eens! klinkt lekker hihi! En hoe komen jullie op combinaties? Via internet of kijk je welke groenten etc ze mogen en dan mengen?
Zalm valt hier ook erg in de smaak! Misschien kan je dat eens proberen. En ik doe soms wat gehakt in haar groente hapje. Het recept van de gedroogde abrikoos staat al ergens! Moet je even terug zoeken Marloes had het recept gegeven als ik het me goed herinner. Ik moet het nog steeds maken.
07.00 180/6 09.20 banaan,kiwi,liga 12.00 op een paar stukjes na een hele boterham+180/6 14.30 diksap 17.00 6maanden potje bruine bonen,rundvlees,aardappel,appeltjes (nina vertikt het om verse groenten te eten ) 17.30 diksap 19.30 210/6
die eerste fles krijgt hij terwijl hij nog boven is, de volgende krijgt hij pas als hij uit zich zelf wakker wordt. hij heeft namelijk altijd al 1x per dag geslapen omdat hij s'ochtends gewoon niet wil. geef ik hem die 6 uur fles niet dan slaapt hij dus niet zo lang door en trekt hij dat weer net niet tot de 13.00/13.30 fles na die fles gaat hij namelijk op bed. en hij heeft altijd erg slecht gedronken en zelfs een hele tijd een sonde gehad, nu pas zijn we zover dat hij naar 5 flessen kan. hij drinkt 3 van de 5 flessen echt gewoon niet meer dan 110 ml. hij is erg gevoelig voor extra stimuleren en wanneer je hem stimuleert stopt hij helemaal met drinken. en hij is al zo'n mager ventje. hij is op 6 dagen na 9 maand en woog voor een maand geleden 6900gr en was 70 cm lang
Thnx! hihi ga ik even spitten Ik zit vooral met het klaarmaken in mijn maag, want zelf eten we amper vis. Hoe bereid jij zalm dan als ik het mag vragen?
Ik zie ook ineens tijdens het teruglezen dat ik niet de enige ben met de pompoenworsteling hihi! Ik ga hem toch ook maar meenemen de volgende keer. Dus; schillen, snijden,14 minuten koken? En ehm... Hoe doen jullie dit met een mango? Ik heb die hier inmiddels al liggen, maar weet niet goed hoe ik hem moet opdienen aan mijn mannetje Kon het recept trouwens niet vinden in de afgelopen pagina's
Dan begrijp ik het helemaal, sorry voor mijn overbodige reactie. Ik weet hoe het is om te worstelen met flessen daarom vroeg ik het me af.. Ik heb tot nu toe nog nooit rustig een fles kunnen geven omdat ze 'm altijd liet staan, door haar reflux dronk ze liggend en ik heb haar pas sinds een paar dagen kunnen aanleren dat ze ook op mijn arm kan drinken.. Ik hoop dat het uiteindelijk bij jullie ook lukt! Want jullie schema ken ik maar al te goed. Het belangrijkste is natuurlijk dat ze goed aankomen! Ik begrijp je helemaal.
Ik heb een babycook, dus ik stoom al haar groente/vlees/vis/rijst/pasta etc. Ik zou niet weten hoe het moest zonder dat ding En mango gooi ik gewoon rauw in de mixer, ze vindt het heerlijk!!
Vandaag: Het is niet veel, want hij is ziekies Pap uit bordje ongv 200/250 cc Fles 70 cc Avondeten: Aardappel, bruine bonen & appel. Half potje en dan nog extra aardappel en appel toegevoegd. + Toetje Tussendoor paar slokje sap... Voor de rest wilt hij helaas niks Baal! Mango: Vind ik niet te doen, mislukt altijd. Dus ik haal het bij c1000/ah uit de vriezer, is al vers ingevroren in stukjes, en is ook maar 1,20 ofzo....
Voor de liefhebbers, mijn favoriete website (naast ZP natuurlijk ) Zelfgemaakte babyhapjes - recepten | Koken voor mijn dochter . En het recept voor de abrikozen: Gestoofde abrikoosjes met vanille | Koken voor mijn dochter .