Wat eet je baby vandaag (<1 jaar)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marlous28, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ow dat geeft niet hoor, kon jij ook niet weten ja.
    niels heeft ook een reflux gehad, maar op den duur merkten we dat hij het zonder medicatie ook prima deed. na een 24 uurs ph meting werd dat bevestigd.
    hij drinkt hier nu heel goed, maar er was een tijd dat ik met 70 al heel blij was. hij eet nu heel goed, avond eten is niet altijd veel maar goed toen dat nog een pap voeding was wilde hij ook al niet super veel eten. nu het warm eten is en vooral eten wat wij ook eten dan is het goed en eet hij ook best goed.
    wij hebben ook nog best lang op elke 3 uur gezeten maar goed dat was gewoonweg niet vol te houden.

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dochter wordt deze week 8 maanden en dit is wat ze krijgt op een dag:

01.00 bv
    04.00 bv
    07.00 bv
    08.30 boterham met boter
    11.30 bv
    13.00 1 stuk fruit (appel, peer, banaan, portie druiven of wat anders)
    15.30 bv
    18.00 groente (alles wat wij eten, tenzij het bijv kool is ofzo)
    19.00 bv
    22.00 bv

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Vandaag:

Ochtend: papfles 180/6
    Fruit: aardbeien (uit de vriezer)
    Lunch: boterham met appelstroop + fles 180/6
    Tussendoor: Thee of sap met koekje
    Avondeten: Andijviestamppot (Stamppot rauwe andijvie | Koken voor mijn dochter)
    Voor het slapen: fles 180/6

Dit is wat er op de planning staat maar ik denk dat het fruit naar vanmiddag verplaatst wordt aangezien ik rond haar 'fruit-tijd' op het CB moet zijn.

Verder is dochterlief 33 weken en is zij (volgens mij) begonnen met een flinke sprong. Ze is constant mopperig, huilerig, wil niet alleen zijn en 's nachts meerdere keren wakker. Herkennen jullie dit? en is dit een berucht sprong?

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Thnx Marlous, echt een supersite!

De mango was hier ook een groot succes! Heb het overige deel gemengd met perzik en banaan (die moesten op dus staan nu ingevroren :))

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben bang van wel....

Hier ook al 2 weken lang drama nachten!
    Met af en toe een goed nachtje tussendoor.
    Hij is nu ook nog ziek er bij :(

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vandaag:

Weet niet precies hoe zijn dagje gaat laten, omdat hij ook ziekjes is.
    Dus alles wat hij binnen krijgt ben ik blij mee.

Tot nu toe:

05.30 - fles 230 cc
    10.00 - Mango (maar was niet zo'n succes, volgende x maar mengen met appel?)
    12.00 - Bordje pap ongv 130 cc.

Tussendoor heeft hij al aardig wat slokjes sap op.
    Vers geperste jus dorange gemengd met water.

Straks als hij wakker is probeer ik het volgende nog te geven:
    Fles of Pap 200 cc
    Fruit
    Avondeten: Potje mama's ideetje ofzo goulash schotel !+ Toetje
    Fles of Pap 200 cc

En veel sapjes aanbieden, en hopen dat hij snel beter is....

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Op het CB vanmorgen werd mij ook verteld dat baby's bij deze leeftijd verlatingsangst kunnen krijgen en dat het wel een paar weken kan duren. We zien het wel. Lekker veel knuffelen en kiekeboe spelletjes spelen.

Aardbeien uit de vriezer waren trouwens niet zo'n succes. Ze vond ze een beetje zuur. Zelfs met verkruimelde liga vond ze het niet lekker. Voor aardbeien dus echt wachten op de zomer....

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Marloes; Ik of mijn man mogen ook echt niet weg lopen.. Zelfs niet 1 van ons 2.. Ze gaat dan echt heel hard huilen. Dus ik herken het!

Vandaag;

Ontbijt; 1 boterham (de helft met smeerkaas en de helft met abrikozenjam) en wat thee.
    Middag; Zelfgemaakte appel/peer moes en wat diksap.
    Tussendoor; Een berenkoekje en water
    Avond; Spaghetti - tomaat - courgette en yoghurt.
    &natuurlijk 3 flessen van 180cc.

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Soms moet ik toch echt even naar de keuken of het toilet en als ze dan gaat huilen dan ga ik een liedje zingen of ik blijf gewoon tegen haar praten. Zo kan ik toch even mijn ding doen en speelt ze rustig verder. Hier werkt het eventjes in ieder geval!

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Echt een leuk topic!
    Ik heb net al abrikoosjes met vanille gemaakt, die krijgt ze morgen, dus ben erg benieuwd!

Vandaag:
    7u, bv
    10u, pap
    12u een halve boterham en bv
    tussendoor meloen, een halve soepstengel en een babyrijstewafeltje.
    Voor vanavond heb ik courgette, doperwt en aardappel staan voor haar. Als ze wil nog een beetje yoghurt. Daarna krijgt ze nog bv.

Ik ben alleen een beetje aan het hannessen met de hoeveelheid vocht die ze binnenkrijgt. Door de bv heb ik daar niet echt zicht op, en ben ik bang dat ze te weinig krijgt.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vanmorgen 180cc pap,

Tussendoor kiwi, rijstewafel en thee (ze is verkouden dus wat extra vitC)

Tussen de middag 1,5 boterham met appel-perenstroom, roomboter en kipfilet (van elk een halve), thee en 100cc melk

's middags een fruithap van nectarine (uit de vriezer), kiwi, banaan en peer en thee

vanavond gaan we voor gepureerde kastanjechampignons, rijst en ham met wat kookroom en yogurt als toetje.

pff ze is zo verkouden dat ik hara hoor ademen en soms snurken door de babyfoon

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gisteravond de abrikoosjes gestoofd, had met opzet de afuigkap niet aanstaan, het hele huis ruitk nog naar vanille :) Vanmorgen wat geven met banaan en ze smuld ervan. had het nog wat warm gemaakt dus heerlijk comfortfood voor mijn zieke meisje

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vandaag;

3 flessen van 180cc (om 09.00 - 14.00 - 19.00)
    Als ontbijt een boterham, de helft met appelstroop en de andere helft met smeerkaas en 40cc thee.
    Als ze straks wakker is krijgt ze 90cc zelf geperste sinaasappelsap en een (oranje, die vind ze het lekkerst) danoontje.
    Tussendoor nog een berenkoekje of rijstwafel met wat slokjes diksap.
    Vanavond eet ze rijst - kip en bloemkool en een klein bakje yoghurt.

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vandaag:

Fles 200 cc (30 cc laten staan)
    1 Appel met beetje peer + sapje
    Paar hapjes brood van mij + sapje
    Fles 230 cc (20 cc laten staan)
    Nijntje koekje
    Potje Friso: Mama's ideetje Jachtschotel 200 gram + klein danoontje + sap

Fles 200 cc pyamapapje (kant&klaar)

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Gisteren

3x fles 180/6 waarvan 1 met pap
    Fruit: Banaan (KDV)
    Lunch: 1/2 boterham (KDV)
    Groente: Ze eet op het KDV mee en ze heeft sperzieboontjes met aardappel gehad (gelukkig koken ze alles vers).

Vandaag:
    3 x fles 180/6, 1 met pap
    Fruit: appelmoes (staat nu op en ruikt lekkerrrr)
    Lunch: boterham
    Groente: Potje lentegroente met tomaat en risotto

Ik heb nog een paar 6 maanden potjes staan maar omdat ze nu met stukjes eet moet ik deze nog even opmaken.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vandaag;

3 flessen van 180cc (Ik geloof dat de 4de fles die ze normaal om 22.00 -23.00 krijgt er bijna af is! Ze drinkt er nog maar 30 - 60cc van, maar wordt er nog wel zelf voor wakker.. Dus ik hou het nog even zo)
    Als ontbijt heeft ze één boterham op, de helft met Zonatura aardbeienjam en de andere helft met Zonatura abrikozenjam en een klein beetje diksap.
    Ik heb nu appelmoes opstaan, dus als ze straks wakker is krijgt ze daar een bakje van.
    Tussendoor krijgt ze een koekje en een danoontje en wat water.
    en vanavond eet ze Bloemkool - zalm - aardappel uit de Babycook en yoghurt.

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fruit en groente had ik voor niets gemaakt, ze heeft serieus geen hap genomen.. Ik gok op nog een tandje want ze heeft ook wat verhoging en is erg hangerig. Vanmiddag had ze ook een spuitluier en moest ook overgeven, arm kind..

18. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen papfles van 180+6 en een paar lepels bambix, om 9.30 een kwart appel geraspt (ze was moe, anders gaat er wel meer in), 11.45 fles 180+6, 15.30 yoghurt met kwart geraspte appel, om 18 uur mama's prutje van risotto met brocoli, courgette en doperwt. Moest extra opscheppen want dat vloog erin. Dag afgesloten om 18.45 met een fles 180+6. Die krijgt ze altijd later maar ze had de hele middag niet geslapen vanwege ziekenhuisbezoek.

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
  20. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Aubergine verhuisd naar morgen aangezien ik voor onszelf crepes (dunne pannekoeken) ga bakken en ik dit ook dochterlief wil laten proberen met een dun laagje appelstroop oid.

Deel Deze Pagina