Hoi, Ik mag met Thijmen overstappen op de 6 maandenpotjes groente/maaltijden, maar hier zit vlees in. Ik ben daar zelf eigenlijk niet zo voor. Vind het niet zo nodig om Thijmen nu al vlees te geven. Hoe gaan jullie hier mee om? Vanaf wanneer heeft ie de voedingstoffen uit vlees nodig en wat moet je geven als je geen vlees geeft? Want ik kan natuurlijk zelf ook wat fabriceren (tot nu toe deed ie alsof ik hem vergif voorzette met zelfgemaakte dingen maar goed.... ), maar dan wil het natuurlijk wel goed doen Groetjes Rosa
Ik ben niet vegetarisch,maar geef nog steeds geen vlees ( wel af en toe vis, dat is ook een dier,dus ja eigenlijk ook vlees),maar geen kip of rund oid. In principe hebben ze het niet nodig voor de 12 maanden. Je zou eigen gemaakte hapjes gewoon kunnen blijven aanbieden, uiteindelijk eet hij het wel. Je hoeft er niet mee te haasten want het eerste jaar hebben ze aan melk genoeg.
het eerste jaar is het niet nodig om vlees te geven. hangt er natuurlijk veel van af hoe jullie thuis zelf ook eten. je kan inderdaad ook vis of gevogelte in de plaats geven als je je daar beter bijvoelt maar het eerste jaar geen vaste voeding geven vaste voeding draagt ook bij aan de hersenontwikkeling hé en dan vooral groenten en fruit dus zou het na 6 maanden zeker toedienen i.p.v. alleen maar melk ook omdat je kindje toch ook niet te laat moet leren aan verschillende smaken te wennen want te laat aan vaste voeding beginnen kan ook problemen geven met het eten in de toekomst
Thijmen krijgt nu wel vast voedsel hoor Hij krijgt nu de 4 maanden potjes, daar zit nog geen vlees in en daar moest ik van het CB ook mee beginnen. Maar die eet ie zo goed, dat ik zoiets had van wel een volgende stap te kunnen nemen. Ga dan toch maar eens scouten voor potjes zonder vlees en zelf wat maken. Misschien wil ie het nu wel Ik weet nog niet of ik Thijmen helemaal vegetarisch wil laten eten, maar vind 6 maanden wel erg vroeg voor vlees!
Vaak zit in vegetarische potjes wel weer kaas, als vervanging.. Maar wij koken zelf ook bijna alles. C heeft tot 8 maanden amper vlees(of vis/gevolgte/ei) gehad. Daarna langzaam meer. Nu toch wel 4 keer per week.. Maar dan eet hij ook gewoon met de pot mee.. Ik had laast wel een potje van nestle, Daar zaten 2 laagjes groente in, En dat was wel een groot potje. Maar ik heb ook niet gesnapt waarom die potjes met aardappel en wortel perse kaas erbij moest hebben...
Wij eten zelf al weinig of geen vlees en als we vlees eten biologisch... hier gewoon het eerste jaar geen vlees gegeven. Helemaal bij bv is die bijvoeding niet zo belangrijk en in opvolgmelk zit ook nog een heleboel. Nu eten ze gewoon vleesvervangers met ons mee
I.p. nooit. Je kan vlees geven maar zonder gaat ook prima. Peulvruchten, ei, noten zijn dan goede vervangers naast de kant en klare vervangers. Heb je toevallig het boek van Stefan Kleintjes, van borst tot boterham ? Op pagina 153 staan de ideale eiwitcombinaties.
Mijn dochter eet ook geen vlees of vis, dat lust ze niet eens. Hier dus zoals Nemo al zei veel peulvruchten, echte pindakaas/tahin op brood, ei enz. Daarbij altijd vlak voor of na de maaltijd borstvoeding i.v.m. de eiwitten.
mijn zoontje eet wel vlees,maar alleen nog maar de biologische potjes. ik ben zelf meer vegetarisch gaan eten en mijn zoontje eet dat gewoon mee. vis krijgt hij wel van olvarit a la carte
hier ook niet echt een vlees eter, gehakt vind ie niks, kip wel eens geprobeerd, maar vis dat vind ie echt heeeeeérlijk! zalm, kabeljauw dat gaat er allemaal heerlijk in!
Hier wel gewoon vlees. Ook heel vaak vis daar is hij gek op. Ik heb wel liever dat hij vlees eet ipv vlees maar hij eet gewoon wat wij ook eten
Leuk dat er wel meer mensen hun kindjes geen vlees geven. Was ook van plan om Lena geen vlees te geven, zeker niet als ze nog zo klein is! (Nou ja, tot een jaar of 2, 3) Wij eten ook weinig vlees en wat we eten is biologisch. Zie totaal het nut niet in van vlees bij zo'n kleintje, naar mijn mening is het toch gewoon een aanwensel ipv dat ze het 'nodig' hebben... Geven jullie ipv vlees nog iets extra kwa eiwitten, afgezien van bv (dat wordt lastig hier...)?
@valhalla: bij 6 maanden hebben ze nog geen vlees nodig, maar als ze ouder worden en je wilt geen vlees geven moet je wel iets extras geven hoor, om de voedingsstoffen uit vlees te vervangen.
tja of ze het "nodig" hebben is een 2e natuurlijk. als jij er zelf niet voor bent, kies je gewoon iets anders waar geen vlees in verwerkt zit. wij zijn wel echte vleeseters, en het maakt mij niet zoveel uit dat ze nu potjes krijgt waar al vlees in verwerkt zit, maar staat het jou gevoelsmatig wel tegen, tja de keus is aan jezelf natuurlijk.