Nog nooit een tosti hawaii (of pizza hawaii) gegeten zeker Is erg lekker hoor. Ik combineer dan een rolletje ham met ananas en dat zo door de kaas heen
Alles wat wij er bij doen is al genoemd, behalve perzik en banaan. Klinkt heel gek, maar ik vind het zalig!
Oh, ik heb nu echt zo'n zin in kaasfondue! Het feit dat ik aan het lijnen ben helpt daar ook niet bij!
Oh ja inderdaad traditioneel met zuur erbij! Heerlijk, of een raclette en dan onder grill. Nu heb ik honger
Ik vind selderijstengels erdoor heen halen ook zoooo lekker en ham, spaanse ham, droge ham, serano enzo. En idd tomaatjes, komkommer, brood, soepstengels, champignons en grote garnalen
Ik ben bang met al deze leuke ideeen dat we met eettafel vol lekkere dingen voor ons tweetjes zitten waarschijnlijk veel te veel
Maa maak je de kaasfondue dan zelf of koop je dan zo een pak? En hoe maak je deze dan als je dat zelf doet?
Alles wat je op een pizza, doet, is ook lekker bij kaasfondue natuurlijk. Ik doop eigenlijk het liefst met (goed) stokbrood. En dan wat tapas erbij (knoflookchampignons uit de oven, gegrilde courgette en paprika, een frisse salade).
Meestal maak ik hem zelf. Dan koop ik voorgeraspte kaas. Bij de ah hebben ze meerdere kaasfondue zakken. Ik ga dan voor de zwitserse met alleen emmentaler en gruyere, maar ze hebben geloof ik ook een boerenkaas mix oid. En dan een pan insmeren met een knoflookteen. Daarna witte wijn of appelsap de kook brengen en beetje voor beetje de kaas erbij, blijven roeren totdat alles gesmolten is. Als het te dun is nog even laten pruttelen of binden met wat maïzena. En je kan een eetlepel kirsch toevoegen, maar dat doe ik nooit. Bij mij was het laatst een beetje te dik en toen heb ik nog wat verwarmde appelsap toegevoegd en flink geroerd. Verhouding kaas/vocht is 2:1, dus bv. 400 gram kaas, 200 ml vloeistof, maar je kan ook even op de verpakking van de kaas kijken. En ik ga uit van ongeveer 200/250 gram kaas per volwassene. Maar ik heb ook wel eens een kant-en-klaar pak gekocht. Die van emmi is ook heerlijk en dan kan het zeker niet mislukken.
Meestal uit blik. Kaasfondue vind ik meer iets voor de herfst en de winter (of koude dagen) en dan zijn er geen verse perzikken.