Wat eet je baby vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    wat voor rijst gebruik jij? Ik heb laatst een keer Pandanrijst gebruikt (was het enige dat ik in huis had), maar dat viel niet in de smaak.

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    chinese kool, aardappel en een beetje rundergehakt. Viel wel in de smaak!

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    @Hoi Mrijn,

Gisteren heb ik Surinaamse rijst gebruikt (van die 4.5 kg zakken), maar ik zag vandaag dat ik nog een beetje witte, snelkookrijst had van de Euroshopper (erg goedkoop ;) ). Normaal moet je die 8 minuten koken, ik heb het 10, 11 minuten gedaan. Zo was het iets zachter.

Camila eet nu apart. Vaak eten wij namelijk laat. Het is vers wat ik maak, maar als ik veel heb dan doe ik het in de vriezer.

@Appelsientje,

Ik durf juist niet aan de kool.... Is toch vrij gasvormig? Of heeft je kindje hier geen last van?

Vlees wil ik zelf nog niet geven, waarschijnlijk wacht ik tot een jaar. Waarom weet ik eigenlijk niet! We zijn niet vegatarisch, hoor...

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik geef hem ook pas sinds een maandje vlees en vis, daarvoor dus ook alleen vegetarisch. Ik vond het ook niet nodig om het hem te geven. Nu eet hij ook nog vaak zonder vlees of vis.
    Vandaag heeft hij trouwens witlof met appel en aardappel gegeten. Een recept uit Opperdepop. Was ook weer een succes!

Fruit at hij hier eerst ook niet zo graag maar nu vindt hij het echt heerlijk. Zelfs appel wat ik er echt niet in kreeg eet hij nu met smaak. Vandaag kreeg hij een banaan en een perzik.

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Dit leuke topic raakt in het slop (b?)...

Julia heeft vandaag spinazie met aardappel op, maar helaas was dat niet zo'n succes. Mijn man was vandaag met haar thuis en hij is niet op het geweldige idee gekomen om het prakje wat smeuïger te maken met wat olie en een schepje kv.

Morgen krijgt ze couscous met tomaat en courgette. Zowel tomaat als couscous zijn nieuwe smaken, dus of het een succes wordt?

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik gebruik risotto rijst, dat is lekker smeuig!

Ik kook ook niet heel vers, moet het altijd wel weer opwarmen in de magnetron. Ik maak vaak een paar hapjes beetje standaard en een paar nieuwe dingetjes. Zo ga ik deze week witlof en doperwten introduceren (niet samen hoor).

Vandaag is ze bij mijn moeder geweest en die heeft ook vers gekookt (joepie!:D)
    Tuinbonen met wortel en rijst!
    Mijn moeder heeft ook al een keer bietjes voor haar gemaakt, omdat wij daar echt van gruwelen haha!

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    3 weken lang heeft ze alles op willen eten, tot afgelopen maandag. Het gaat maar mondjesmaat. :(

Maar ja, we blijven uiteraard kokkerellen!

Gisteren was het courgette met banaan en vandaag courgette met aardappel. Het is niet zo dat ze het uitspuugt, maar meer dan een hapje of 10 ging er niet in!

Wat gaan we morgen maken?

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Risottorijst is wel een goed idee, denk ik! Morgen...

9. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik las in een boek dat de smaak van kindjes zich na 6 maanden echt gaat ontwikkelen. Voor die tijd lusten of eten ze alles wel, maar daarna gaan ze duidelijk voorkeuren krijgen. Wellicht dat Camila daar errug snel mee is :)

Couscous met tomaat en courgette viel hier erg goed! In no-time had ze een bakje met 175 gram leeg. Volgende keer gaat er ook een aubergine doorheen en misschien wat paprika.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm ik ga ook eens couscous proberen!

Vanvond staat witlof op het menu; met appel en aardappel. Ben benieuwd wat ze ervan vindt!

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat zal toch niet zo zijn? Dan blijf ik aan het koken als ze op haar moeder lijkt (ik lust niet zo veel soorten groente)!

Ik zou niet weten wat ze vandaag precies heeft gegeten :oops: :oops: :oops: ! Dat ze nu ook eet, en niet alleen drinkt, vergeet ik nog wel eens. Toen ik er achter kwam dat ze natuurlijk ook wel wat moest hebben zag ik dat ik geen verse groente meer had (ik had alles in de lasagna gegooid) en zin om naar de supermarkt te gaan had ik niet.... :oops: Dus wat uit de vriezer gehaald, maar ik ben zo dom geweest niet op de bakjes te schrijven wat erin zit.... Het was een bakje met groen en een bakje met wit.... Probleem hier is dat ik slecht ruik. Ach, het maakte niet uit. Ze at zo'n 2/3 op... Ik had het natuurlijk kunnen proeven, maar dat doe ik eigenlijk nooit, zoutloos, vies!

12. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Gisteren heeft Sam kip Hawai gegeten.
    Klinkt heel bijzonder, maar het is gewoon: kip,rijst en ananas gepureerd.

Viel niet in de smaak....tjonge, die rijst wordt echt 1 grote plakkerige bal!

Vanavond: snijboontjes, aardappel en ietsje gehakt...

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Rijst kun je ook gewoon zo geven! Gaat hier perfect!

14. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Nee chinese kool en spitskool kunnen wel, dat zijn milde koolsoorten. Alleen chinese kool bevat wel nitraat (of nitriet, ben altijd in de war..) Dus dat kun je niet meer dan 3 keer in de week geven. Hij heeft geen last van krampen gehad, of gas ;)
    Je moet oppassen met witte kool/ rode kool en boerenkool... pas vanaf een jaar.

15. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    vanavond bloemkool met aardappels denk ik, met nog iets van vlees.. of ei.

16. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    bietjes zijn hier geen favoriet, vind hij heel vies!

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier ook bloemkool-aardappels.;)

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Stoofpotje met aardappel, tomaat,wortel en kip.

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Aardappeltjes met een tomaten-broccoli sausje, het ging er goed in!

20. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Klinkt inderdaad niet lekkr, een plakkerige bal :) Ananas 'mag' toch pas na 1 jaar? Volgens mij is dat heel lastig verteerbaar voor baby's.

Julia heeft vandaag verse bietjes met aardappel gegeten. Ze vond het heerlijk!

Deel Deze Pagina