Toen mijn oudste zo klein was maakte ik ziekjessoep, nu is hij 5 en eet hij t nog als hij ziek is. Ik kook dan water met een kippenbouilon blokje en wat vermecelli, met een klein beetje rijst en een gebakken eitje erdoorheen. Dat is ook het enige wat hij at dan, en nu nog steeds. Soms wat vla of een danootje, maar idd als hij maar drinkt dat is het belangrijkste. Beterschap x
Zoontje heeft de buikgriep (en wij ook). Gaat inmiddels iets beter, maar eten wilde hij niet. Ik vond het belangrijk dat hij voldoende dronk. Vandaag heeft hij weer redelijk gegeten, boterhammen en fruit. Warm eten wil hij ook niet.
Hier wilde de oudste toen alleen borstvoeding drinken.dus als ze niet wilde eten dronk ze een paar keer extra. Als je dat niet geeft kun je ook een fles of pap geven. Dan hebben ze wat vocht binnen en ook iets van voedingsstoffen. Drinken is het belangrijkste. Eten komt erna wel weer. Beterschap!
Bedankt voor alle reacties! Er zitten wat dingen bij die ik geprobeerd heb, en dingen die ik eens zal proberen! "Ziekjessoep" vind ik ook erg schattig, haha