Ik zie tandje nummer 2 ook al zitten, en ze eet vandaag een stuk beter (gelukkig!) Vandaag; Als ontbijt een hele boterham met abrikozenjam en thee. Net heeft ze zelfgemaakte fruityoghurt gegeten (met appels, druiven, banaan, peer en Griekse yoghurt) Als tussendoortje krijgt ze nog een rijstwafel met wat diksap. Vanavond eten wij spruitjes, dus ik maak voor Mira een stampotje van spruitjes en aardappels. + 3 flessen van 180cc (om 09.00 / 14.00 / 18.30)
Oh en nog even een vraagje aan jullie. Ik heb het idee dat Milan bezig is een fles te laten vervallen... Zijn schema is nu: 08.00 180+6 papfles 12.00 fruithapje 13.00 180+6 16.00 groentehapje 17.00 180+6 21.00 180+6 papfles Ik merk dat hij nu na zijn fruithapje geen/minder behoefte heeft aan de fles. Kan dit kloppen? Vaak gaat hij nu tussen 1-3 naar bed dus ik kan hem ook niet echt iets aanbieden om aan te vullen naar mijn idee, misschien hebben jullie tips?
Pannekoek was een groot succes! Ze heeft er zeker 1 op en nog een paar kleine stukjes. 1/2 zonder iets die ze met haar handjes at en een 1/2 met zelfgemaakte appelmoes.
Wat je kan doen is het fruithapje vervroegen zodat de fles van 13 uur ook eerder gegeven kan worden. Ons schema was met 5-6 maanden: 7 uur 180/6 rond 9.30-10 uur fruithapje 11 uur 180/6 15 uur 180/6 17 uur groentehapje 19 uur 180/6 3 Flessen is voor 5 maanden nog wel weinig. Mocht het zo zijn dat door een slaapje het fruit gemist wordt dan is dat geen probleem. Flessen zijn nu nog het belangrijkst.
Ik zou ook nog niet overgaan naar 3 flessen Bailey.. Dan zou ik eerder de fruit minderen, of een keer niet geven door bijvoorbeeld slapen - zoals Marloes het al zei - is helemaal niet erg. Dat is bij ons zo vaak voorgekomen. Ze eet nu pas sinds een paar weken echt elke dag om dezelfde tijd en dezelfde hoeveelheid. @Marloes; Ik ga ook eens pannenkoek proberen!! Is nooit in me opgekomen Mira heeft vandaag gelukkig weer goed gegeten..
@ Bloemmm, Ik heb de kaboutermix van Koopmans gebruikt. Zit wat meer smaak aan dan alleen maar bloem. Verder heb ik gewoon halfvolle melk en ei gebruikt maar dit heb ik dochterlief al eens eerder gegeven en ze heeft daar toen geen reactie op gegeven. Je zou het evt. met opvolgmelk kunnen maken.
Mijn man maakt pannenkoeken altijd zelf, niet uit een pakje. En ik ga binnenkort ook even kijken of ze reageert op ei. Tot nu toe reageert ze nergens op, dus ik denk niet dat dat een probleem zal zijn.
Ik maak het ook altijd zelf en daarom heb ik de kaboutermix gebruikt. Dit is tarwebloem gemengd met boekweitmeel. Verder geen toevoegingen. Boekweitmeel heeft wat meer smaak dan tarwebloem alleen. Dit doe ik omdat ik voor dochterlief verder geen zout of vanillesuiker toevoeg. Maar boekweitmeel is los moeilijk verkrijgbaar in de supermarkten vandaar de kaboutermeel. Is lekker voor de kleintjes (en ook voor jezelf ).
Gisteren 180 cc pap 1 boterham met boter en 150cc druiven/peer/nectarine hapje en 120cc 's avonsds Broccoli, kikkererwten en kokos | Koken voor mijn dochter dat was echt een mega hit, errug lekker Vandaag komen vrienden eten met hun dochterje van 16 maand en ik ga dit voor osn allemaal maken Gebakken aubergines met aardappelraita | Koken voor mijn dochter
Vandaag: 3 x fles 180/6 Fruit: 1/2 12 maanden potje Olvarit (weet niet meer welke smaak). Waren bij mijn schoonouders en die hadden deze staan. Lunch: 1 boterham met leverpastei Tussendoor: spa of thee met koekje Avond: aubergine uit de oven met knoflook en gekookte aardappel. @Stefanie78: de kikkererwten waren dus lekker? ga ik ook eens proberen. En ik ben ook benieuwd hoe de aubergines zijn die je vanavond gaat maken.
Aubergine uit de oven | Koken voor mijn dochter Deze aubergines zijn erg in de smaak gevallen. Ik heb voor vanavond nog een portie zodat ze aan de smaak kan wennen. @ Stefanie78, hoe waren jouw aubergines?
de aubergines waren echt een succes. kanpperig aan de buitenkant en zacht aan de binnekant. Ook de aardappelriate vond ze lekker. Mijn man vond het wat flauw en man van mijn vriendin ook maar bij en mijn vriendin en de kids viel het in de smaak en die mannen msiten vast hun vlees. Ik heb ze gebakken in een flinke laag (2 cm) olijfolie maar daarna flink afgedept. vanavond heeft ze restjes
Even paar dagen druk, dus weinig tijd Maar hier ben ik weer Vandaag: Bord pap Klein beetje fruit (hij had geen trek) Stukje stokbrood + Fles 220 cc Potje olvarit met gemengde groente, kip en aardappel + 2x klein danoontje Fles 200 cc (60 cc laten staan) Tussendoor paar keer wat slokjes sap.
naast zijn 5 pap flessen: - s'ochtends voor zijn fles aan een halve boterham - avond eten: gister asperges in ham, aardappel, knakworstje vandaag wortels,aardappel,stukje slavink morgen asperge,aardappel, visstick daarnaast de ene dag fruit + toetje, de andere dag alleen fruit
Gisteren: 3 x fles 180/6 waarvan 1 met pap Fruit: 1/2 potje olvarit Lunch: niets, ze had geen zin in een boterham Tussendoor: thee met koekje + wat kleine stukjes stokbrood (waren in de kroeg voor borrel met vrienden) Avond: Aubergine met gekookte aardappel Vandaag: 3 x fles 180/6 waarvan 1 met pap Fruit: Peer Lunch: 1/2 tot hele boterham met appelstroop Tussendoor: thee met koekje Avond: witlof, weet nog niet of ik het met appel ga doen of ham en kaas ga proberen + aardbeienyoghurt v/d zuivelhoeve
Leuk topic! Hier: Vanmorgen: Papfles 200cc Tussendoor: Banaan/Appel + diksap Middag: Brood met boter + smeerworst + fles 150cc (of 200 ligt eraan hoeveel brood hij eet) Tussendoor: Sapje en ? (hij propt veel dus vind het eng koek of dergelijke te geven) Avond: Lasagne + sap Bedtijd: Papfles 200cc Hoe doen jullie dat als ze iets niet zo lekker vinden? Bieden jullie dat de volgende dag of later nog eens aan? Hier valt dus jam en appelstroop niet in de smaak. Ook macroni niet, dus ben benieuwd hoe die vanaaf op de lasagne reageert.
Hier valt sperziebonen echt niet in de smaak, de 1e keer niet en de 5e keer nog minder ach af en toe goed ik het er eens in. Misschien als ik het in een stamppotje doe? veredr lust ze tot nu toe alles. Mijn aubegine met aardappelriata prakje van gister was opgewarm geen succes. de munt overheerse zo in de yogurtsaus na ene dag dat ze het echt niet meer wilde, en de aubergines waren ook week. leuk voor 1 dagke dus. Heb een kikkererwetn/broccoli/kokos hapje opgewarm en daar smulde ze wel van. vandaag 180 cc pap (150 op) 2 rijstewafels (ik heb ook een stuwertje maar die kleine rijstewafels van bambix gaan prima) tussen de middag 1 broodje met boter en hele kleine stukjes beschuit met jam vanmiddag voor het eerst advocado en vanavond weet ik nog niet, ik denk koolvis met courgette en een aardappeltje