Wat eet je meer nu je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lilya, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frumpje

frumpje Actief lid

22 mrt 2007
    175
    0
    0
    terwijl ik normaal veel hartig eet, wil ik nu dus heel veel zoet. Ook veel melkproducten als melk, vla,yoghurt en kaas. Ik ben wel compleet vegetarisch geworden, kan de lucht en smaak niet meer harden, terwijl ik echt een vleeseter ben! En fruit!Lekker!

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben verzot op frieten en andere vette troep :rolleyes:
    Vandaag naar de Mc Donalds geweest, kon het weer niet laten... Heb nu maatje 36-38, hoop dat ik niet teveel zal bijkomen maar ik kan het soms niet laten.
    Fruit smaakt me ook wel beter dan anders, en melk ook, en ook vis uit blik zoals makreel en tonijn.
    Maar in chocolade heb ik helemaal geen trek meer, terwijl ik er anders elke dag verzot op was...
    Vreemd hoor.

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Normaal gesproken ben ik best wel een 'vreetzak', maar ik moet nu erg wennen aan een veranderde smaak... er zijn nog weinig dingen die ik erg lekker vind en ik kan veel minder grote hoeveelheden eten.

Met stip op 1 staat vers geperste sinaasappelsap. Ik zit nu op vijf sinaasappels per dag... :oops: Kun je er daar ook te veel van nemen?
    Rauwe worteltjes zijn ineens ook heel lekker, terwijl ik die nooit at.
    Bruine boterhammen moet ik echt naar binnen proppen... ik snak naar wit brood, terwijl ik normaal veel en met smaak brood eet. O ja! Brood met hagelslag is ineens heel vies, terwijl ik daar normaal gesproken echt van geniet... dat vind ik het raarsre eigenlijk.
    Alles wat vet is (vooral snacks) valt ineens erg tegen en ligt als een steen op mijn maag.

Het komt er op neer dat ik eigenlijk alleen nog supergezonde dingen erg lekker vind en het overige niet meer... aansluitend op mijn ziekte zijn de kilo's er dus al afgevlogen sinds ik zwanger ben. Ik ben benieuwd of ik later alsnog eetbuien ga krijgen. Eigenlijk bevalt het wel dat ze nu weg zijn... ;)

4. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Grappig om te lezen! Ik heb helemaal niets waar ik meer trek in heb dan anders, ik eet ook niet echt meer dan anders.. Hoewel mijn zin in chocolade lijkt te zijn verdwenen!

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb nog niet echt de rare voedselfratsen ;).

Al eet ik nu gemiddeld een 10 boterhammen per dag (dat waren er 2 a 3) en vind ik dropjes en salmiak wel erggggg lekker, heb gelukkig een perfecte bloeddruk dus dat dropje kan geen kwaad ;).

met 1 ding heb ik het alleen nog steeds wel lastig en dat is het avond eten.

ik kan heel eerlijk gezegd niet wachten tot de eet aanvallen beginnen, heb wel zin om lekker te snoepen :p.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Dit is B nu ipv N, die reageert, ze is echt een drop monster, het valt wel mee amehoula's :) Het is nu al begonnen en ze zeggen dat het alleen maar erger wordt. Mijn DROP MONSTER :) ! Avond eten is inderdaad nog een probleem, het maakt niet uit wat ik kook er gaan gemiddeld zo'n zeven happen naar binnen and that's it. Overdag zoals jullie net lazen van N, eet ze bijna een pak brood op, met een fruitje en flink wat thee en beschuitjes en of rijstenwafels.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    N Schenkt nog maar een kopje thee in met een dropje dr bij ;)

Of topic; Hoi liefie, jij ook hier? ;)

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    KIP-KERRIE SALADE !
    oh oh zoooo lekker nu !
    en veel fruit !

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Normaal eet ik veel zout en pikant. Ik was een mc donaldsfreak, maar als ik eraan denk ben ik zelfs misselijk en nu ineens zoetigs vooral gebakjes, snoep, chocolade en fruit.

DROP heerlijk, nu heb ik ineens trek in, even eentje gaan halen!

Groetjes Nazli

10. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Gek, ik heb het juist andersom. Zout en vet vond ik nooit lekker, Mc Donalds verafschuwde ik, maar nu....heb ik een echte vet-tic. McDonalds, patat, kaassoufle's, blokjes kaas, smeerkaas (en normaal gesproken LUST ik niet eens kaas)...echt onvoorstelbaar. Ik was altijd een zoetekouw, maar nu heb ik al 3 maanden geen zoet op.

11. Niet meer actief

Ik he b de laatste tijd een PIZZA-tik, eerst gewoon warm eten 's avonds en nog geen 15 min later moet er ook nog een pizza komen, terwijl ik normaal helemaal niet van die vette zooi hou.
    Ook mc donalds kon ik nooit wegkrijgen en heb daar gister heerlijk lopen smullen.
    Verder ben ik gek op fruit, en vooral mandarijntjes, en yoghurt met suiker. En pasta's doen het ook goed, net als de vissticks en de frikandellen speciaal.
    En dan nog witte bolletjes met knackworst (kreeg ik eerder ook niet weg)
    Qua drinken is mijn cola verslaving vervangen voor wortelsap en ranja.

Ik lust plotseling geen bapao-broodje meer en de liters chocolademelk die ik eerder dronk hoeven ze nu ook niet mee aan te komen. Wordt al misselijk als ik eraan denk.
    En chocola moet ik ook niet meer, terwijl ik daar 2 maand geleden nog verslaafd aan was.

Dat was het wel zo'n beetje
    Liefs

Deel Deze Pagina