Wat eten jullie kids van rond de 8 a 9 maanden? Ter vergelijking... Edit moderator: verplaatst naar Voeding
Nou daar gaat ie. 07:30 borstvoeding 10:00 fruithap (zelfgemaakt) 12:00 halve boterham met boter, als ze wil beetje sap 12:30 borstvoeding (live of afgekolfd als ik werk) 15:00 tussendoortje -> 2 rijstwafels en als ze wil beetje sap 16:00 borstvoeding (live of afgekolfd als ik werk) 18:00 groentehap (zelfgemaakt) en danoontje toe 22:00 borstvoeding probeer haar wel sap te laten drinken maar is ze niet gek op... Goed, maar het is weer tijd voor een voeding zie ik
Bedankt voor je antwoord! Ik zie dat jij nog een laatste voeding om 22 uur doet. Mijn dochtertje krijgt de laatste om 19 uur ( op aanraden van CB, de laatste moest eraf ) maar ze is wel heel vroeg wakker 's morgens: tussen 5 en 6 uur. Zou het toch beter zijn om ons schema om te gooien en haar laatste fles wat later te doen?
Ons schema is nu: 7 uur: Fles 9 uur half 10: Fruit 11 uur: Fles 15 uur: Fles 17 uur: groente met toetje 19 uur: Fles Ze krijgt tussendoor wel soepstengels of korstje brood. Maar ik wil eigenlijk proberen 's morgens pap te geven van een bordje. Ze wilde de keren dat ik het gaf nog niet echt veel eten dus ik ben dan al gauw te bang dat ze te weinig krijgt. En tussen de middag de fles van 11 uur moet eigenlijk een halve met brood worden... Maar ook dat gaat nog niet zo... Mag ik ook vragen hoeveel jullie kindjes van die leeftijd slapen?
kun je de elf uur fles niet naar 12 uur zetten, met wat brood vooraf? dan rond 3 uur een tussendoortje met drinken, of als je dat wilt de fles. avondeten gewoon 5 uur en de laatste fles een papfles. je kunt s'morgens proberen om de helft pap van een bordje en de helft uit een fles, zodat ze kan wennen. mijn zoontje sliep toen nog 1.5 uur in de ochtend en een uurtje in de midddag. verder van 20.00 tot 8.00. groetjes, Miranda
Goede tips bedankt! Ga dat maar eens proberen, brood vooraf en dan iets later een fles. Dan kan ze wel wennen aan het brood. En de pap net zo, eerst pap van een lepeltje en dan evt. afhankelijk van hoeveel ze eet nog een fles. Ze slaapt hier nog 3x, maar ook daar zou wel verandering in kunnen komen. De eerste keer 's morgens wat opschuiven naar later op de ochtend en dan in de middag nog een keertje...
Hallo, Aangezien Levi nogal wisselt met zijn slaaptijden is hetvolgende rijtje ongeveer Tussen 7 en half 8; Fles 210 + 7 en halve boterham Rond 9; Fruit 200 gram Tussen 11.15-12.15; 3/4 boterham + Flesje 90 +3 Tussen 14.00-15.00; Flesje 90 + 3 Tussen 16.00-17.00; Groente + toetje + nog ca 75 gram fruit Rond 19.00 uur; Flesje 120 + 4 Behoorlijk wat! Maar hij zal het nodig hebben met zijn 10,5 kilo...
Wat betreft de laatste voeding: ze komt er nog zelf om, ze wordt wakker als ik naar boven ga. Maar dit wordt wel minder, denk dat het binnenkort wel eens eraf zou kunnen. Maar vind het zelf nog veel te gezellig zo op de late avond.. haha. Slapen doet ze als volgt: Ze is meestal rond half zeven wakker, dan laten we haar even liggen en halen haar om kwart over zeven uit bed. Na de voeding gaat ze nog even terug (thuis of bij de oppas), dan slaapt ze meestal een uur tot anderhalf uur Na de bv van tussen de middag gaat ze naar bed, dan slaapt ze ergens tussen de 1 en 2 uur. Soms gaat ze rond half vijf nog een uurtje naar bed (vooral als het slapen tussen de middag wat korter was). En 's avonds ligt ze er rond kwart voor zeven in en slaapt ze tot de late voeding. Daarna slaapt ze door tot de morgen.
Hoi, Ons schema is : 08:00 fles 120+7 11:00 fruit 13:00 2 boterhammen met beleg (doe iedere dag wat anders) 16:00 koekje met sap 17:00 warme maaltijd 20:00 fles 210+7 Groetjes