Wat eet je meer nu je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lilya, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boefie

boefie Lid

8 sep 2007
    24
    0
    0
    Almere
    oeh ik ben gek op peentjes! rauw, gekook, gebakken, gegrilt! m'n vriend lacht zich rot!
    Maar nu jullie het zo over vietnamese loempias hebben gaat mijn buikje ook wel roepen! hihi

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik krijg sinds deze week geen kiwi's meer binnen, maar wel verlekkerd aan van die diepvries twix-dingen met ijs en caramel en chocolade, heerlijk!

3. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    mmm lust normaal niet erg graag frikandellen,maar nu.......

dikke vette frikandel speciaal met gebakken uitjes!

mmmmm,en ook de viandel met ketchup,mayo en gebakken uien!

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    chocola en frinkandellen! mjammie

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb eigenlijk in niks trek, ik moet me ertoe aanzetten te eten om niet opnieuw misselijk te worden. In de supermarkt moet ik kokhalzen van alle voeding en geuren :(
    's Avonds krijg ik dan wel eens trek in vette voeding zoals frieten, frikandel, ... maar ik verplicht me ertoe gezond te eten.
    Chocolade was voorheen mijn dagelijkse favoriet maar kan het nu niet meer binnenkrijgen.
    Hoop dat ik binnenkort eens weer kan genieten van gezonde voeding.

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    s'avonds kan ik nu echt genieten van een beker warme melk! is nu echt een tic!
    en ik ben normaal geen zoetekouw, maar ik heb af en toe zooooo'n enorme drang naar een witte boterham met chocopasta of naar chocola! :eek:

en normaal eet ik nooit wit brood......

wat ik echt niet weg krijg is warme gekookte groente.....bleg! maar nu het weeige gevoel meer weg is, gaat dat ook beter ;) !

7. Niet meer actief

Loempia's? Die doen me momenteel overgeven! Terwijl ik het eerst zo lekker vond. En vorige week dacht ik dat ik er zin in had. Nadat ik er eentje besteld had en er een hap van nam...kokhalsneigingen....in de prullenbak met die loempia!

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Nog meer fruit als normaal, heerlijk!

En veel kwark & Yoghurt.

Normaal altijd trek in hartig, nu trek ik wat meer naar zoet, grappig he?

Xx

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik was tijdens mijn zwangerschap helmaal verzot op olijven.
    Nu trek ik ze gewoon weer ouderwets van mijn pizza af. ;)

10. augustus

augustus Niet meer actief

Dat van die loempia's herken ik. De eerste weken was ik mega misselijk, maar toch elke zaterdag 6 (tja waarom niet gewoon 1?) loempia's halen.....

11. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    iedereen die alles zo lekker vind met zout, moet wel om haar BLOEDDRUK denken! :)

12. Sanny

Sanny Niet meer actief

Dat is onzin. Drop kan wel de bloeddruk verhogen. Als je normale hoeveelheden zout eet is er niks aan de hand. En ik had hoge bloeddruk in de zwangerschap en mocht van de gyn gewoon zout eten, volgens haar is dat achterhaalt dat als je hoge bloeddruk hebt je zoutloos moet eten, t zet geen zoden aan de dijk.

13. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ach ja, aan je bloeddruk denken kan nooit geen kwaad, als je een lekker dubbelzout dropje aan het eten bent :rolleyes: ;)

Idd is dit een achterhaald idee. Mensen met een hoge bloeddruk mogen tegenwoordig ook zout eten, alleen (en dat geldt voor alles) overal waar té voor staat is niet goed..

14. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Inderdaad, 'te' is nooit goed:)
    Mijn bloeddruk staat veel te laag en de dokter zei; af en toe een dropje... Maar vooral rusten natuurlijk.

15. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    een heleboel dingen die ik normaal niet lekker vind en nooit eet,...........

patatjes , toetjes met slagroom, gebak,....zelfs mc donalds en die kip van kfc ,........

dingen die ik normaal heerlijk vind, zoals zuur laat ik nu vaak staan ,....

haha zat vanmorgen om 6 uur al aan de slagroomsoes met aardbeien, had mn mannetje van zijn werk meegenomen,....

ik hou helemaal niet van gebak en zekers niet met slagroom, word ik normaal kotsmisselijk van

16. Sanny

Sanny Niet meer actief

Idd Lilya ik moest ook veel rusten, ik mocht alleen douchen en naar de wc, maar ik mocht wel zout ;)

17. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ps eet het niet te vaak hoor,...........maar lust het wel ;)

18. leeuwin

leeuwin Actief lid

20 okt 2006
    145
    0
    0
    Heey,

In het begin at ik veel salmiaklollies en dropsleutels. Terwijl ik nooit iets van drop eet.

En nu sinds een paar weken helemaal verslaafd aan de 7up en spekkies.

Grappig he dat je smaak zo kan veranderen.

Groetjes

leeuwinnetje

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    van af het begin tot de bevalling dronk ik meer dan een liter melk per dag. De koelkast stonde helemaal vol met melkpakken. verder niet zo veel als anders. wel veel snoepen en patat.

20. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ook ik had de loempia tik! had niet verwacht dat er meerdere dit hadden! verder veel fruit en melk. en helaas ook chocolade!

Deel Deze Pagina